• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Svarbioje Vilniaus gatvėje – pokyčiai. Dėl gerinamų sąlygų pėstiesiems ir dviratininkams siaurės važiuojamoji dalis, mažės eismui skirtų juostų skaičius. Tokie savivaldybės įgyvendinami pokyčiai pykdo jau ir Seimo narius.

Svarbioje Vilniaus gatvėje – pokyčiai. Dėl gerinamų sąlygų pėstiesiems ir dviratininkams siaurės važiuojamoji dalis, mažės eismui skirtų juostų skaičius. Tokie savivaldybės įgyvendinami pokyčiai pykdo jau ir Seimo narius.

REKLAMA

Vilniuje vyksta T. Narbuto gatvės atnaujinimo darbai. Intensyviai plušama prie T. Narbuto ir Saltoniškių gatvių sankryžos prie prekybos centro „Panorama“, kuria kasdien pravažiuoja didelis skaičius vilniečių. Dėl remonto darbų padidėjo spūstys ties šia vieta.

Pasipiktinimo pakeitimais šioje sankryžoje socialiniuose tinkluose neslėpė konservatorius, Seimo narys Audronius Ažubalis.

„Kad tik vilniečiams būtų blogiau… Pavasarinė gatvių darkymo kampanija tęsiama ir šiomis dienomis. Tikslas šiuo atveju apsunkinti žvėriniečiams privažiavimą Saltoniškių gatve (siaurinant ją) į „Panoramą“, T. Narbuto gatvę, o per ją į Ukmergės plentą ar Kalvarijų turgų… Ar blogi R. Šimašiaus darbai privalo būti tęsiami, mere Valdai Benkunskai?“ – sostinės meru išrinkto partijos kolegos klausė A. Ažubalis.

REKLAMA
REKLAMA

Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorės pavaduotoja, laisvietė Donalda Meiželytė atsakė konservatoriui po jo įrašu.

REKLAMA

„Dabar norint pereiti šią gatvę reikia lįsti į požeminę perėją, lipti žemyn, tada eiti, vėl lipti, padarys saugią pėsčiųjų perėją ir žmonėms su negalia ar sunkiau vaikštantiems nereiks eiti kryžiaus kelių norint tą gatvelę pereiti, jau nekalbant apie dviratininkus. Tai kaip ir ne visiems pablogins situaciją“, – rašė D. Meiželytė.

„Minske ir Maskvoj labai plačios gatvės. Rekomenduoju“, – A. Ažubalio įrašą pakomentavo kitas laisvietis, parlamentaras Tomas Vytautas Raskevičius.

REKLAMA
REKLAMA

Gatvė pasikeis neatpažįstamai

Vilniaus miesto savivaldybė ketvirtadienį pasidalino pranešimu, kad pasibaigus žiemos sezonui tęsiami T. Narbuto gatvės dviračių ir pėsčiųjų tako tiesimo darbai. Savivaldybės teigimu, užbaigus taką, Karoliniškių, Justiniškių, Viršuliškių ir Pilaitės gyventojai turės dar vieną patogią alternatyvą vientisa trasa pasiekti centrinę miesto dalį.

Kasdien šia maždaug 2,8 km atkarpa juda apie 100 tūkst. žmonių, kurie dažniausiai renkasi važiuoti lengvaisiais automobiliais arba viešuoju transportu. Tikimasi, kad metų viduryje užbaigus dviračių taką, daugiau gyventojų šiai atkarpai pasirinks netaršias transporto priemones.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įrengiamas pėsčiųjų takas bus 2,25 m pločio, o pagal galimybes kai kur išplatės iki 3 metrų. Tik nedidelėse atkarpose, kur platesnio tako įrengti neleidžia reljefas arba privatūs sklypai, jis bus 1,5 metro pločio. Dviračių takas, atsižvelgiant į numatomus srautus, įrengiamas 3,5 metro pločio, o siauresnėse vietose – 2,5 metro. Šalia pėsčiųjų ir dviračių takų įrengiamas apšvietimas.

Viešasis transportas T. Narbuto gatve judės greičiau

Nuo Laisvės prospekto iki T. Narbuto gatvės pėsčiųjų viaduko abiem kryptimis bus įrengta viešajam transportui skirta A juosta, kuri leis autobusais ir troleibusais važiuoti patogiau, aplenkiant dalį spūsčių. Įtakos kitų transporto priemonių judėjimui ar eismo juostų pločiui tai neturės, nes A juostos įrengiamos mažinant skiriamosios juostos plotį. A juostų įrengimo ir ženklinimo darbai turėtų būti baigti per maždaug mėnesį.

REKLAMA

Ateityje A juosta bus prailginta iki T. Narbuto ir Sėlių gatvių sankryžos. Tam šiuo metu jau rengiamas techninis projektas, po kurio bus skelbiamas rangos darbų viešasis pirkimas.

Pokyčiai vairuotojams

Nors dėl dviračių ir pėsčiųjų takų įrengimo bus pokyčių ir automobilių eismui skirtoje T. Narbuto gatvės dalyje, eismo juostos ir toliau bus ne siauresnės nei 3,25 metro, t.y. atitiks nacionalinių teisės aktų reikalavimus tokio tipo gatvei. Važiuojant centro kryptimi, T. Narbuto gatvėje bus pailginta posūkiui į Sėlių gatvę skirta juosta, kuri ne tik sumažins spūstis piko metu, bet ir leis saugiau pasukti į dešinę.

REKLAMA

Korekcijos atliekamos ir T. Narbuto gatvės susikirtime su Stirnų gatve. Nors vietoje 4 eismo juostų ties pasukimu į Stirnų gatvę įrengiamos 3, viena iš jų bus skirta posūkiui į dešinę, todėl įtakos eismo pralaidumui tai neturės. Išvažiuojant iš Stirnų gatvės suformuojama saugumo salele atskirta greitėjimo juosta, kuri padės transporto priemonėms saugiau įsilieti į T. Narbuto gatvės eismą.

Didinamas pėsčiųjų ir dviratininkų saugumas

Įrengiant naują dviračių ir pėsčiųjų taką ne tik pagerinamas susisiekimas netaršiais būdais, bet ir pasirūpinama eismo dalyvių saugumu. Ties T. Narbuto gatvės susikirtimu su Stumbrų gatve pertvarkoma šviesoforu reguliuojama pėsčiųjų perėja, kertant Saltoniškių gatvę įrengiama dviračių pervaža. Įrengiamos saugumo salelės T. Narbuto gatvės susikirtimuose su žiedu prie buvusio Pedagoginio universiteto – čia eismo juostų skaičius nesikeis, tačiau juostos bus atskirtos, taip užtikrinant didesnį pėsčiųjų ir dviratininkų saugumą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įrengiant dviračių pervažą T. Narbuto ir Saltoniškių gatvių sankryžoje, keičiamas eismo juostų skaičius: Saltoniškių gatvėje Žvėryno kryptimi prie sankryžos lieka viena eismo juosta, o už kelių metrų nuo sankryžos gatvė vėl išplatės iki dviejų eismo juostų. Link T. Narbuto gatvės iš Žvėryno bus galima išvažiuoti dviem juostomis: viena skirta posūkiui į kairę, kita – važiuoti tiesiai arba į dešinę.

REKLAMA

Sumažinti transporto juostų skaičių buvo nuspręsta siekiant palengvinti ir pagreitinti gatvės kirtimą pėstiesiems bei dviratininkams. Iki šiol, norėdami kirsti Saltoniškių gatvę, jie privalėjo naudotis požeminėmis perėjomis, o tai nėra patogu nei vyresnio amžiaus ar judėjimo negalią turintiems žmonėms, nei dviratininkams.

Šioje vietoje susijungia T. Narbuto dviračių ir pėsčiųjų takų bei kitąmet planuojamos pradėti Saltoniškių gatvės rekonstrukcijos projektai, todėl dviračių pervaža įrengiama iškart, kad prasidėjus Saltoniškių gatvės rekonstrukcijai nereikėtų sprendinių perdaryti. Trumpalaikėje perspektyvoje tai gali kelti nepatogumų, tačiau ilguoju laikotarpiu automobilių srautai persiskirstys, todėl dviejų eismo juostų iš Saltoniškių gatvės turėtų visiškai pakakti užtikrinant gerą pralaidumą įsiliejantiems į eismą gerokai labiau apkrautoje T. Narbuto gatvėje.

REKLAMA

Kitąmet – Saltoniškių gatvės rekonstrukcija iki Upės gatvės

Kitąmet planuojama pradėti ir Saltoniškių gatvės rekonstrukciją – bus įrengiama magistralinio dviračių tako atšaka iki Upės gatvės. Gatvė, kuria ir šiuo metu daugiausia naudojasi aplinkiniai gyventojai, bus sutvarkyta taip, kad žmonėms būtų maloniau gyventi jos aplinkoje: bus įrengti patogesni takai, pasodinta daugiau želdinių, įrengta daugiau automobilių stovėjimo vietų, o dėl saugumo bus įvestas 30 km/h greičio ribojimas. Bus mažinamas sunkiasvorio transporto judėjimas, sklandesniam eismo dalyvių judėjimui vietoj dabartinės šviesoforinės įrengiama žiedinė Sėlių ir Saltoniškių gatvių sankryža. Be to, atlikus numatytus pertvarkymus, gatvėje sumažės triukšmo ir oro tarša.

Visų šių vykdomų ir suplanuotų darbų esmė – darnus ir visiems eismo dalyviams saugus judėjimas mieste. Užbaigus juos, atnaujinta ir modernizuota infrastruktūra sujungs vakarinius Vilniaus rajonus su miesto centru ir Antakalniu bei Žirmūnais, todėl judėti aplinkai netaršiais būdais taps dar patogiau.

kai lyja, sninga, ledas, su kokiu maisu ant balkiuko kaip buvo ssrs laikais kai žmonės mašinų neypirko ir t.t....plius dar pas mus metro ar tvamvajus yra ane...?...na va tokie kaip jus tamsta paskui eina i politika ir nusisneka, dar kartais jie liberalais vadinami...:d
taip subjauroti miesta, cia ne tik Simasiaus, bet ir Benkunsko vizija. tik pastarasis dar per rinkimus ir melavo, bet gi ne pirmas kartas tsakant. o miestas yra jau senokai bjaurojamas, ta pristatant zalinimu ar panasiai. siaip mano istorija. gyvenu ne Lietuvoje, bet Vilniuje lankausi 6-8 karts per metus. anksciau gyvendavau, maitindavausi, kavindavausi ir kt senamiestyje. viesbuciai, kavines ir parduotuves siek tiek is manes uzdirbdavo. po kilpinio eismo tenmanes nebera reiskia jie is manes ir nebeuzdirba. dabar paprastai apsistoju kitur, o pavalgyti ir kazka nupirkti dazniausiai tenka Panoramoje. delpatogaus parkingo ir pan. bet pastaruou metu ten net ir viduryje dienos dirbtinai sukurti kamsciai. teks ko gero ir Panoramos atsisakyti. nesuprantu, kaip verslininkai miesto valdzios nesugeba paveikti, juk jiems per kisene tiesiogia iitaka nuo tu meru nesamoniu kerta. suprantu, kad miestus reikia tobulinti, bet ko kas del kazkieno ideju, viskas daroma, kad tik zmonems butu nepatogiau
tai visai ne graudi istorija, as gi negyvenu nuolat, as prisitaikysiu. tik norejau pasakyti, kad visos tos keistos iniciatyvos skirtingai veikia skirtingus zmones. ir kai kas del to praranda pajamas, bet gi amzinai besisypsantiems papisrtukininkams tai dzin. beje, as tai atvazineju be seimos, o jeigu reiketu Vilniuje gyventi su seima, tai tas mazas miestas pagal gyventoju skaiciu, bet ne pagal plota, tampa pagal nepatoguma tampa panasus i didmiescius (be to viesasis transportas apgailetinas), tik plius dar jame nera didmiesciu privalumu. liudeseli tu:)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų