• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kovo mėnesį Vilniaus miesto savivaldybės paskelbto milijardo eurų vertės viešojo transporto paslaugų pirkimo konkursui keliems mėnesiams įstrigus teismuose, sostinės meras Valdas Benkunskas tikisi, kad procedūras atnaujinti bus galima jau šį rudenį.

Kovo mėnesį Vilniaus miesto savivaldybės paskelbto milijardo eurų vertės viešojo transporto paslaugų pirkimo konkursui keliems mėnesiams įstrigus teismuose, sostinės meras Valdas Benkunskas tikisi, kad procedūras atnaujinti bus galima jau šį rudenį.

REKLAMA

Kovo pabaigoje Vilniaus savivaldybė paskelbė, kaip tuomet teigė meras, didžiausią miesto istorijoje viešąjį pirkimą, kuriuo siekiama iki 2030-ųjų maždaug trečdaliu išplėsti Vilniaus viešojo transporto tinklą.

Tam keleivių vežimo paslaugos papildomai 28,4 mln. kilometrams aptarnauti bus perkamos iš privačių vežėjų, keleiviai vežami 327 naujais autobusais (taip miesto transporto parką išauginant iki 824), kursuojančiais 54 maršrutais.

REKLAMA
REKLAMA

Planuojama įvesti 7 naujus maršrutus, 44 maršrutų kursavimo dažnį padidinti, o 46 maršrutų trasas pakoreguoti pagal keleivių srautus ir judėjimo įpročius.

REKLAMA

Į teismą kreipėsi viena iš konkurso dalyvių vežėja „Transrevis“, prašydama taikyti laikinąsias apsaugos priemones ir įpareigoti stabdyti konkurso procedūras iki galutinio procesinio teismo sprendimo byloje.

Panevėžio apygardos teismo gegužės 5 d. nutartimi ieškovės prašymą nuspręsta tenkinti.

Vėliau pirmos instancijos teismo nutartį Vilniaus miesto savivaldybės administracija ir savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ apskundė Apeliaciniam teismui, kuris liepos pradžioje nusprendė atmesti „Transrevis“ prašymą dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo.

REKLAMA
REKLAMA

Apeliacinis teismas nusprendė, kad pirkimas yra ypatingos svarbos

Vietinio ir tarpmiestinio transporto keleivių vežėja „Transrevis“, teismo prašydama laikinai stabdyti konkurso procedūras, teigė, esą dalis savivaldybės paskelbto pirkimo dokumentų nuostatų yra „neteisėtos, neatitinka Viešųjų pirkimų įstatyme nustatytų reikalavimų“. 

„Transrevis“ teigimu, konkurso sąlygos nepagrįstai riboja sąžiningą tiekėjų konkurenciją, nustatyti reikalavimai tiekėjui neleidžia įsivertinti kaštų ar rizikų, o dokumentuose numatytos, anot ieškovės, neproporcingos baudos už įsipareigojimų nevykdymą neleidžia tiekėjui pateikti konkurencingo pasiūlymo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Dalis reikalavimų yra aiškiai diskriminaciniai ir negatyviai veikiantys Tiekėją vien dėl to, jog jis šiuo metu vykdo keleivių vežimo paslaugų sutartį“, – teismui nurodė viena iš šiuo metu paslaugas teikiančių Vilniaus vežėjų.

Teismo vertinimu, nebuvo pagrindo spręsti, kad ieškovės „Transrevis“ reikalavimai dėl laikinųjų apsaugos priemonių procedūros yra akivaizdžiai nepagrįsti.

REKLAMA

„Teismas nutaria (…) įpareigoti atsakoves Vilniaus miesto savivaldybės administraciją ir savivaldybės įmonę „Susisiekimo paslaugos“ sustabdyti pirkimo (…) procedūras iki galutinio teismo procesinio sprendimo šioje civilinėje byloje įsiteisėjimo dienos“, – nusprendė Panevėžio apygardos teismas. 

Atsakovių skundą nagrinėjęs Apeliacinis teismas teigė, kad pirmos instancijos teismas, spręsdamas klausimą dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, neįvertino visų faktinių bylos aplinkybių.

REKLAMA

Anot jo, Panevėžio apygardos teismas nepagrįstai nustatė, jog neegzistuoja poreikis skubiai užbaigti pirkimo procedūrų, kai iš tiesų „susiklosčiusi situacija reikalauja užtikrinti viešąjį interesą“.

Atsakovės teismui ginčijo, kad poreikis skubiai užbaigti konkurso procedūras egzistuoja, nes siekiama užtikrinti nepertraukiamas ne tik keleivių vežimo, bet ir evakuacijos paslaugas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip teigiama nutartyje, pirkimo dokumentuose numatyta, kad vežėjas įsipareigos teikti paslaugas Vilniaus miesto evakuacijos plane nustatytų grėsmių atveju – karinės invazijos, hibridinės atakos, branduolinės grėsmės, stiprios stichinės nelaimės ir kitų. 

„Apeliacinės instancijos teismas nesutinka su ieškove („Transrevis“ – ELTA), kad evakuacijos paslaugų skubus įsigijimas nėra objektyviai būtinas. Nors pastaruoju metu evakuacijos paslaugų Vilniaus mieste neprireikė, tačiau tai nepaneigia poreikio užtikrinti, jog kuo daugiau vežėjų būtų pasirengę teikti evakuacijos paslaugas, nes pirmiau išvardytos grėsmės nėra iš anksto nuspėjamos“, – teigiama liepos 3 d. teismo nutartyje.

REKLAMA

Anot teisėjų kolegijos, pritaikant laikinąsias apsaugos priemones ir taip labiau prailginant evakuacijos paslaugų įsigijimą, savivaldybė negalėtų tinkamai užtikrinti Vilniaus gyventojų evakuacijos kilus grėsmei.

Dėl to, teismo vertinimu, šių paslaugų pirkimas „yra ypatingos svarbos, susijęs su asmenų, evakuojamų su savivaldybės pagalba, sveikata ar gyvybe“.

REKLAMA

„Teismas nutaria Panevėžio apygardos teismo 2025 m. gegužės 5 d. nutartį panaikinti ir klausimą išspręsti iš esmės – ieškovės uždarosios akcinės bendrovės „Transrevis“ prašymą dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo atmesti“, – nusprendė teismas.

Tiesa, Vilniaus savivaldybės paskelbtą viešojo pirkimo konkursą yra apskundusi ir Lenkijos keleivių vežimo bendrovė „Mobilis“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Meras tikisi, kad sutartį savivaldybė pasirašys iki metų pabaigos

Pasak Vilniaus mero Valdo Benkunsko, laikinųjų apsaugos priemonių pritaikymas yra „normali praktika“ ypač didelės vertės viešuosiuose pirkimuose.

„Juda procesas į priekį – turėjome vieną pirmos instancijos (teismo – ELTA) sprendimą, kuris nei nugalėtojų, nei pralaimėtojų nepaskelbė, kai kurias sąlygas teismas panaikino ir jų konkurse neliks, kai kurios sąlygos, kurių reikalavo panaikinimo galimas konkursantas, liko galioti“, – Eltai teigė meras.

REKLAMA

„Mums reikia dar kelių mėnesių, mes rudeniop jau galėsime, po visų teismų maratonų, tą konkursą atnaujinti. Turėjome iki pusės metų, penkių mėnesių maždaug skaičiuojame dabar tokį sustojimą dėl teisminių procesų“, – pridūrė V. Benkunskas.

Anot jo, pagrindinis viešojo pirkimo tikslas yra užtikrinti kuo didesnę konkurenciją, kad konkurse dalyvautų daugiau vežėjų ir būtų pasiūlytos geriausios sąlygos.

REKLAMA

„Kiekvienas gali pasinaudoti teisminiu keliu ginti savo interesus, bet tas procesas tikrai netruks amžinai ir mes artimiausiu metu jas pabaigę galėsim tęsti konkursą“, – tikino meras.

V. Benkunsko teigimu, nors anksčiau sutartį planuota pasirašyti rudenį, dabar šis terminas nusikelia į žiemos laikotarpį.

Konkursą Vilniaus miesto savivaldybė planuoja baigti iki metų pabaigos, šis tikslas, pasak mero, „yra realus ir išlieka“.

REKLAMA
REKLAMA

Milijardinis viešojo transporto paslaugų konkursas – vienas iš Vilniaus viešojo transporto atnaujinimo etapų.

Siekiant visiškai atnaujinti sostinės viešojo transporto parką, savivaldybė jau yra paskelbusi 150 elektrinių autobusų ir 16 vandenilinių autobusų pirkimą.

Taip pat pasirašyta sutartis su lenkų tiekėja „Solaris Bus and Coach“, pagal ją savivaldybė už 56 mln. eurų perka 73 naujus troleibusus. Šių senųjų transporto priemonių sostinėje nelikti turėtų kitų metų pabaigoje, tuomet mieste turėtų važinėti 200 naujų autobusų.

REKLAMA
Landsdergjos gerovė
Landsdergjos gerovė
Konservatnikų vagių skunksų sostinėje, panašų bus pinigų otkatų liūtys iš stadionų ir autobusų pirkimo...
Vieni lietuviai plauna rankas, kiti- pinigus...
Primytvai Vilniaus klerkai
Primytvai Vilniaus klerkai
"Privatūs vežėjai" akivaizdu kad savivaldybės klerkų giminių uab'ai. Kitaip kam jie reikalingi būtų, nes yra Vilniaus savivaldybė kuri turi ir troleibusų ir autobusų parkus ir juos išlaiko, nes pastarieji dirba nuostolingai. Koks privatus verslas eitų dirbti į nuostolį? JOKS. Bet, kai tu pats suplanuoji kiek milijonų skirsi kokiam maršrutui gi visai nesunku atsidaryti pačiam ir uabėlį kokį per Kipro patikros fondus kad jis ir laimėtų tą konkursą. O jei nepavyksta - teismas! Labai primityvi schema.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų