Ne, specialistai sako, kad šie automobiliai iš Europos paruošti turtingiems rusams, kurie tokias transporto priemones graibste graibsto, tačiau dėl naujų suvaržymų šios mašinos užstrigo Lietuvos kaime.
Esą paliko pasaugoti
Visai šalia pasienio punkto su Baltarusija stūkso sodyba, kurioje kaip niekur nieko pastatyti keliasdešimt ypač brangių automobilių. Nuo „Mercedes-Benz“ iki „Teslos“. Vieni automobiliai su lietuviškais, kiti su latviškais numeriais. Bet daugiausia ten automobilių iš Vokietijos.
„Toks, kokį tu man ką tik parodei, tai tarp 200–300 tūkstančių eurų“, – tikino automobilių rinkos specialistas Laurynas Boguševičius.
Automobilių rinkos specialistas vardija, kiek galėtų kainuoti kieme stovintys reti modeliai.
„Realiai tai yra labai labai prabangių mašinų salonas. Ten M3, M4 sportinės BMW mašinos. Jos ne tik brangios, jas gauti, tai yra, ką veikti. Jų tikrai nėra daug. Istoriškai – tai yra „rusyno“ mašinos. Ta prasme, tu veži rusų „marozui“, jie mokės už tai, nes taip jie statusą demonstruoja“, – įsitikinęs L. Boguševičius.
Mūsų laimei, pasirodė ir sodybos šeimininkė, kuriai žurnalistų dėmesys nelabai patiko. Tačiau moteris prasitarė, ką čia veikia visi šie automobiliai.
„Negali pravažiuoti žmonės, paprašė manęs ir paliko. – Neįprastas vaizdas. – O jūs prie ko čia? Nereikia čia žiūrėti. Eikit į parką kokį nors, važiuokite į „Turcę“ ir žiūrėkite. Čia ne „Turcė“. Čia ne mano, nė viena ne mano. Žmonės neturi, kur padėti“, – tikino ji.
Vertė siekia milijoną
Pasirodo, visi šie automobiliai turi išvažiuoti į Baltarusiją. Tačiau automobilių pardavėjų nelaimei, nuo birželio pradžios Lietuvos muitinė įvedė naujus ribojimus. Naujus bei apynaujus automobilius išvežti į Baltarusią tapo sunkiau. Vien dėl to, kad jie vėliau neatsidurtų pas rusus.
TV3 Žinios paprašė muitinės departamento paaiškinti visuomenei susidariusią situaciją. Tačiau departamentas atsisakė komentuoti, atsiuntė tik pranešimą raštu. Norint į Baltarusiją eksportuoti automobilius, kuriuos uždrausta įvežti į Rusiją, pirkėjas turi pateikti automobilio gamintojo deklaraciją.
Nuo birželio 4 d. eksportuojamiems, taip pat reeksportuojamiems ar gabenamiems tranzitu iki penkerių metų senumo automobiliams bus privaloma pateikti papildomus dokumentus, įrodančius, kad nebus pažeidžiami tarptautinių sankcijų ribojimai. Eksportuojant, reeksportuojant ar tranzitu gabenant į Baltarusiją lengvąjį automobilį, kai jį įsigijo fizinis asmuo, automobilį išvežti galės tik pats savininkas.
Tad jei automobilių pardavėjams, kurie iki birželio laisvai besivertė prabangių automobilių vežimu per Baltarusiją į Maskvą staiga tapo neįmanoma vykdyti savo verslo dėl naujų apribojimų, kodėl jie automobilius vis dar laiko prie pat pasienio punkto? Muitinės departamentas paaiškinimo nepateikė.
„Aš manau, kad yra kažkoks žmogus, kuris juos praleidžia ir jie laukia progos, kada galės pravažiuoti pro sieną. Nėra jokios logikos, kodėl tu turėtum dėl kokios kitos priežasties pristatyti virš milijono vertės superbrangių automobilių kažkokios močiutės sodyboje“, – kalbėjo L. Boguševičius.
Šalia pasienio punkto su Baltarusija EMSI degalinėje taip pat palikti keliasdešimt prabangių automobilių. Automobiliai išrikiuoti stovėjimo aikštelėse aplink degalinę. Ten stovi ir prabangus, ganėtinai retas „BMW M4 competition“. Jo vertė rinkoje nuo 70 iki 110 tūkst. eurų.
Daugiau apie tai – aukščiau esančiame vaizdo įraše.