Automagistralė Vilnius-Kaunas-Klaipėda yra intensyviausio eismo kelias visoje šalyje. Juo vidutiniškai per parą pravažiuoja per 26 tūkst. lengvųjų ir daugiau kaip 4 tūkst. sunkiasvorių transporto priemonių.
Kaip nurodo „Via Lietuva“, automagistralė svarbi ne tik dėl intensyvaus tranzitinio eismo judėjimo, kuris prisideda prie šalies ekonomikos kūrimo, gyventojų judėjimo tarp sostinės ir pajūrio regionų, bet ir dėl strateginio automagistralės išsidėstymo, svarbaus kariniam mobilumui šalyje užtikrinti. Dėl itin intensyvaus eismo, kelio danga nuolat dėvisi, todėl ją reikia remontuoti.
„Kasmet, prasidėjus pavasariui, keliuose prasideda remonto darbai. Deja, keliai dėvisi, juos būtina tvarkyti, o laikas, kada galima tai daryti, yra ribotas. Kasmet kelio darbai grįžta ir į automagistralę Vilnius–Kaunas–Klaipėda. Tai vienas iš intensyviausio eismo kelių, todėl kelio darbai čia – neišvengiami“, – pavasarį naujienų portalui tv3.lt sakė „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Kelio darbai automagistralėje Vilnius-Kaunas-Klaipėda
Anot „Via Lietuva“, nuo 2014 metų automagistralėje Vilnius-Kaunas-Klaipėda remonto darbai didesne apimtimi nebuvo vykdomi, kelio danga buvo atnaujinama vos kelis kilometrus (1–3 km) siekiančiose intensyviausiose automagistralės atkarpose.
Praėjusiais metais šiai automagistralei skirtas didesnis dėmesys: per 2023 metus suremontuota 14 km siekianti kelio atkarpa, šiais metais planuojama atnaujinti 6 skirtingus ruožus, kurių bendras ilgis siekia 23 km. .
Darbai ruožuose nuo Bačkonių iki Žiežmarių (nuo 87,66 km iki 89 km) ties Karčiupiu, beveik kilometro ilgio ruože ties Žemaitkiemiu, taip pat ruože prasidedančiame ties Žemaitkiemiu ir besibaigiančiame ties Naujausiais Muniškiais jau yra baigti. Šiose atkarpose eismo ribojimų nėra, eismas atnaujinta kelio dalimi organizuojamas įprastai.
Automagistralinio kelio atnaujinimo darbai Kauno prieigose (važiuojant nuo Vilniaus) taip pat jau yra baigti.
Kituose keturiuose ruožuose kelio atnaujinimo darbai vyksta pagal planą. Ruožuose ties Grabuciškėmis, nuo Antakalnio iki Rumšiškių (nuo 83,427 km iki 87,14 km) darbus planuojama baigti dar šių metų spalio mėnesį.
Važiuojant iš pajūrio Vilniaus link, paprastojo remonto darbai vyksta ruože nuo Paparčių iki Sausinės (107,254–108,66 km ir 108,71–111,614 km – kilometrai nurodyti nuo Vilniaus).
Dar vienas tvarkomas ruožas prasideda iškart pravažiavus Žiežmarius Elektrėnų link (57,231–58,3 km ir 58,6–61,511 km).
Tvarkomuose automagistralės ruožuose asfalto danga buvo susidėvėjusi, joje atsiradusios pažaidos ir defektai, pvz., plyšiai, plyšių tinklai, provėžos ir pan.
Tiltų rekonstrukcijos
Automagistralėje Vilnius-Kaunas-Klaipėda šiuo metu vykdomi ir tiltų atnaujinimo darbai. Ketvirtadienį, rugsėjo 26 d., po dvejus metus trukusių darbų atidarytas vienas iš dviejų vidurinių Alfonso Meškinio (Kleboniškio) tiltų per Nerį.
Naujuoju tiltu jau gali važiuoti vykstantieji nuo Klaipėdos Vilniaus kryptimi, o važiuojantiems Klaipėdos kryptimi niekas nesikeičia. Tokia eismo tvarka galios iki metų pabaigos, kol bus baigti visi vidurinio tilto rekonstravimo darbai.
Antrąjį Kleboniškio tiltą planuojama atidaryti šių metų pabaigoje.
„Iki metų pabaigos atidarius antrąjį pastatytą (vidurinį – BNS) tiltą, šioje atkarpoje bus maksimaliai pagerinta eismo sauga, išaugs vidutinis transporto srauto greitis, dėl triukšmo slopinimo sienelių bus sumažinta ir aplinkos tarša“, – pranešime sakė M. Švaikauskas.
2023 m. pradėti ir Krunos tilto rekonstrukcijos darbai. Šiuo metu vykdomi parengiamieji darbai, ruošiantis pradėti fizinius darbus. Krunos tilto rekonstrukciją planuojama baigti 2026 metais.
Šiuo metu taip pat intensyviai vykdomi ir tilto per Miniją remonto darbai (šis tiltas yra Vilnius-Kaunas-Klaipėda kelyje, 290,87 km). Jų pabaiga suplanuota 2025 metų pavasarį.
Automagistralėje ties Klaipėdos miestu (nuo 306,13 km iki 306,23 km) šiuo metu tęsiami viaduko virš geležinkelio rekonstravimo ir panduso įrengimo darbai. Eismą atnaujintu viaduku paleisti planuojama iki šių metų pabaigos.
Papildomos saugumo priemonės
Atliekant automagistralės A1 remonto darbus, remontuojamose atkarpose „Via Lietuva“ panaudojo skiriamaisiais ženklais pažymėtus ir eismo srautus atskiriančius bortelius. Šis papildomas eismo saugumo sprendimas – pirmasis Lietuvos kelių remonto darbų istorijoje.
Ruožuose, kuriuose vyksta darbai, maksimalus leistinas greitis ribojamas iki 70 km/val.
Nepaisant saugumo priemonių, „Via Lietuva“ ragina vairuotojus neatsipalaiduoti prie vairo: „Kelių darbų ruožai žymimi atitinkamais kelių ženklais, tad eismo dalyviams reikia būti dėmesingiems, atidžiai sekti kelių eismo ženklus bei laikytis numatytų eismo apribojimų, tarp kurių ir transporto priemonių greitis.“
Iš viso per 2023 m. „Via Lietuva“ atnaujino beveik 30 km magistralinių šalies kelių. Paskutinį kartą tokie darbų tempai didžiausio intensyvumo Lietuvos keliuose buvo fiksuoti prieš dešimtmetį.
Lenkijoj, ypac Vokietijoj taip pat vyksta dideli keliu remonto darbai...bet ten sudeti protingi ispejamieji zenklai,su ispejamaisiais sviesos signalai,nurodytomis eismo juostomis,ju plociu ir ilgiu. Lietuvoj ivaziuoji i geltonu,baltu liniju raizgalyne kai kur prideta apmaurojusiu ir nuvirtusiu kegliu labirintu. Atspek jei gudrus pro kuri plysi ar juosta vaziuoti. Ziauru,mums iki europos sioje srityje 20 metu.