Visai neseniai sostinės meras Remigijus Šimašius kartu su vyriausiuoju miesto inžinieriumi Antonu Nikitinu pristatė 12 principų, pagal kuriuos šiuo metu planuojamos, rekonstruojamos ar tvarkomos sostinės gatvės.
„Šiandien yra labai svarbi diena Vilniaus miestui ir jo gyventojams. <...> Mes pristatome Vilniaus gatvių standartą, kuris iš esmės pagerins ir pakeis Vilniaus gatvių įvaizdį“, – tada tvirtino R. Šimašius.
Ugniagesiai-gelbėtojai tikina, kad su sunkumais susiduriama jau dabar, o ateityje problemų tik daugės.
Ugniagesiai jau kreipėsi į merą
Su naujienų portalu tv3.lt bendravęs Vilniaus priešgaisrinės gelbėjimo valdybos Valstybinės priešgaisrinės priežiūros skyriaus viršininkas Erikas Žalalis tikino, kad tokie pokyčiai turės didelės įtakos ugniagesių darbui, todėl jau kreipėsi į Vilniaus miesto merą Remigijų Šimašių.
„Dėl siaurinamų gatvių jau dabar patiriame sunkumų, tikėtina, kad ateityje, vykdant Vilniaus m. sav. gatvių apželdinimo planą jų tik daugės“, – sako E. Žalalis.
Anot jo, sunkumų kyla dėl didelių tiek svoriu, tiek išmatavimais ugniagesių transporto priemonių manevringumo. Susiaurinus gatves į iškvietimus skubėti tampa daug sunkiau:
„Automobilinių kopėčių, automobilinių keltuvų pastatymui, priklausomai nuo gamintojo modelio, reikia iki 6 m. pločio aikštelės. Neretai automobilinės kopėčios ir automobiliniai keltuvai, jei tai taktiškai palanku pasiekti aukštesnius daugiaaukščių pastatų langus žmonių evakavimui, gaisro ar gelbėjimo darbų organizavimui, atvykę į įvykio vietą yra pastatomi tiesiog gatvėje, nes kitų alternatyvų pastatyti transportą nėra.
Atitinkamai jų pilnam darbui atlikti būtina išskleisti atramas. Tai padaryti siauruose gatvėse tampa ne tik sudėtinga, bet ir neįmanoma. Taip pat ir naujai sodinami medžiai gali tapti kliūtimi operatyviai atlikti gelbėjimo darbus.“
Siauros gatvės, anot Valstybinės priešgaisrinės priežiūros skyriaus viršininko, tampa ir spūsčių priežastimi, o į iškvietimą vykstant su švyturėliais eismo dalyviai neturi kaip praleisti gelbėtojų transporto:
„Jau ir dabar, kai kuriuose naujai rekonstruojamose Vilniaus miesto gatvėse, norint sankryžose pasukti į posūkį tenka manevruoti sustojant, grįžtant į sankryžą. Siaurose gatvėse piko metu vykstant su įjungtais specialiaisiais šviesos ir garso signalais automobilių vairuotojai praleisdami mūsų skubančias transporto priemones neturi laisvos vietos automobiliams pasukti ir laikytis dešinės pusės, dėl ko vykstant į įvykius stringame kamščiuose ir kyla reali grėsmė žmonių gyvybei, sveikatai ir jų turtui.“
Savivaldybė: tai, jog gatvės siaurinamos – mitas
Naujienų portalui tv3.lt Vilniaus miesto savivaldybės atstovas teigė, kad tai, jog gatvės yra siaurinamos – mitas. Tikinama, kad dėl pokyčių gatvės nesusiaurėja nė centimetru:
„Visų pirma plačiosios, arba magistralinės Vilniaus gatvės, taip pat ir Konstitucijos pr. yra siaurinamos yra mitas. Išties jos nesusiarėjo nei per centimetrą, tame tarpe ir dėl želdinimo. Taip pat mitas yra tai, kad Konstitucijos pr. naikinamas vienas ar kitas posūkis. Šie mitai jau kurį laiką skamba viešoje erdvėje. Nenaudojami asfalto ruožai Konstitucijos pr., kuriuose pasodinti medžiai ar krūmai, nebuvo ištisiniai, jie tęsėsi tik tarp sankryžų, todėl specialiajam transportui papildomų galimybių pravažiuoti prospektą iš esmės nesudarė.“
„Susisiekimo paslaugų“ judumo ekspertas Edgaras Stankevičiaus taip pat tikino, kad dėl šių pokyčių spūstys Vilniaus miesto gatvėse susidaryti neturėtų.
„Kalbant apie papildomas spūstis, tai jos tikrai neturėtų nesusidaryti, juk mieste yra ne viena gatvė ir išties net ne kelios, kurios atitinka normas – juostos yra tokių pločių kokios yra reglamentuotos ir pakankamos transportui saugiai dalyvauti eisme, nėra perteklinių kietųjų dangų. Be to Vilnius nėra išskirtinis tokių sprendinių taikymų ir reglamentuotų normų laikymusi, tokia praktika pasiteisinusi ir aktyviai taikoma daugelyje Europos miestų, neša gerokai didesnę pridėtinę vertę miestui bei gyventojams", – sakė jis.
Pasak pašnekovo, ne tik Europos miestų praktika, bet ir moksliniais tyrimais yra įrodyta, kad siauresnės, norminio pločio eismo juostos nesukelia spūsčių, bet atvirkščiai – skatina eismą judėti tolygiau, vairuotojus laikytis reglamentuoto greičio ribojimo.
Anot jo, Konstitucijos pr. greitis ribojamas iki 50 km/h, tačiau realybėje dėl plačių eismo juostų vairuotojai yra linkę važiuoti žymiai greičiau. Tolygesnis važiavimas prisideda ir prie oro taršos mažėjimo.
Idiotų gauja.