Vilniuje vyksta T. Narbuto gatvės atnaujinimo darbai. Intensyviai plušama prie T. Narbuto ir Saltoniškių gatvių sankryžos prie prekybos centro „Panorama“, kuria kasdien pravažiuoja didelis skaičius vilniečių. Dėl remonto darbų padidėjo spūstys ties šia vieta.
Pasipiktinimo pakeitimais šioje sankryžoje socialiniuose tinkluose neslėpė konservatorius, Seimo narys Audronius Ažubalis.
„Kad tik vilniečiams būtų blogiau… Pavasarinė gatvių darkymo kampanija tęsiama ir šiomis dienomis. Tikslas šiuo atveju apsunkinti žvėriniečiams privažiavimą Saltoniškių gatve (siaurinant ją) į „Panoramą“, T. Narbuto gatvę, o per ją į Ukmergės plentą ar Kalvarijų turgų… Ar blogi R. Šimašiaus darbai privalo būti tęsiami, mere Valdai Benkunskai?“ – sostinės meru išrinkto partijos kolegos klausė A. Ažubalis.
Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorės pavaduotoja, laisvietė Donalda Meiželytė atsakė konservatoriui po jo įrašu.
„Dabar norint pereiti šią gatvę reikia lįsti į požeminę perėją, lipti žemyn, tada eiti, vėl lipti, padarys saugią pėsčiųjų perėją ir žmonėms su negalia ar sunkiau vaikštantiems nereiks eiti kryžiaus kelių norint tą gatvelę pereiti, jau nekalbant apie dviratininkus. Tai kaip ir ne visiems pablogins situaciją“, – rašė D. Meiželytė.
„Minske ir Maskvoj labai plačios gatvės. Rekomenduoju“, – A. Ažubalio įrašą pakomentavo kitas laisvietis, parlamentaras Tomas Vytautas Raskevičius.
Gatvė pasikeis neatpažįstamai
Vilniaus miesto savivaldybė ketvirtadienį pasidalino pranešimu, kad pasibaigus žiemos sezonui tęsiami T. Narbuto gatvės dviračių ir pėsčiųjų tako tiesimo darbai. Savivaldybės teigimu, užbaigus taką, Karoliniškių, Justiniškių, Viršuliškių ir Pilaitės gyventojai turės dar vieną patogią alternatyvą vientisa trasa pasiekti centrinę miesto dalį.
Kasdien šia maždaug 2,8 km atkarpa juda apie 100 tūkst. žmonių, kurie dažniausiai renkasi važiuoti lengvaisiais automobiliais arba viešuoju transportu. Tikimasi, kad metų viduryje užbaigus dviračių taką, daugiau gyventojų šiai atkarpai pasirinks netaršias transporto priemones.
Įrengiamas pėsčiųjų takas bus 2,25 m pločio, o pagal galimybes kai kur išplatės iki 3 metrų. Tik nedidelėse atkarpose, kur platesnio tako įrengti neleidžia reljefas arba privatūs sklypai, jis bus 1,5 metro pločio. Dviračių takas, atsižvelgiant į numatomus srautus, įrengiamas 3,5 metro pločio, o siauresnėse vietose – 2,5 metro. Šalia pėsčiųjų ir dviračių takų įrengiamas apšvietimas.
Viešasis transportas T. Narbuto gatve judės greičiau
Nuo Laisvės prospekto iki T. Narbuto gatvės pėsčiųjų viaduko abiem kryptimis bus įrengta viešajam transportui skirta A juosta, kuri leis autobusais ir troleibusais važiuoti patogiau, aplenkiant dalį spūsčių. Įtakos kitų transporto priemonių judėjimui ar eismo juostų pločiui tai neturės, nes A juostos įrengiamos mažinant skiriamosios juostos plotį. A juostų įrengimo ir ženklinimo darbai turėtų būti baigti per maždaug mėnesį.
Ateityje A juosta bus prailginta iki T. Narbuto ir Sėlių gatvių sankryžos. Tam šiuo metu jau rengiamas techninis projektas, po kurio bus skelbiamas rangos darbų viešasis pirkimas.
Pokyčiai vairuotojams
Nors dėl dviračių ir pėsčiųjų takų įrengimo bus pokyčių ir automobilių eismui skirtoje T. Narbuto gatvės dalyje, eismo juostos ir toliau bus ne siauresnės nei 3,25 metro, t.y. atitiks nacionalinių teisės aktų reikalavimus tokio tipo gatvei. Važiuojant centro kryptimi, T. Narbuto gatvėje bus pailginta posūkiui į Sėlių gatvę skirta juosta, kuri ne tik sumažins spūstis piko metu, bet ir leis saugiau pasukti į dešinę.
Korekcijos atliekamos ir T. Narbuto gatvės susikirtime su Stirnų gatve. Nors vietoje 4 eismo juostų ties pasukimu į Stirnų gatvę įrengiamos 3, viena iš jų bus skirta posūkiui į dešinę, todėl įtakos eismo pralaidumui tai neturės. Išvažiuojant iš Stirnų gatvės suformuojama saugumo salele atskirta greitėjimo juosta, kuri padės transporto priemonėms saugiau įsilieti į T. Narbuto gatvės eismą.
Didinamas pėsčiųjų ir dviratininkų saugumas
Įrengiant naują dviračių ir pėsčiųjų taką ne tik pagerinamas susisiekimas netaršiais būdais, bet ir pasirūpinama eismo dalyvių saugumu. Ties T. Narbuto gatvės susikirtimu su Stumbrų gatve pertvarkoma šviesoforu reguliuojama pėsčiųjų perėja, kertant Saltoniškių gatvę įrengiama dviračių pervaža. Įrengiamos saugumo salelės T. Narbuto gatvės susikirtimuose su žiedu prie buvusio Pedagoginio universiteto – čia eismo juostų skaičius nesikeis, tačiau juostos bus atskirtos, taip užtikrinant didesnį pėsčiųjų ir dviratininkų saugumą.
Įrengiant dviračių pervažą T. Narbuto ir Saltoniškių gatvių sankryžoje, keičiamas eismo juostų skaičius: Saltoniškių gatvėje Žvėryno kryptimi prie sankryžos lieka viena eismo juosta, o už kelių metrų nuo sankryžos gatvė vėl išplatės iki dviejų eismo juostų. Link T. Narbuto gatvės iš Žvėryno bus galima išvažiuoti dviem juostomis: viena skirta posūkiui į kairę, kita – važiuoti tiesiai arba į dešinę.
Sumažinti transporto juostų skaičių buvo nuspręsta siekiant palengvinti ir pagreitinti gatvės kirtimą pėstiesiems bei dviratininkams. Iki šiol, norėdami kirsti Saltoniškių gatvę, jie privalėjo naudotis požeminėmis perėjomis, o tai nėra patogu nei vyresnio amžiaus ar judėjimo negalią turintiems žmonėms, nei dviratininkams.
Šioje vietoje susijungia T. Narbuto dviračių ir pėsčiųjų takų bei kitąmet planuojamos pradėti Saltoniškių gatvės rekonstrukcijos projektai, todėl dviračių pervaža įrengiama iškart, kad prasidėjus Saltoniškių gatvės rekonstrukcijai nereikėtų sprendinių perdaryti. Trumpalaikėje perspektyvoje tai gali kelti nepatogumų, tačiau ilguoju laikotarpiu automobilių srautai persiskirstys, todėl dviejų eismo juostų iš Saltoniškių gatvės turėtų visiškai pakakti užtikrinant gerą pralaidumą įsiliejantiems į eismą gerokai labiau apkrautoje T. Narbuto gatvėje.
Kitąmet – Saltoniškių gatvės rekonstrukcija iki Upės gatvės
Kitąmet planuojama pradėti ir Saltoniškių gatvės rekonstrukciją – bus įrengiama magistralinio dviračių tako atšaka iki Upės gatvės. Gatvė, kuria ir šiuo metu daugiausia naudojasi aplinkiniai gyventojai, bus sutvarkyta taip, kad žmonėms būtų maloniau gyventi jos aplinkoje: bus įrengti patogesni takai, pasodinta daugiau želdinių, įrengta daugiau automobilių stovėjimo vietų, o dėl saugumo bus įvestas 30 km/h greičio ribojimas. Bus mažinamas sunkiasvorio transporto judėjimas, sklandesniam eismo dalyvių judėjimui vietoj dabartinės šviesoforinės įrengiama žiedinė Sėlių ir Saltoniškių gatvių sankryža. Be to, atlikus numatytus pertvarkymus, gatvėje sumažės triukšmo ir oro tarša.
Visų šių vykdomų ir suplanuotų darbų esmė – darnus ir visiems eismo dalyviams saugus judėjimas mieste. Užbaigus juos, atnaujinta ir modernizuota infrastruktūra sujungs vakarinius Vilniaus rajonus su miesto centru ir Antakalniu bei Žirmūnais, todėl judėti aplinkai netaršiais būdais taps dar patogiau.