Pasak ministerijos, rekomendacijose siūlomos nuotolinio mokymo priemonės, elektroninių šaltinių, kuriais gali naudotis mokiniai ir mokytojai, sąvadą. Taip pat parengta ir nuolat pildoma skaitmeninio mokymo bazė su mokymosi aplinkomis, metodine medžiaga, mokymo priemonėmis ir kita mokykloms svarbia informacija.
Švietimo įstaigų vadovai ir mokyklų steigėjos savivaldybės įpareigojamos užtikrinti, kad nuo kovo 30-osios būtų pasiruošta nuotoliniu būdu vykdyti ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį, pagrindinį, vidurinį ugdymą, formalųjį profesinį mokymą. Tai galioja ir aukštojo mokslo studijoms.
Taip pat mokyklos iki kovo 20-osios turi įsivertinti galimybes ugdymo procesą organizuoti nuotoliniu būdu, parengti priemonių planą ir susitarti dėl tokio mokymo tvarkos. Mokykloje turėtų būti paskirtas skaitmeninių technologijų administratorius, kuris konsultuotų mokytojus ir mokinius.
„Jeigu atsiras vaikų, kurie neturi galimybių iš namų dirbti nuotoliniu būdu, siūloma švietimo įstaigai laikinai suteikti įstaigos kompiuterį, planšetę ar telefoną. Taip pat su savivaldybės ar kito steigėjo pagalba galima išsinuomoti ar nupirkti reikiamą įrangą, pasirūpinti internetiniu ryšiu“, – nurodo ministerija.
Pabrėžiama, kad mokymo medžiaga gali būti ir popierinė (pvz., mokinių turimi vadovėliai, pratybų sąsiuviniai), tačiau užduotys turėtų būti pateiktos skaitmeninėse aplinkose su nuorodomis (pvz., „Google“ dokumentai ir pan.).
Siūloma, kad Ikimokyklinukų ir priešmokyklinukų tėvams mokyklos elektroniniu būdu gali pateikti užduotis, atitinkančias vaikų amžių, (t.y. piešimas, karpymas, raidelių apvedimai, dainelių dainavimas, fizinis ugdymas ir kt.), žaidimų aprašymus, patarimus, kaip organizuoti vaikų ugdymą namuose.
„Mokytojai, dirbantys pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, gali parengti 15–20 minučių tematinius vaizdo filmus pagal įstaigos ugdymo programą su tam tikromis užduotimis, atitinkančiomis vaikų amžių“, – tvirtina ministerija.
Siūlo naudoti „Skype“, „Messenger“
Vaizdo filmukai gali būti skelbiami švietimo įstaigos interneto svetainėje ar tam tikroje įstaigos pasirinktoje elektroninėje platformoje. Atliktų užduočių nuotraukas tėvai gali įkelti į nurodytą el. paštą ar kitą programą, kad mokytojas matytų rezultatus. Tam tikras temas sutartu laiku visos grupėms vaikams galima organizuoti per „Skype“, „Messenger“, „Viber“ programas, „Google“ ir kt.: pasakoti istorijas, nagrinėti pasaulio žemėlapį ar panašiai.
Rekomenduojama organizuoti vaizdo konferencijas konsultacijoms teikti, pamokoms organizuoti ir kt., pakviesti mokytojus naudotis vaizdo paskaitų kambariais ir, vedant pamokas nuotoliniu būdu, įrašyti jas ir tokiu būdu pradėti kurti turinį jau dabar, papildant jį įvairiais skaitmeniniais ištekliais.
Mokymuisi nuotoliniu būdu, anot ŠMSM, taip pat gali būti naudojami įvairūs internetiniai šaltiniai, elektroniniai vadovėliai, garso ir vaizdo medžiaga, užduočių paketai, virtualūs bandymai.
Nuotoliniu būdu konsultacijas gali teikti logopedai ir kiti švietimo pagalbos specialistai.
„Švietimo įstaigos gali pasinaudoti mokymo nuotoliniu būdu patirtimi, sukaupta per gripo epidemijas ar kitais panašiais atvejais. Ministerija, pagelbėdama mokykloms, pasitelkė nuotolinį mokymą vykdančias institucijas, galinčias teikti prieigą ir metodinę pagalbą dirbant su įvairiomis skaitmeninėmis ugdymo platformomis ar kitais skaitmeniniais ištekliais“, – sakoma pranešime.
Ministerija taip pat kreipiasi į verslą, prašydama tiekėjus teikti savo pasiūlymus dėl nuotolinio mokymo priemonių.
Lietuvoje ugdymo procesas dėl koronaviruso grėsmės sustabdytas iki kovo 30 dienos, šiuo laikotarpiu paskelbtos moksleivių atostogos.
Daugiau apie Vyriausybės veiksmus kovoje su koronavirusu žiūrėkite čia: