Pasak centro vadovo, praėjusių metų pabaigoje ir šių metų pradžioje išasfaltuotos „tragiškos būklės“ trasos dalys, atlikti kiti saugumą didinantys darbai, tačiau „Nemuno žiedui“ reikia visa apimančios rekonstrukcijos.
„Mes tikimės, kad projektas bus parengtas pilna apimtimi. Turiu galvoje, kad turi būti ne tik trasa, bet ir infrastruktūra: vadinamieji boksai ir taip toliau. (…) Norime turėti tokį paruoštuką, kad jei pavyktų gauti pinigų, galėtume žinoti iš karto, ką daryti“, – BNS šią savaitę sakė Linas Tubelis.
Pasak jo, trasos rekonstrukcijos planas turėtų būti suskirstytas etapais. Jau dabar aišku, kad „Nemuno žiede“ reikės koreguoti kai kuriuos posūkius, nes trasa yra per greita.
„Šiai dienai aš matau du galimus finansavimo šaltinius – valstybės lėšos ir koncesininko įtraukimas, kuris galėtų ne tik priimti operuoti trasą, bet ir ją sutvarkyti“, – sakė L. Tubelis.
Pasak jo, 2020 metais skaičiuota, kad „Nemuno žiedo“ trasos sutvarkymui reikėtų apie 8 mln. eurų, tačiau dabartinę galimą projekto vertę kol kas sunku įvertinti.
Vienintelė Lietuvoje automobilių ir motociklų žiedinė trasa „Nemuno žiedas“ įrengta 1961 metais, nuo 1987 metų ji renovuota fragmentiškai.
Praėjusį pavasarį tarpinstitucinį memorandumą dėl trasos rekonstrukcijos pasirašė Švietimo, Susisiekimo ministerijos, Kauno rajono savivaldybė ir Lietuvos techninio sporto federacijų asociacija.
Rekonstrukciją žadėjo ne vieną kartą
Kalbos apie „Nemuno žiedo“ rekonstrukciją sklando kiekvienais metais. Jas įprastai paskatina pokyčių ištroškę automobilių sporto bendruomenės atstovai, o jas vėliau numalšina politinių taškų į savo kraitį norintys įsimesti politikai.
Daugiau nei pusę šimto metų egzistuojanti „Nemuno žiedo“ trasa ne kartą keitėsi, tačiau rimta rekonstrukcija niekada ir nebuvo atlikta. Dar 2003 m. kosmetiškai buvo išplatintas Ąžuolo posūkis, nuo 2012 m. reguliariai didinamos saugumo zonos, keičiami atitvarai, prieš juos smūgiams sugerti įrengiamos padangos. Šiemet buvo atnaujinta dalis važiuojamosios dangos, tačiau pilna rekonstrukcija – tik priešakyje.
Daugiausiai vilčių teikęs techninis projektas buvo parengtas dar 2019 metais. Jame buvo numatyta praplatinti važiuojamą dalį iki 12,5-14 metrų, sukurti papildomų trasos konfigūracijų, sukurti didesnes saugos zonas, nutiesti papildomus nuvažiavimus pavojingose vietose, sukurti techninio aptarnavimo erdvę.
Tuomet buvo skelbiama, jog tokio pobūdžio rekonstrukcija būtų kainavusi apie 10 mln. eurų.