Seime svarstomos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos numato, kad tokie reikalavimai liktų galioti važiuojant dienos metu dviračiu ne gyvenvietėje, o naktį – ir gyvenvietėse.
Lietuvoje reikalavimas dėvėti arba liemenę, arba važiuoti įjungtais žibintais, o tamsiu paros metu – naudoti abi priemones, galioja nuo 2014-ųjų liepos.
Pataisas pagal Mariaus Kučinsko peticiją rengusi Seimo narių darbo grupė argumentuoja, kad pagrindiniu dviračių naudojimo sezonu važiuoti su liemene yra per karšta ir nepraktiška dėl prakaitavimo, tad gyvenvietėse, o ypač didžiuosiuose miestuose, šio reikalavimo nesilaiko itin nedidelė dalis dviratininkų.
Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius trečiadienį Vyriausybės posėdyje tvirtino, kad siūlymas atsisakyti liemenių „nėra pagrįstas jokiais objektyviais duomenimis, moksliniais tyrimais ar studijomis“, o įstatymu reikalaujama dėvėti ryškiaspalvė liemenė, taip pat dviračio žibinai yra prieinamos priemonės, jų veiksmingumas pagrįstas moksliškai.
„Labai svarbu skirti transporto priemonių populiarinimo, patrauklumo ar patogumo klausimus ir eismo saugai užtikrinti būtinus reikalavimus. Nepriimtina didesnio dviračių transporto populiarumo siekti atsisakant reikalavimų, užtikrinančių eismo saugą, ir rizikuojant eismo dalyvių gyvybe ar sveikata“, – teigiama ministerijos parengtoje išvadoje.
Ministrų kabinetas neatsižvelgė į dviratininkus vienijančių organizacijų išsakytas pastabas, jog prievolė dėvėti liemenes mažina patrauklumą rinktis šią ekologišką transporto priemonę, o atsisakius tokių reikalavimų, žmonės imtų judėti daugiau.
Siekiantieji atsisakyti liemenių taip pat tvirtina, kad Skandinavijoje atlikti moksliniai tyrimai aiškinantis nelaimingus atsitikimus, kuomet dviratininkai buvo pristatyti į ligoninę, neišskiria dėvinčiųjų liemenes kaip saugesnių eismo dalyvių.