Už projektą balsavo 88, prieš – 13, susilaikė 21 parlamentaras. Pagrindiniu komitetu svarstant projektą paskirtas Biudžeto ir finansų komitetas.
Siūlymą daugiausia palaikė valdantieji konservatoriai ir Laisvės partija, balsavę vieningai, dauguma liberalų, projektui taip pat pritarė opozicinė „Vardan Lietuvos“, kiti pavieniai opozicijos atstovai. Tuo metu prieš balsavo likusi opozicija ir keli liberalai.
Prieš kurį laiką FIFA ir UEFA informavo, kad Seimui priėmus siūlomą įstatymą dėl laikino tiesioginio federacijos valdymo, nacionalinėms rinktinėms ir Lietuvos futbolo klubams grėstų suspendavimas FIFA ir UEFA organizuojamuose turnyruose.
Įstatymo projektą dėl tiesioginio valdymo pristatęs Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas teigė, kad laikino teisinio reguliavimo tikslas nėra perimti federacijos kontrolę.
„Mūsų tikslas nėra už juos žaisti futbolą, mes paprasčiausiai norime užtikrinti, kad būtų skaidrūs ir demokratiniai rinkimai, kuriuose plati futbolo bendruomenė turėtų balso teisę, o vadovaujančiose pareigose nebūtų už tyčinius nusikaltimus teisti asmenys“, – sakė parlamentaras.
Anot M. Majausko, prasti nacionalinės vyrų futbolo rinktinės rezultatai yra „negebėjimo imtis reikalingų reformų ir negebėjimo atstovauti plačiai futbolo bendruomenei pasekmė“.
Jis LFF vadino uždara bendruomene, kurioje „užuovėją randa asmenys, kaltinami ginkluoto, nusikalstamo susivienijimo organizavimu“.
Politikas omenyje turėjo teisiamą „Kamuolinių“ gaujos vadeivą Giedrių Janonį, kuris buvo įdarbintas Lietuvos futbolo mėgėjų asociacijoje. Po kritikos visuomenėje asociacija pranešė nutraukusi su juo darbinius santykius.
„Generalinis policijos komisaras pateikė Seimo nariams pažymą, kurioje atskleidė, jog ne tik keturi asmenys (iš LFF Vykdomojo komiteto – BNS) buvo pripažinti padarę nusikaltimus, bet net trims LFF Vykdomojo komiteto nariams buvo pritaikytos Organizuoto nusikalstamumo užkardymo įstatymo prevencinės poveikio priemonės“, – sakė M. Majauskas.
Jo teigimu, priėmus tiesioginio valdymo įstatymą, esama vadovybė netektų pareigų, laikinasis administratorius atliktų finansinį ir veiklos auditą, pakeistų įstatus.
Kiek anksčiau premjerė Ingrida Šimonytė pareiškė, kad būtų geriausia, jei problemos LFF būtų išspręstos be valdžios įsikišimo, bet jei to prireiktų, Seime pakaks balsų priimti įstatymą.
Pasiūlymą įvesti tiesioginį valdymą LFF rugsėjo viduryje registravo per 80 parlamentarų. Jame numatyta, kad įstatymo galiojimo laikotarpiu LFF valdymo organų funkcijas perimtų laikinasis administratorius, jį paskirtų Švietimo, mokslo ir sporto ministerija.
Administratorius turėtų atlikti federacijos finansinį ir veiklos auditą, per tris mėnesius nuo įstatymo įsigaliojimo dienos parengti bei patvirtinti laikinųjų LFF įstatų projektą, paruoštą remiantis pavyzdiniais tarptautinių futbolo organizacijų įstatais.
Seimo teisininkai projektui pateikė išvadą, kad jis prieštarauja Konstitucijai, tačiau antradienį Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas ją atmetė.
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas savo išvadoje nurodė, kad federacijoje įvedus laikinąjį tiesioginį valdymą būtų ribojama teisė į susivienijimus arba asociacijų laisvė ir būtų pažeisti patys teisinės valstybės principai, numatantys, jog įstatymų leidėjai priimdami teisės aktus privalo vadovautis Konstitucija ir įstatymais.
Seimo narių parengtame projekte taip pat siūloma, kad LFF valdymo organų nariais negalėtų būti už tyčinį nusikaltimą nuteisti asmenys.
Seime įregistravus projektą, LFF darbo grupė pranešė pati siūlanti taisyti federacijos įstatus. Pasiūlyme numatyti panašūs pokyčiai, kuriuos inicijavo Seimo nariai.
Pastaraisiais metais Lietuvos futbolo vadovybė kritikuota dėl prastų sportinių pasiekimų ir dalies funkcionierių ryšių su nusikalstamu pasauliu. Šiuo metu Lietuva pagal FIFA reitingus užima 142 vietą, prastesnis rezultatas buvo tik 2017 metais tada šalies vyrų rinktinė buvo – 149.