„Registrų centro specialistai per savaitgalį tęsia e.sveikatos sistemos veiklos atkūrimo darbus. Pirmiausiai iš rezervinės duomenų kopijų saugyklos duomenys buvo atstatinėjami į serverį. Šie darbai buvo baigti ketvirtadienio ryte. Tai padarius duomenys pradėti importuoti į „Oracle“ duomenų bazę“, – BNS teigė įmonės atstovas Mindaugas Samkus.
„Baigus šiuos darbus vyks testavimo darbai. Tik įsitikinus sistemos integralumu ir duomenų teisingumu, galės vėl būti atkurta sistemos veikla. (...) Darome viską, kas nuo mūsų priklauso, ir viliamės, kad sistema galėtų vėl pradėti veikti kitos savaitės pradžioje“, – pridūrė jis.
Anot RC atstovo, sistemos atkūrimo procesas užtrunka, siekiant užtikrinti „maksimalų duomenų saugumą“.
„Dėl šiandien egzistuojančių technologinių galimybių greitesnis tokio dydžio (apie 90 terabaitų) duomenų atkūrimas ir perkėlimas į sistemą tiesiog yra neįmanomas“, – sakė M. Samkus.
Jis taip pat teigė, kad visi kitų informacinių sistemų ir registrų duomenys buvo atkurti dar savaitės viduryje.
„Jie yra teikiami išorės vartotojams, klientams teikiamos visos paslaugos. Neatmetama, kad tam tikrų pavienių sutrikimų vis dar gali pasitaikyti, tad klientų, susidūrusių su laikinais nesklandumais, prašome apie tai mus informuoti“, – sakė RC atstovas.
Po Vilniuje vykusios liūties pirmadienio vakarą trūkus vamzdžiui buvo užpilta Registrų centro serverinė. Dėl to buvo sutrikusi daugelio įstaigos valdomų sistemų veikla, e.sveikatos sistemos nepavyko atstatyti iki šiol.