„Šis atvejis buvo vienas iš tų, apie kurį buvau asmeniškai informuotas dar savaitę prieš tai, kai informacija pasirodė žiniasklaidoje. Ir tiesą sakius, visi sprendimai buvo priimti, rizika buvo vertinama. Tai man ši situacija rodo, kad atsakingos institucijos ir asmenys turi visą informaciją iš anksto. Apsikeitimas su partneriais informacija vyksta. Ir priimami teisingi sprendimai“, – ketvirtadienį „Žinių radijui“ teigė M. Skuodis.
Ministras pabrėžė, kad tokia situacija nėra išskirtinė, atsakingos institucijos ir Klaipėdos uostas kasdien vertina, ar norintys įplaukti laivai kelia strateginį pavojų.
„Aš kartais labai apsidžiaugiu, kai tokios istorijos leidžia suprasti, kad turime Klaipėdos uosta. Ir jis yra ne bet koks, o strateginį objektas. Ir tokių situacijų, įvairiausių, mes per dieną turime ne vieną. Į Klaipėdos uostą atplaukia ir iš jo išplaukia šimtai laivų. Kiekvienas iš jų yra patikrinamas, ką veža, kam priklauso, ar tai nesankcionuotas objektas.“, – aiškino jis.
Rugsėjo 11 d. „Delfi“ pranešė, kad tuo metu prie Norvegijos krantų prisišvartavęs, su Maltos vėliava plaukiantis laivas „Ruby“, gabenantis 20 tūkst. tonų salietros, kreipėsi į Klaipėdos uostą dėl galimybės atlikti remontą. Tačiau, Norvegija, Švedija ir Lietuva neleido jam įplaukti į savo uostus.
Laivas „Ruby“ šiuo metu yra Šiaurės jūroje ir grįžta į Viduržemio jūrą. Kelias dienas jis praleido prie pietinės Norvegijos pakrantės.
Todėl su Rusija siejamas laivas pasuko į Maltą, kur turėtų atvykti spalio 8 dieną, kaip rodo internetinės laivų stebėjimo paslaugos „VesselFinder“ ir „MarineTraffic“.
Amonio nitratas laikomas katastrofos, įvykusios Libano sostinės Beiruto uoste 2020 metų rugpjūtį, priežastimi. Ten daugelį metų buvo netinkamai saugomi dideli šios cheminės medžiagos kiekiai. Tuomet per didžiulį sprogimą žuvo daugiau kaip 200 žmonių.