• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ruošiantis atnaujinti Kauno rajone, Kačerginėje, esančią „Nemuno žiedo“ lenktynių trasą, Lietuvos sporto centras ieško galinčiųjų parengti architektūrinę rekonstrukcijos idėją. Visgi, kai kurie žmonės piktinasi, kad prioritetą reikėtų skirti lenktynininkų saugumui užtikrinti. Gegužės 7-ą šioje trasoje į avariją pateko Lietuvos motociklų plento žiedo čempionas Šarūnas Pladas, kuriam po įvykio buvo sukelta dirbtinė koma. Praėjusiais metais vienas lenktynininkas po avarijos žuvo.

Ruošiantis atnaujinti Kauno rajone, Kačerginėje, esančią „Nemuno žiedo“ lenktynių trasą, Lietuvos sporto centras ieško galinčiųjų parengti architektūrinę rekonstrukcijos idėją. Visgi, kai kurie žmonės piktinasi, kad prioritetą reikėtų skirti lenktynininkų saugumui užtikrinti. Gegužės 7-ą šioje trasoje į avariją pateko Lietuvos motociklų plento žiedo čempionas Šarūnas Pladas, kuriam po įvykio buvo sukelta dirbtinė koma. Praėjusiais metais vienas lenktynininkas po avarijos žuvo.

REKLAMA

Lietuvos techninio sporto federacijų asociacijos (LTSFA) prezidentas Karolis Ramoška tvirtina nežinantis, kodėl po praeitais metais pasirašyto memorandumo dėl „Nemuno žiedo“ lenktynių trasos rekonstrukcijos, nebuvo vykdoma daugiau susitikimų lenktynių trasos tema.

K. Ramoškos teigimu, nors Kačerginės trasoje ir buvo ištiestas naujas asfaltas ir sudėti vadinamieji kerbai, ties tuo visi darbai ir pasibaigė.

REKLAMA
REKLAMA

O automobilių ir motociklų lenktynių sportininkų saugumas nuo to nepagerėjo.

„Išliejus naują asfaltą – trasa tapo greitesnė. Ir į saugumą niekas neinvestavo. Dabar ką matom, kas atsitiko, iš ko atsirado pasekmės. Tai dabar įvyko įvykis (Šarūno Plado avarija – aut. past.). Ir labai keista, bet tas įvykis nutiko būtent į tą atitvarą, dėl kurio tuometiniam ministrui motociklų atstovas pasakė, kad atitvarą reikėtų patraukti, panaikinti arba bent jau apdėti padangomis, kad sugertų smūgį. Tai į šitą nebuvo atsižvelgta ir į tą atitvarą atsitrenkęs sportininkas guli komos būsenoje“, – sako K. Ramoška.

REKLAMA

LTSFA prezidentas pabrėžia, kad trasa yra ypač nesaugi motociklininkams, kuriems reikia, kad „Nemuno žiede“ būtų įrengtos gaudyklės bei amortizuojantys atitvarai. Dėl to jis pirštu beda į lenktynių trasą valdančią biudžetinę įstaigą – Lietuvos sporto centrą.

„Jų (Lietuvos sporto centro – aut. past.) dabar kai paklausia kas nors, jie sako, kad baisiai dirba išsijuosę, kad dabar užsakinėja techninį projektą. Tai gal saugumo zonoms nereikia techninio projekto? (...) Darom darbus tuos, kuriems nereikia techninio projekto, kam išlaidaut?“, – piktinasi LTSFA prezidentas.

REKLAMA
REKLAMA

Jis prideda, kad dabartiniais skaičiavimais, trasos išasfaltavimas ir saugos zonų įrengimas kainuotų apie 2 milijonus eurų. Tačiau baiminamasi, kad atlikus techninį projektą, žiedo atnaujinimo išlaidos gali ženkliai išaugti ir tam darbams nebeužteks lėšų.

Lietuvos motociklų sporto federacijos (LMSF) prezidentė Giedrė Leskauskienė antrina, kad saugumo zonos darbus – gaudyklių įrengimą ar atitvarų paminkštinimą – reikia atlikti nedelsiant.

„Techninio projekto čia nereikia, nes jeigu mes techninio projekto lauksim – tai dabar techninis projektas. Tada dar kitiems metams skirs pinigų saugumo zonoms – tai bus dar skaudesnių pasekmių. Šitą daryti reikia neatidėliotinai“, – sako G. Leskauskienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visgi, ji akcentuoja, kad Lietuvos sporto centro parengtame techniniame projekte numatyti trasos konfigūracijos darbai, pavyzdžiui, trasos lėtinimas bei kiti lenktynių trasos gerinimo darbai yra labai svarbūs.

Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Egidijus Janavičius taip pat sako, kad norėtų, jog trasoje kuo greičiau būtų užtikrintas sportininkų saugumas.

Tačiau jis teigia suprantantis, kad greitai atlikti visus reikalingus darbus yra praktiškai neįmanoma, kadangi tai kainuoja daug pinigų ir laiko. O ir techninis projektas yra reikalingas tam, kad būtų galima atlikti tam tikrus darbus Kačerginės trasoje.

REKLAMA

Viešieji pirkimai, projektai ir panašiai stabdo procesus. Visi procesai vėluoja. Tai su šita trasa, faktas, kad mums norėtųsi, kad ji būtų saugi jau vakar. O dar teisingiau, kad ji būtų buvus saugi prieš 10 metų. (...) 

Techninis projektas, aš puikiai suprantu, irgi reikalingas, nes kitu atveju, kokie nors reikšmingi darbai, negalėtų būti atliekami. (...) Mums faktas, kad norėtųsi saugesnės trasos ir kuo greičiau“, – sako E. Janavičius. 

REKLAMA

Reikalingi įvairiausi techniniai sprendimai

Lietuvos sporto centro (LSC) direktorius Linas Tubelis tv3.lt žurnalistams teigia, kad praeitais metais buvo atlikti visi iki sezono suplanuoti darbai.

Išasfaltuota trečdalis trasos, sudėti kerbai, atnaujintos saugos arba gesinimo zonos, o tam tikrose vietose įrengtos minkštinimo padangos.

Visgi, LSC direktorius, pabrėžė, kad, siekiant tęsti darbus, kai kuriose vietose reikalinga architektų, projektuotojų pagalba. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Todėl ir buvo pradėtas rengti visos trasos techninis projektas. O vieni iš pagrindinių darbų skirti būtent lenktynininkų saugumui užtikrinti.

„Daugelyje vietų, jeigu mes norime keisti trasos konfigūraciją, tai yra inžinerinis statinys, tai, vėlgi, reikalingas projektas. Kitose vietose mes kaip ir nebežinome technologinių sprendimų. Tą turėtų padaryti architektai, projektuotojai“, – tvirtina L. Tubelis.

Planuojama, kad parengus Kačerginės trasos atnaujinimo techninį projektą, jis būtų suskirstytas etapais. Tuomet, gavus statybos leidimus, būtų prašoma skirti lėšas, darbams atlikti.

REKLAMA

LSC direktoriaus teigimu, šiuo metu yra paskelbtas techninio projekto rengimo konkursas.

Jis prideda, kad toks planas buvo sutartas ir su Kačerginėje sportuojančių sportininkų federacijomis.

Paklaustas, kaip vertina nuomonę, kad geriau, pirma, būtų atlikti tam tikrus sportininkų saugumą užtikrinančius darbus, be techninio projekto, direktorius pasakė, kad atsakyti negali.

„Kas geriau ar blogiau aš negaliu atsakyti. Galiu atsakyti, kas buvo sutarta, dalyvaujant motociklų ir automobilių sporto federacijomis. Tai buvo sutartas toks vat planas, apie kurį jums pasakiau“, – komentuoja L. Tubelis.

REKLAMA

Pasakyti, kiek tiksliai kainuotų visas techninio projekto įgyvendinimas, L. Tubelis negalėjo. Tiesa, jis užsimena, kad prieš 4 metus neįvykusios koncesijos metu, buvo planuojama, kad viskas kainuotų apie 6-8 milijonus eurų.

LSC direktorius taip pat akcentuoja, kad nepaisant to, kad bus vykdomas techninis projektas, saugumo zonų išplėtimo ir sportininkų saugumo užtikrinimo darbų kainos nepasikeis.

„Nereikia maišyti dviejų dalykų. Tai yra – vieno iš techninio projekto įgyvendinimo etapų. Jei, iš tikrųjų, saugos zonų išplėtimas kainuoja 2 milijonus, tai ta apimtimi techniniame projekte ir bus tie 2 milijonai.

Nesvarbu, kad pats techninis projektas kainuos ir 10 milijonų. Kaip aš minėjau, jis bus paskirstytas etapais. Galbūt ten lydinti infrastruktūra sudarys pusę kainos. Ir tada bus apsisprendimas ar ją (lydinčią infrastruktūrą – aut. past.) daryti, ar nedaryti, ar daryti kada nors gerokai vėliau“, – sako L. Tubelis.

REKLAMAAutobilis.lt
O kam iš viso tokia trasa? Juk tai tik didžiulė oro tarša!
Juos kas nors per prievartą užsodino ant motociklų ar į mašinas ir liepia lakstyti? Patys pasirinko ir nėra ko čia inkšti. Ką norėjo, tą ir gavo.
Keliuose taškosi vos ne kasdien, o kai jau trąsoje, tai visi kalti, esfaltas kaltas...
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų