„Man labai džiugu, kad vaikai nuo tokio amžiaus pradeda mokytis finansinio raštingumo. Tai svarbu planuojant savo asmeninius finansus, mokantis elgtis su pinigais. Ko gero jūs tiek pažengsite, kad ateityje galėsite ir tėveliams patarti – ką verčiau pirkti, kada verčiau pataupyti pinigėlius. Šios žinios jums pravers visą jūsų gyvenimą. O galbūt taip įsitrauksite į finansus, kad netgi tapsite finansininkais ar ekonomistais – bet šį sprendimą priimsite ateityje,“ – po susitikimo su pradinukais kalbėjo G. Nausėda.
Vaikai jo klausė, kiek Lietuvoje iš viso yra pinigų, kaip jis patartų išleisti taupyklėje sutaupytus pinigus. Prezidentas sakė, kad pinigus reikėtų leisti tam, kas maloniausia: gerai knygai, o gal spektakliui. Jis svarstė, kad galima prisijungti prie didesnio tikslo, pavyzdžiui, didelės kelionės, kuriai taupo tėvai.
Prezidentas, atsakydamas į klausimą, prisiminė, kad vaikystėje turėjo tiek pinigų, kad užteko tik ledams. Didesniems pirkiniams prašydavo iš tėvų. Pirmasis jo pirkinys buvo surenkamas žaislas-dėlionė, kuris leido kurti įvairius objektus.
Šie mokslo metai buvo pirmieji, kuomet organizacija pradėjo pradinukų finansinio raštingumo ugdymo programą „Mano bendruomenė“ dešimtyje pirmųjų Lietuvos mokyklų – ir kartu su mokytojais įsitikino, jog pradinukams taip pat rūpi finansai, mokesčiai, verslumas ir bendruomenės gerovė. Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO) kasmet atlieka moksleivių finansinio raštingumo vertinimą (PISA – Programme of International Student Assessment).
2018-aisiais atlikto vertinimo duomenimis, Lietuvos moksleiviai padarė didžiausią pažangą iš visų tirtų šalių. Tačiau tam, kad pavyktų pasiekti EBPO tiriamų šalių vidurkį, kalbėti apie finansus ir pinigų srautus reikia jau nuo pirmųjų klasių. Organizacija „Lietuvos Junior Achievement“ pradėjo sėkmingą bendradarbiavimą su Lietuvos Švietimo mokslo ir sporto ministerija, diegiant finansinio raštingumo ugdymo programas pradinukams.
Kol kas į šį ugdymą įsijungė tik pirmosios mokyklos – svarbu, kad toks ugdymas nesustotų, būtų taikomas platesniu mastu, įvedant finansinio raštingumo ugdymą įvairaus amžiaus vaikams. Baigamajame finansinio ugdymo programos „Mano bendruomenė“ renginyje su keliais pradinukais bendravo ir prezidentas G. Nausėda.
Minėta programa „Mano bendruomenė“ suteikia galimybę pradinių klasių moksleiviams sukurti savo miestą ir bendruomenę, kurioje yra įvairių profesijų atstovų, renkami mokesčiai, gaminamos ir parduodamos prekės bei paslaugos. Per žaidimą vaikai išmoksta, kaip visuomenėje juda pinigų srautai. Dalomąją medžiagą, korteles ir užduotis šiai programai sukūrė tarptautinė organizacija „Junior Achievement Worldwide“.