• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniuje, Stepono Batoro gatvėje per beveik dvi savaites iš viso žuvo du pėstieji. Tragiškai pasibaigę įvykiai verčia visuomenę piktintis infrastruktūra, o ypatingai apšvietimu keliuose. Vilniaus miesto savivaldybė žada imtis veiksmų, kalbant apie apšvietimą, pasakoja, kad dabar esą viskas yra tvarkoje. Ekspertas atskleidė, ko reikėtų imtis nedelsiant.

Vilniuje, Stepono Batoro gatvėje per beveik dvi savaites iš viso žuvo du pėstieji. Tragiškai pasibaigę įvykiai verčia visuomenę piktintis infrastruktūra, o ypatingai apšvietimu keliuose. Vilniaus miesto savivaldybė žada imtis veiksmų, kalbant apie apšvietimą, pasakoja, kad dabar esą viskas yra tvarkoje. Ekspertas atskleidė, ko reikėtų imtis nedelsiant.

REKLAMA

Tv3.lt portalas primena, kad lapkričio 14 d. ketvirtadienį apie 6 val. 5 min. Vilniuje, Stepono Batoro gatvėje, automobilis partrenkė ir mirtinai sužalojo nenustatytos tapatybės vyrą. Įvykio aplinkybės tiriamos.

Taip pat pirmadienio vakarą skelbiama, kad toje pačioje gatvėje žuvo antras žmogus. Vilniuje, S. Batoro gatvėje žuvęs vyras per kelią ėjo neleistinoje vietoje, skelbia policija. Kaip skelbta anksčiau, po 18 val. minėtoje gatvėje automobilis „Kia Ceed“, vairuojamas 68 metų vyro, partrenkė ir mirtinai sužalojo per kelią neleistinoje vietoje ėjusį 65 metų vyrą. Per avariją taip pat buvo sužalotas 57 metų vyras. Jis dėl sužalojimų paguldytas į ligoninę. Pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl žmogaus mirtimi pasibaigusios avarijos.

Gyventojai pasipiktino

Feisbuke pasirodė daugybė komentarų, kuriuose žmonės dalinosi savo asmeninėmis įžvalgomis apie tragišką S. Batoro avaringą gatvės ruožą. Kai kurie teigia, kad yra prastai įžiūrima, kas eina keliu, bet ir pėstieji nesisaugo.

REKLAMA
REKLAMA

„Kiekvieną dieną važiuoju. Žmonės nesisaugo. Pristabdai, bet vis tiek nežiūri. Eina stačia galva ir galvoja visi sustos. Net nepasižiūri ar saugu eiti. Kaip galima nematyti parlekiančios auto? O jei nestabdo, vis tiek eiti ir negalvoti? Lygiai taip pat kai atbuliniu važiuoja automobilis, eina po ratais.

REKLAMA

Požeminę arba tilto ten reik pėstiesiems, gal jau surinko tam lėšas su savo trikoju? Kiek būtų kainavę įrengti ten šviesoforus?“ – komentavo gyventojai.

Savivaldybė aiškina, kad apšvietimas šioje gatvėje yra 

Pasak Vilniaus miesto savivaldybės Ryšių su žiniasklaida specialisto Gabrieliaus Grubinsko, tiek prie perėjų, tiek visoje gatvėje apšvietimas yra įrengtas. Apskritai pati S. Batoro gatvė yra įrengta pagal reikalavimus. Jis dar ir pabrėžia, jog eismo dalyviai apskritai turėtų atidžiau laikytis Kelių eismo taisyklių.

REKLAMA
REKLAMA

„S. Batoro gatvėje apšvietimas įrengtas ir veikia visoje gatvėje, o ties pėsčiųjų perėjomis papildomai įrengtas kryptinis apšvietimas, užtikrinantis didesnį pėsčiųjų matomumą.

Prie pėsčiųjų perėjų taip pat įrengti mirksintys geltoni žibintai, kurių paskirtis – atkreipti vairuotojų dėmesį į galimą pėsčiųjų eismą. Tiek apšvietimas, tiek kelio ženklai ir kitos eismo organizavimo priemonės reguliariai apžiūrimos, užtikrinant gera jų techninę būklę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pastebime, kad eismo dalyviai – tiek pėstieji, tiek vairuotojai – S. Batoro gatvėje ne visuomet laikosi Kelių eismo taisyklių: nesilaikoma leistino greičio, nesulėtinama prieš pėsčiųjų perėjas, pėstieji gatvę kerta tam neskirtose vietose. Didinant visų eismo dalyvių saugumą, Vilniaus miesto savivaldybė S. Batoro gatvėje ketina diegti transporto priemonių važiavimo greičio kontrolės įrangą. Policijos taip pat bus prašoma atkreipti didesnį dėmesį į šį ruožą ir taikyti įvairias kontrolės priemones.

REKLAMA

S. Batoro gatvė yra tinkama ir padaryta pagal reikalavimus, jos būklė yra nuolatos stebima“, – paaiškino G. Grubinskas.

Anot G. Grubinsko, šis gatvių ruožas yra ir tinkamai paženklintas. „Pėsčiųjų perėja S. Batoro gatvėje ties Užtvankos gatve yra tinkamai paženklintos kelio ženklais, atkarpoje transporto priemonių greitis ribojamas iki 50 km/h, perėjoje įrengtas kryptinis apšvietimas.

Ji, kaip ir kitos S. Batoro gatvėje esančios pėsčiųjų perėjos, yra įtraukta į nuolatinės techninių eismo reguliavimo priemonių priežiūros sąrašus“, – pasidalino jis.

REKLAMA

Spręs, ką daryti, kad šioje vietoje būtų saugiau

Kaip teigė G. Grubinskas, su policijos atstovais bus tariamasi ir kalbamasi, ką daryti, kad šioje gatvėje būtų saugiau važiuoti. Bus imtasi specialių priemonių.

„Tačiau pastebime, kad eismo dalyviai ne visuomet laikosi Kelių eismo taisyklių, vairuotojai nesilaiko leistino greičio, nesulėtina prieš pėsčiųjų perėją. Todėl su policijos atstovais bus aptartos ir įvertintos eismo įvykio aplinkybės, savivaldybė išsakys poziciją dėl būtinybės šioje vietoje naudoti Kelių eismo taisyklių kontrolės (ypač greičio) priemones.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Galimybės tobulinti eismo saugumo sprendinius bus aptartos ir artimiausiame Vilniaus miesto savivaldybės eismo saugumo komisijos posėdyje“, – komentavo G. Grubinskas.

Ekspertas: dabar yra žiauriai tamsu, vairuotojui daug kas nesimato

Žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius komentavo, jei aplinkui S. Batoro gatvę yra poreikis žmonėms judėti, pereiti iš vienos kelio pusės į kitą, tai geresnis apšvietimas yra labai reikalingas. Jis neskubėjo kaltinti Vilniaus miesto savivaldybės už prastai apšviestus kelius, tik todėl, kad Lietuvoje visko aprėpti ir apšviesti nėra įmanoma bei kainuoja.

REKLAMA

„Yra turbūt vietų, ir aš tiksliai nesu tikras, ar ta vieta S. Batoro gatvė, nėra susijusi su didesniu žmonių judėjimu, kad dėl tam tikrų priežasčių, tenais yra žmonių. Ir aišku, jeigu ten yra, vadinkim, migracija žmonių, kad ten daug pėsčiųjų, kuriems reikia kirsti tą kelią, eiti juo, nes kito varianto nėra, tuomet taip, tokiu atveju apšvietimas yra labai svarbus dalykas.

REKLAMA

Bet, kad paimti ir kaltinti savivaldybę ar kelininkus, ar kažką, nu mes vis tiek turime suprasti, kad viso kelių tinklo tikrai neapšviesim. Olandai turi daugiau apšvietimo, ten gal turtingesnė šalis. Visko mes neapšviesim ir dėl to reikia labiau akcentuoti į apšvietimą, nes tai nutiks, na, ne šitoj, bet kitoj kažkokioj vietoj“, – dalinosi vyras.

Anot specialisto, taip pačiai, kaip turi būti atkreiptas dėmesys į apšvietimą keliuose, taip pačiai turėtų žmonės apsisaugoti save, nešioti atšvaitus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Labai didelis dėmesys turėtų būti atkreiptas nebūtinai į tą apšvietimą, nes, kaip ir minėjau, nepašviesim mes čia visos Lietuvos, bet į kitą saugumo dalį. Ir jeigu taip iš tiesų buvo, kaip aš skaičiau portale, kad žmonės šmirinėjo po kelius, na vėl, negaliu komentuot šito, gal jie viską darė gerai, ėjo tinkama puse, buvo su atšvaitais, bet maža tikimybė, kad kažkiek išgėręs žmogus viską būtų daręs gerai.

REKLAMA

Sudėjus kompleksą tų aplinkybių, kurios gali nutikti tokiu metu kaip Lietuvoj, ypatingai dabar, kai to sniego tokiu laikotarpiu kai kuriais metais būdavo, tai šviesiau pasidaro, o dabar yra žiauriai tamsu. Vairuotojui daug kas nesimato, bet iš kur mes gausim tų eurų apšviesti viską, nėra šansų“, – dėstė V. Milius.

Atvejai, kai partrenkia neblaivius pėsčiuosius

V. Milius nuomone, jei per perėją ėję žmonės buvo neblaivūs, tai jau yra kaip atskiras dalykas. Jis prisiminė vieną incidentą, kuomet neseniai buvo mirtinai partrenkti du girti pėstieji.

REKLAMA

„Aš tiksliai nežinau, ar čia paskutinė avarija, kuri iššaukė daugelį komentarų, ten, kur du vyrai buvo suvažinėti automobiliu, kur  buvo nustatyta, kad jie buvo neblaivūs.

Faktas, kad jei tie pėstieji buvo neblaivūs (taip buvo parašyta, čia gali būti apšviesta, neapšviesta), bet išgėrusio žmogaus trajektorijos yra nenuspėjamos. Bet aš čia tik skaičiau, nebuvau avarijos vietoje, negaliu daryti išvadų.

Išgėrusių, neblaivių pėsčiųjų žūtys keliuose yra kaip atskiras dalykas, o viso miesto neapšviesi, jų tiesiog atsiranda. Tam yra kelios priežastys, viena: žmonės nesugeba nešioti atšvaitų, čia nereikia būti dideliu ekspertu, tą galima pamatyti gyvai, tiesiog  važinėjant, ir nebūtinai Stepono Batoro gatvėj“, – sakė jis.

statykite pėsčiųjų tiltą! Lėšų yra daugiau negu reikia.

Kaip “legaliai“ paimami pinigai. Schemų sąrašas:
• Atnaujinimo, ne remonto ir ne būtinybės, tačiau ATNAUJINIMO projektai („Per trejus metus planuojama atnaujinti Nepriklausomybės aikštę prie Seimo: projekto vertė – apie 10 mln. eurų“) – šioje vietoje prisiminkite dešimtys griūvančių tiltų be kai kurių gyventojai neturi susisiekimo
• “Biurokratų“ išlaikymas: apie 30 LEMONŲ per metus, 82K PER DIENĄ (plačiau: „Seimo narių kaina: kiek jiems išleidžia Lietuvos žmonės“; „Seimo narių išeitinėms numatyta skirti 1 mln. 575 tūkst. eurų“; manau, kad papildomai: „Sąskaita už reklamą prieš rinkimus – štai, kiek išleido skirtingos partijos“)
• COVID injekcijos (230 mln. Eur.: „Seimo LSDP frakcijos pranešimas: „A. Dulkiui – nauji įtarimai dėl dešimčių milijonų švaistymo ir pasipelnymo: socialdemokratai klausia, ar yra įsakymas net iki 2026 m. pirkti didelius kiekius vakcinų nuo COVID-19““)
• Čekiukai
• Elektros tarpininkai
• „Gedimino“ kalnas (23 milijonai Eur., 2025-2027 metų laikotarpiui. Kiek, iš viso, išleista už ankstesnius laikotarpius? | „Gedimino kalnui tvarkyti trejiems metams numatyta 15 mln. eurų, dar prašoma keltuvui“)
• “Gynyba“ („Nausėda: Lietuva gynybai kasmet turėtų skirti bent iki 3,5 proc. BVP“; ir / arba: „4% BVP gynybai: kokią žinutę siunčiame investuotojams ir užsienio partneriams?“, tai yra 2.84 milijardai per metus, 7.781 milijonai per dieną); ir / arba (2024-10-18): „Vaikšnoras: gynybos finansavimas turėtų siekti 4–5 proc. BVP“ – ,apetitas‘ auga!)
• IGNALINOS atominės elektrinės avarijų padarinių šalinimo ,išgaravęs‘ fondas
• INDEPENDENCE (nuoma: 60 mln. per metus, plačiau: „Ž. Mauricas – trumpai ir aiškiai: ar Lietuvai atsipirko laivas-saugykla „Independence““, per dešimtmetį tai sudarys apie 520 mln. Eur.)
• Inovacijos (nuoma 100K Eur. – „Ateitis jau čia: į Vilniaus gatves išriedėjo autobusas be vairuotojo“)
• “Kalėdinės“ eglutės, lenputės ir tortai („Vilniaus Kalėdų eglė kainuos beveik 90.000 Eur, gatvių papuošimai – apie 205.000 Eur“; VLN 2024 m., išlaidos: 760K Eur. + gatvių apšvietimas – „Paaiškėjo, kiek kainuos Vilniaus kalėdinė eglė: suma – šešiaženklė“; „Vilniaus Kalėdų programa sostinei kainuos 760 tūkst. eurų: tai išskirtinis projektas“)
• Kelių “remontas“ („Viceministras: kitąmet keliams bus skirta bent 700 mln. eurų, tikimės didesnės sumos“)
• “Knygomatai“ (5 metai x 90K = 450K, plačiau: „Knygomatų tinklui plėsti papildomai skirta 90 tūkst. eurų“)
• Kosmoso sritis. Kadangi PLANdemijomis ir klimato atšilimu mažai kas tiki, tai bus vykdomos “kosmoso programos“. Neabeboju, kad kosmoso “komisaras“ KUBILIUS per šią sritį ištaškys milijardus (čia, ne už ilgo, bus įkeltas pinigų plovimo konkretaus projekto pavadinimas)
• Kotletų kepėjos: Тихановская Светлана Георгиевна ir JOS “svitos“ išlaikymas (420K Eur. per metus, plačiau: „Parlamentaras: S. Cichanouskajos išlaikymas Lietuvai kainuoja 35 000 Eur per mėnesį“)
• LEO LT (įstatinis kapitalas apie 1.3 mlrd. (LRV dalis). Plačiau: „Lietuvos žmonės prieš LEO“ – peticijos • lt; „Teisininkai: LEO LT ginčo kaina gali perkopti 1 mlrd. eurų“)
• Niemcų brigados ir jų šeimų išlaikymas (800 mln. PER METUS, plačiau: „Vokietijos brigados Lietuvoje išlaikymo kaina – 800 mln. eurų per metus: darbai virte verda“)
• Niemcų brigados miestelis – 995 milijonai Eur. („Kaip vyksta 995 mln. eurų kainuosiančio karinio miestelio Lietuvoje statybos: įtampos jau yra“)
• OKRAINAI – “dovana“: 3 MILIJARDAI Eur. („Nausėda susitiko su Zelenskiu: Lietuva įsipareigojo dešimtmetį Ukrainai skirti 0,25 proc. BVP“ (tai yra apie 300 LEMONŲ per metus / 822K per dieną.))
• OKRAINAI – “parama“, jau duota daugiau negu 1.5 milijardo (pvz.: „Bendra Lietuvos parama Ukrainai pasiekė 1 mlrd. eurų“ - šaltinis: eimin • lrv • lt. „Lietuva Ukrainai iš viso skyrė 570 mln. eurų vertos karinės paramos“, tai tikriausiai yra minimo 1.5 milijardo dalis, nors gal ir papildomai)
• OKRAINAI – “patepimas“, 200 milijonų Eur. („Nausėda Kyjive: Lietuva patvirtino ilgalaikį, apie 200 milijonų eurų, karinės paramos Ukrainai planą“)
• Paveldo / istorijos susijusios su Rusija naikinimas („Vadinamųjų Maskvos namų nugriovimui Vilniuje numatyta 1,8 mln. eurų“)
• “Pensijų fondai“ (įdomu, kiek akcijų turi LANDSBERGIS ir kiti vagys, oi “politikai“?)
• Pirkiniai („Seimui neužteko tonų saldainių – dar ir šokolado prisipirko už įspūdingą sumą“ – 160K Eur., 24” metų kanceliarijos biudžetas 46.9 mln., 25“ metų 52.7 mln. eurų)
• “Priedangos“ (skelbiama, kad iš viso iki 2030 m. investicijoms į priedangas numatyta skirti 77 mln. eurų, iš jų – 12 mln. eurų 2025 m. - iš straipsnio: „VRM lapkričio pradžioje skelbs kvietimus savivaldybėms pretenduoti į finansavimą priedangų įrengimui“)
• Privačių gydymo ir ugdymo įmonių finansavimas
• Stadionas (158,42 mln. Eur. + palūkanos = 300 milijonų Eur. + 40.4 milijonų STEPUKONIO pavogtų (?) | „Bužinskas apie Nacionalinio stadiono kainą: pavyko susitarti dėl 2,4 mln. eurų pabrangimo“ | „Europos Prokuratūra: Šarūnas Stepukonis pripažintas įtariamuoju, paskelbta jo paieška“)
• “Vandens transpotas“ (4 laiveliai po 450K Eur., t. y., 1.8 mln. Eur. + 0,5 mln. Eur.; plačiau: „Užvirė kraujas išgirdus apie naująjį vandens transportą Vilniuje: „Durnių laivas““)
• Ir t. t.
*Jei ką vertą dėmesio praleidau - papildykite.

Per ‘‘meno“ prizmę:
• Narvai ant ŽALIOJO tilto (18-20K, plačiau: „Ant Žaliojo tilto iškilo instaliacija už 20 tūkst. eurų: vilniečiai skėsčioja rankomis“)
• Vamzdis prie NERIES (“Krantinės arka“ 100 000 Lt / 28 962 Eur. . Tais laikais, tai didelė suma)
• Vilkas su avies galva ANTAKALNYJE (42 360 Eur, plačiau: „Nauja instaliacija: vilkas avies kailyje primins apie vertybių pasirinkimą ir buvimą savimi“)
• Ir t. t.
*Jei ką vertą dėmesio praleidau - papildykite.
Tai vairuotojams pridėliojote tiek signalų, kad vargšai nebežino į kuriuos žiūrėti

O ką padarėte dėl pėsčiųjų ?
Kad jie nelakstytų bele kaip ir laikytųsi taisyklių
Ar dėl jų bukumo dabar turi kentėti šimtai tūkstančių vairuotojų ?

Jei jie patys nesaugo savo gyvybių, kodėl už tai turi atsakyti vairuotjai ?
Ar vairuotojai tikrai visada buvo kalti ? Niekas nieko nežino, viskas įslaptinta.

Tuoj dviratininkus daužys kaip muses
Važinėja kelyje kaip lygiaverčiai be teisių esantys, kelių taisyklių nežinantys
O su automobiliu sumoki tūkstančius, kad turėtum teises, mokiniesi tris mėnesius, laikai egzaminus

O čia dabar vieni laksto kur nori ir kaip nori, kiti ufonautai važinėja dviračiais kaip nori ir kur nori

Pažiūrėkit ar nors vienas dviratininkas ar paspirtukininkas per perėję nulipa nuo priemonės
Važiuoja, lekia , pasuka į perėję, o vairuotojas turi numatyti, ar tas debilas lįs po ratais mirti, ar nelįs

Ar kas proto turi tai sutvarkyti ?
Kas kas mąsto dar ?

Ar iš tikrųjų kavaili , buki ir besmegeniai pas mus savivaldybėje ?
Aš manau, kad taip, bet kaip yra iš tikrųjų. Juk galiu klįsti, gal jiems tiesiog vienodai ir tiek.

Vaikai skęst kaip sutarta - kas mėnesį. Pėstieji žūna kaip surarta - kasdien.
Kas čia vyksta ?????
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų