Regis, viskas būtų puiku – įstaiga pristato savo veiklą gyventojams, tačiau visoje šioje situacijoje nutylimas vienas iškalbingas faktas – visa tai daroma ne tik už tų pačių gyventojų pinigus, kurie į ligoninės biudžetą sukrenta kaip sumokėti mokesčiai, bet ir nutylima, kiek realiai kainuoja ši visa viešųjų ryšių kampanija ligoninei, kuri metų metais guosdavosi esanti finansinėje duobėje.
Kūrė filmukus
Dar lapkričio 7 dieną Kėdainių ligoninė savo socialiniame tinkle pasidalino pirmąja vaizdo medžiaga, pavadinta „MUZIEJUS“, kurioje buvo rodomi ligoninės užkulisiai.
„Kaip peržengus įstaigos slenkstį grįžti 30 metų atgal.“ Taip apibendrinama siužeto anotacija.
Filmuojamas kabinetas, kuriame vyksta ligoninės vadovės Editos Vaškevičienės ir skyrių vedėjų periodiniai susitikimai, darbo planų aptarimai. Jame ligoninės vadovė priima ir gausesnes svečių delegacijas.
Dėmesio sulaukia tiek senos kartos šviesos jungtukai, tiek itin senos oda aptrauktos durys.
Tokių siužetų, kuriuose kalba pati įstaigos vadovė arba skyrių vedėjai, medikai, karjeros laiptais pakilusios bendrosios praktikos slaugytojos – socialiniame ligoninės tinkle jau yra per 50.
Kainą slepia
Ligoninės direktorė E. Vaškevičienė, paklausta, kas kuruoja ligoninės socialinius tinklus, kiek kainavo vaizdo medžiagų kūrimas, ar planuojama tą daryti ir toliau – atsakė tik į dalį klausimų.
„Įstaiga įvairiais būdais teikia informaciją pacientams apie tai, kas vyksta, kas planuojama, kokie darbuotojai dirba, kokios operacijos atliekamos ir kt. Stengiamės būti šiuolaikiški, pasinaudosime bet kuria nauja viešinimo priemone, kurių dėka, pacientui informacija apie ligoninę galėtų būti labiau pasiekiama ir priimtina, kad pacientas gautų tikslią informaciją“, – komentavo E. Vaškevičienė.
Paklausta pakartotinai, ar neketina atsakyti į visus pateiktus klausimus, ligoninės vadovė toliau su žiniasklaida nebebendravo ir į klausimus, nei kiek tai kainuoja ligoninei, nei kas tokias viešųjų ryšių paslaugas jai teikia, neatsakė.
Žodžiu, panašu, kad biudžetinėje įstaigoje tvarkomasi kaip privačioje ir jokių paaiškinimų, kaip naudojami mokesčių mokėtojų pinigai, pateikti nežadama.
Meras atsakomybės neprisiima
Bet vis dėlto Kėdainių ligoninė – ne privati įstaiga, kuri gali naudotis privilegija viešai nekalbėti apie savo finansus. Ligoninė yra savivaldybei priklausanti biudžetinė įstaiga, kitaip tariant, išlaikoma visų mūsų – mokesčių mokėtojų – pinigais.
Už ligoninės direktorės įdarbinimą, vadinasi, ir jos veiklą yra atsakingas rajono meras Valentinas Tamulis, tačiau ir jis nemato jokios problemos ar skaidrumo stokos, kai jam pavaldžios įstaigos vadovė viešai nepateikia informacijos apie tai, kaip leidžia ligoninės pinigus.
„Įstaigos vadovas geriausiai žino ir gali komentuoti situaciją savo įstaigoje. Šiuo atveju ligoninės direktorė gali atsakyti į klausimus, susijusius su įstaigos veikla“, – tokia mero nuomonė buvo perduota spaudai.
Tiesa, pasak mero, finansų ligoninė paslėpti ar šiaip ar taip negalės, mat artimu metu savivaldybei bus pateiktos ataskaitos, kuriose bus ir finansų rinkinys.
Jame esą turės būti aiškiai matoma, iš kokių eilučių ir kiek pinigų paimta buvo ligoninės reklamavimui.
Nekomentuoja, bet…
Kėdainių ligoninei vaizdo medžiagas kūrė video turinio kūrėjas Eugenijus Mačiukas su komanda.
Jo darbų aruode yra tokios firmos kaip „Harley Davidson“, „Saulėja SPA“, „Autoakstė“, „Volvo“, privačios plastikos klinikos ir kitos įstaigos.
Trumpai tariant – pasirinktas itin aukšto kalibro, patirties turintis ir maksimaliai kokybišką produktą kuriantis savo srities profesionalas.
O kad tokie profesionalai kainuoja – anokia paslaptis.
Vis dėlto, pats video kūrėjas bandymus susisiekti elektroniniu paštu ar socialiniais tinklais ignoravo, tačiau atsiliepęs telefonu trumpai pasakė nekomentuojantis savo darbo santykių su užsakovais.
Tačiau savo santykių su užsakovais žurnalistams nekomentuojantis E. Mačiukas visiškai kitokią taktiką naudoja, kai į jį kreipiasi privatus asmuo, susidomėjęs jo paslaugomis.
Pavyzdžiui, dar lapkričio mėnesį į šį turinio kūrėją kreipėsi vienas privatus asmuo, besidomintis tokiomis paslaugomis, kokias šis žmogus teikia Kėdainių ligoninei. Tuomet E. Mačiukas galimam klientui mielai papasakojo ir kiek kainavo, ir kiek truko video kūrimas būtent Kėdainių ligoninei.
Paaiškėjo, kad filmavimas truko 5 valandas, o vienos valandos filmavimo kaina yra 750 eurų + PVM. Taigi visa kaina siekia apie 900 eurų už valandą.
Tuomet paaiškėjo ir tai, kad Kėdainių ligoninei sukurta 110 video medžiagėlių, kurių turėtų užtekti maždaug trims mėnesiams.
Tiesa, matoma to paties kūrėjo filmuotų medžiagų ir kalėdiniu laikotarpiu, tad galima spėti, kad bendradarbiavimas tęsėsi ir toliau bei tomis 5 valandomis filmavimai galimai neapsiribojo.
Kitos kainos – taip pat paslaptis
Kėdainių ligoninė taip pat dalijasi ir kitokiais atsinaujinimais – tarkime, atnaujino kolektyvo medikų chalatus, kurie yra su išsiuvinėjimais.
Ligoninės direktorė, paklausta, ar visi skyriai atnaujinti aprangomis bei kiek tai kainavo, taip pat atsakė: „Ligoninė aprūpina darbo apranga kiekvieną skyrių palaipsniui“.
Kiek tam išleista pinigų, ji ir vėl neatsakė.
Taigi šiuo metu belieka laukti finansinės ataskaitos, iš kurios ir turėtų būti aiški tikroji daromų pokyčių arba kuriamo ligoninės įvaizdžio kaina.
Autorė: Eglė KUKTIENĖ
Šaltinis: www.rinkosaikste.lt