Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Martyno Martusevičiaus teigimu, šiuo metu sistema testuojama, renkami duomenys, kurie vėliau bus naudojami sprendžiant taršos mokesčių dydį.
„Kamerų sistema yra veikianti, šiuo metu vyksta kalibravimo darbai. Kameros yra įrengtos 11-oje vietų. Žiūrima, ar kameros teisingai identifikuoja automobilių numerius. Matydami automobilio numerį mes galėsime identifikuoti pagaminimo metus, pagal tai žinosime, kokius eurostandartus atitinka automobilis. Pagal eurostandartų atitikimą bus nustatomi taršos mokesčiai ar taikomos lengvatos. Gali būti, jog elektromobiliams būtų taikomas nemokamas įvažiavimas, o toliau mokestis bus nustatomas, pagal automobilio keliamą taršą“, – teigė savivaldybės atstovas.
Mokesčių dydis – dar nenustatytas
Kol kas taršos mokesčių dydis nėra nustatytas. Pasak savivaldybės atstovo, šie klausimai Kauno miesto savivaldybės tarybos posėdyje bus sprendžiami tik išanalizavus duomenis.
„Neturėdami duomenų, negalime sprendimų. Kai turėsime duomenis, galėsime svarstyti, kaip galima būtų apmokestinti – tiek mokesčių dydį, tiek mokėjimo būdus (ar vienkartinį mokestį, ar pagal prabūtą laiką)“, – sakė savivaldybės atstovas.
Taip pat nėra nuspręsta, ar bus apmokestinti pavežėjai, taksi vairuotojai, kurjeriai.
Remtasi kitų šalių patirtimis
Pasak skyriaus vedėjo, kuriant sistemą, buvo taikomos kitų šalių miestų, pavyzdžiui Berlyno, patirtys. Vis dėlto, tikėtina, jog apribojimai nebus tokie griežti.
„Berlynas yra nusistatęs standartą, pagal kurį joks automobilis negali įvažiuoti į senamiestį. Mes manome, jog teisinga būtų suteikti galimybę įvažiuoti, bet turėtų būti mokestinis apribojimas. Tačiau, nieko negalime spręsti neturėdami duomenų. Duomenys padės įsivertinti – ar taršūs automobiliai važiuoja į senamiestį, kiek jų važiuoja, kokia jų tarša. Artimiausiu metu tuos duomenis turėsime“, – komentavo savivaldybės atstovas.
Neatmetama ir galimybė, jog išanalizavus duomenis ir aptikus mažus taršių automobilių srautus, kai kurie apribojimai taikomi nebus.
„Berlynas yra panaikinęs galimybę euro 3 standartų neatitinkantiems automobiliams įvažiuoti į kai kurias zonas, bet jeigu matysime, kad tų automobilių yra itin mažai, tuomet tokių apribojimų netaikysime“, – pabrėžė savivaldybės atstovas.