„Threads“ laikomas didžiausiu iššūkiu Elonui Muskui priklausančiai bendrovei „Twitter“, kuriai pastaruoju metu tenka susidurti su nemažai potencialių konkurenčių, tačiau, nepaisant didžiulių sunkumų, kol kas nepakeitė vienos ikoniškiausių socialinių tinklų bendrovių.
Platforma „Apple“ ir „Android“ programėlių parduotuvėse 100 šalių pradėjo veikti ketvirtadienį 2 val. nakties Lietuvos laiku ir kol kas nerodys reklamų.
„10 milijonų užsiregistravusiųjų per septynias valandas“, – ketvirtadienį savo oficialioje „Threads“ paskyroje parašė M. Zuckerbergas.
Jau veikė tokių įžymybių kaip Jennifer Lopez, Shakiros ir Hugh Jackmano, taip pat žiniasklaidos priemonių, įskaitant „The Washington Post“ ir „The Economist“, paskyros.
Pirmąsias kelias valandas po platformos paleidimo M. Zuckerbergas praleido atsakinėdamas naujiems vartotojams.
„Pirmasis šio reikalo etapas prasideda gerai“, – sakė jis kitame įraše.
M. Zuckerbergas taip pat nusitaikė į E. Muską – jiedu žinomi kaip aršūs varžovai ir net yra siūlę vienas kitam susitikti ringe ir susikauti.
Pirmą kartą per daugiau nei dešimtmetį tviteryje įrašą sukūręs M. Zuckerbergas paskelbė į Žmogų-vorą nukreiptą memą, akivaizdžiai nurodydamas dviejų platformų panašumą.
„Threads“ jis rašė: „Prireiks šiek tiek laiko, bet manau, kad turėtų atsirasti viešų pokalbių programėlė, kurioje dalyvautų daugiau nei 1 mlrd. žmonių. „Twitter“ turėjo galimybę tai padaryti, bet to nepadarė. Tikėkimės, kad mes tai padarysime.“
„Twitter“ teigė, kad turi daugiau nei 200 mln. reguliarių vartotojų.
„Threads“ buvo pristatytas kaip aiški platformos „Instagram“, kuri turi daugiau nei dviejų milijardų vartotojų auditoriją, atšaka, todėl naujajai platformai nereikėjo pradėti nuo nulio.
Manoma, kad M. Zuckerbergas pasinaudos chaotišku E. Musko „Twitter“ valdymu, kad prastumtų naują produktą, kuris, kaip tikisi „Meta“, taps įžymybių, įmonių ir politikų bendravimo kanalu.
E. Muskas pertvarkė „Twitter“, atleido tūkstančius darbuotojų, sumažino turinio moderavimą ir daugelį funkcijų apmokestino.
Atidėtas paleidimas Europoje
„Meta“ taip pat turi būrį kritikų, ypač Europoje, ir, nepaisant didžiulės „Instagram“ vartotojų bazės, ji gali sulėtinti svetainės plėtrą.
Įmonė daugiausia kritikuojama dėl to, kaip tvarko asmens duomenis, kurie yra esminis tikslinių reklamų, padedančių kas ketvirtį uždirbti milijardus dolerių pelno, elementas.
„Instagram“ vadovas Adamas Mosseri sakė apgailestaujantis, kad programėlės paleidimas Europos Sąjungoje buvo atidėtas, tačiau jei „Meta“ iš Briuselio būtų laukusi aiškumo dėl reguliavimo, iki „Threads“ paleidimo būtų likę „daug, daug, daug mėnesių“.
„Nerimavau, kad mūsų langas užsidarys, nes laikas yra svarbus“, – pridūrė jis technologijų naujienų svetainei „Platformer“.
Anot artimo šaltinio, „Meta“ baiminosi naujo įstatymo, vadinamo Skaitmeninių rinkų aktu (Digital Markets Act, DMA), kuriuo nustatomos griežtos taisyklės stambioms pasaulio interneto bendrovėms.
Pagal vieną taisyklę platformoms draudžiama perduoti asmens duomenis iš vieno produkto į kitą, kaip, pavyzdžiui, galėtų būti „Threads“ ir „Instagram“ atveju.
Bendrovė „Meta“ buvo pagauta tai darant po to, kai nusipirko susirašinėjimo programėlę „WhatsApp“. Europos reguliavimo institucijos bus labai budrios, kad užtikrintų, jog bendrovė to nedarytų neteisėtai su „Threads“.