• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Simonas Gentvilas nemano, kad ministerijos sprendimas tikrinti taršius automobilius duos realios naudos, pasak jo, tai labiau prevencinė priemonė, skirta žmones sudrausminti, bet ne nubausti. Laidoje „Dėmesio centre +“ politikas tikino, kad tikimybė, jog patikrins aplikosaugininkai – menka, tačiau tokia tvarka vis tiek reikalinga. 

Simonas Gentvilas nemano, kad ministerijos sprendimas tikrinti taršius automobilius duos realios naudos, pasak jo, tai labiau prevencinė priemonė, skirta žmones sudrausminti, bet ne nubausti. Laidoje „Dėmesio centre +“ politikas tikino, kad tikimybė, jog patikrins aplikosaugininkai – menka, tačiau tokia tvarka vis tiek reikalinga. 

REKLAMA

Dabar dėmesio centre yra aplinkos apsaugos ministerijos sprendimas, kad aplinkosaugininkai tikrintų automobilių taršą. Ar įranga tam jau yra?

Įranga yra perkama, šiuo metu turime keletą komplektų, bet išsiplėsime iki 5-6 komplektų. 

Pranešime spaudai teigiama, kad per metus planuojama patikrinti 10 tūkstančių automobilių, ar tai tiesa?

Tai tikrai ne pagrindinė aplinkosaugininkų veikla, todėl kalbame apie vos 8–10 aplinkosaugininkų užimtumą. Tai yra visiškai prevencinė priemonė tam, kad eisme būtų susimąstymas. Mes skaičiuojam, kad maždaug 3 proc. automobilių sukuria pusę miestų transporto taršos.

REKLAMA
REKLAMA

Tai, jeigu mes juos sutvarkome, reiškia sumažiname taršą perpus. Mes niekada nepatikrinsim visų automobilių, tačiau siekiame, kad gyventojai žinotų, jog nereikėtų išsipjauti katalizatorių.

REKLAMA

Čia yra žmonių gąsdinimo akcija?

Ne.

Nervinimo akcija?

Ne.

Tuomet pabandykime paskaičiuoti, kas tai yra. 10 tūkstančių yra vos daugiau nei pusė procento visų Lietuvos automobilių. Patikrinate tuos automobilius ir nustatote, kad kas 10 neatitinka techninių reikalavimų, iš vairuotojo atimate techninės apžiūros patvirtinimą ir jis turi 2 paras susitvarkyti arba negali dalyvauti eisme. Ką tai duoda? 

REKLAMA
REKLAMA

Žiūrėkit, kas 10 automobilis Lietuvoje nepraeina techninės apžiūros iš pirmo karto dėl to, kad yra taršesnis, negu gali būti. Lietuvoje yra pilna katalizatorių nuomos skelbimų, pilna patarimų, kaip apeiti techninę apžiūrą. O tarša vyksta eisme, ne techninės apžiūros salone, kur specialistai gali būti apgaunami. Nepretenduojam į auksinę kulką, bet turim pripažinti, kad automobiliai Lietuvoje yra taršūs. <...> Visų girtų irgi nepagausi, bet žinojimas, kad yra policijos reidai ir yra tikrinamas blaivumas, neleidžia daugumai Lietuvos vairuotojų sėsti už vairo [girtiems]. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tai ir sakau, kad tai yra gąsdinimo akcija, kuri neturi nieko bendro su realiais pagavimo rezultatais.

Taip, bet ji yra tikslingai orientuota į teršėją. Nes, kai prieš 3 metus kalbėjome apie automobilio taršos mokestį, visi klausė, kodėl tas, kuris [automobilį] išsivaro vieną kartą per metus, turi mokėti taršos mokestį. Tai va. Šiuo metu yra tikslingai nukreipta. 

Ką jūs padarysite iš tikrųjų, o ne viešųjų ryšių prasme? Nes būti sustabdytam šitos akcijos metu yra beveik tas pat, kaip laimėti loteriją.

REKLAMA

Iš tikrųjų galima daryti ir kitus griežtesnius dalykus. Pavyzdžiui, mes tiesiog pasvarstėm, kad Euro-4 standarto automobiliai nebebūtų registruojami Lietuvoj ir kilo milžiniškas ažiotažas. <...> Tai aišku, kad aplinkosaugininkai nepatikrins, bet mes kalbam apie tikslinę taršių automobilių kontrolę. <...> 4 ekipažai neišspręs problemos, bet jie yra dalis sprendimo.

Visą pokalbį išgirskite aukščiau esančiame vaizdo įraše – E. Jakilaičio laidoje „Dėmesio centre +“.

Naujoje naujienų portalo tv3.lt laidoje „Dėmesio centre +“ Edmundas Jakilaitis aktualiomis temomis kalbins politikus, ekspertus, visuomenės veikėjus.

tv3.lt

Kaip graziai gano Lietuvos aviu banda sita visa parazitu saika :) darys ka nores, sakys ka nores ir jokios atsakomybes
per Seimo rinkimus tauta kaip vyšnios kauliuką išspjaus.
savo pagarbą ten, kur nesueina...
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų