Daugiau apie tai – TV3 Žiniose.
Spalį prie Marijampolės atidarytas dar vienas magistralės „Via Baltica“ ruožas. Tai turėtų reikšti, kad nuo šiol į Vakarų Europą galėsime nukeliauti dar greičiau ir patogiau. Baigta 16 kilometrų atkarpa link Lenkijos sienos.
„Dabar dar viso šito kelio galimybės išbandyti neteko, bet tikrai kai tik turėsiu progą – pralėksiu, kad pasižiūrėčiau, kaip viskas gražiai atrodo“, – sakė premjerė Ingrida Šimonytė.
Magistralė pritaikyta ir karinei technikai važinėti.
„Kažkuria prasme tie projektai pasidaro ir brangesni. Bet jie pasidaro mums ir saugumo linija. Ir šitas kelias, be jokios abejonės, toks ir yra. Dėl to jis buvo finansuojamas ne tik iš Europos Sąjungos ir kelių programos lėšų, bet ir solidarumo mokesčio, kurį moka komerciniai bankai“, – teigė premjerė.
Buvo praminę mirties keliu
16 kilometrų naujos magistralės kaina – 223 milijonai eurų. O visa magistralė, tai yra 40 kilometrų, nuo Kauno iki Lenkijos sienos, atsieis apie pusę milijardo eurų. Susiekimo ministras vardina, kam išleista tokia kosminė pinigų suma.
„90 kilometrų jungiamųjų kelių šalia, 25 sankryžomis, 10 tiltų, 6 ar net daugiau viadukų, praktiškai 20 kitų infrastruktūros objektų, 18 kilometrų įvairiausių sienučių“, – pasakojo susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Vairuotojai džiaugiasi rekonstruojama magistrale, tačiau mano, kad tokios svarbos kelias jau seniai turėjo būti baigtas. Ruožą prie Marijampolės žmonės buvo praminę mirties keliu.
Trūksta nukreipiamųjų ženklų
Kai kurie gyventojai visgi skundžiasi, jog ženklų beveik nėra, ir pasiklysta net vietiniai:
„Aišku, norėtųsi, kad greičiau vyktų. Kaip ir viskas.“
„Labai šiaip klaidu, kol įvažiavimą į miestą randi.“
„Ženklų, ir iš atvažiuojančių girdėjau, yra mažokai.“
„Kai papras – bus gerai.“
Problemą mato ir „Via Lietuva“ vadovas.
„Tikrai taip. Su abiem savivaldybėmis kalbamės, su gyventojais nuolat komunikuojame. Bus ir ženklinimas, ir ženklai. Natūralu, kad yra neaiškumų. Prisiminkite, koks buvo kelias, kokie įvažiavimai ir nuovažos“, – tikino „Via Lietuva“ vadovas Marius Švaikauskas.
Liko paskutinis ruožas – iki pat Lenkijos sienos. Jį ministerija ir kelininkai planuoja baigti kitų metų viduryje. Visa magistralė „Via Baltica“, 269 kilometrai, nuo Latvijos per Kauną iki Lenkijos sienos turi būti baigta modernizuoti per šešerius metus.
Daugiau apie tai sužinokite vaizdo reportaže, esančiame straipsnio pradžioje.