Pataisomis taip pat numatoma, kad dyzelino akcizas bus palaipsniui suvienodinamas su benzino, taip skatinant rinktis mažiau taršų kurą.
Dar 2021 metais pateiktas Akcizų įstatymo pataisas Seimas priėmė praėjusią savaitę. Premjerė Ingrida Šimonytė tuomet teigė, kad taršaus kuro apmokestinimas turėtų pagerinti aplinkos taršos situaciją, ypač transporte, kur CO2 emisijų išmetimai nuo 2005 metų auga.
Tuo metu opozicija įspėjo, kad „žalieji“ akcizai paveiks ir visuomenę, ir ekonomiką, nes dėl didesnių mokesčių kils kainos, be to, jie nepadės mažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimų.
Įstatymo pataisomis žemdirbių dyzelinui liko galioti ta pati lengvata, bet didėja akcizas šildymui skirtam raudonajam dyzelinui. Seimas taip pat atsisakė įvesti žemės ūkiui skirto pigesnio dyzelino lubas, kaip siūlyta anksčiau.
Prie akcizų tarifų nuo 2025 metų bus skaičiuojama ir CO2 dedamoji.
Finansų ministrės Gintarės Skaistės teigimu, per kelerius metus iš akcizų planuojama papildomai surinkti virš 200 mln. eurų.