Vilniuje kamščių problemas siūloma spręsti plėtojant susisiekimą viena viešojo transporto priemone - kuria, atsiklausiant miesto gyventojų.
Transporto srautus kitomis susisiekimo priemonėmis siūloma riboti finansinėmis priemonėmis.
Tokius siūlymus Vilniaus merui ir tarybos frakcijoms išdėstė sostinės konservatorių lyderis Kęstutis Masiulis. Jo teigimu, šiuo metu diskusijos dėl Vilniaus viešojo transporto plėtros yra atsidūrusios aklavietėje.
„Šio siūlymo tikslas - paskatinti politinio apsisprendimo procesą ir pasiūlyti tarybos nariams drauge jį inicijuoti taip, kad būtų pasiektas maksimalus ir greitas frakcijų politinis sutarimas, o galutinis sprendimas remtųsi miestiečių nuomone“, - antradienį išplatintame pranešime teigia K.Masiulis.
Pasak jo, tiesiogiai atsiklausti visuomenės, kokios strateginės viešojo transporto priemonės plėtrai ji pritartų ateinančiais dešimtmečiais, būtų demokratiška, nes „būtent patys miestiečiai galiausiai apmokės šios transporto priemonės plėtros sąnaudas ir todėl patys miestiečiai turi teisę spręsti ir prisiimti tam tikrą įsipareigojimą dėl prisiimto sprendimo“.
Taip pat pažymima, kad „visuomenės valios išreiškimas turėtų nuimti ir tas galimas diskusijas dėl proceso skaidrumo, kurios paprastai kyla, kai strateginis sprendimas būna padarytas vien politinės daugumos balsais“.
Visuotinį vilniečių plebiscitą siūlomą rengti kartu su Seimo rinkimais ateinantį spalį.