• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos Komisija dar kartą ragina Lietuvą įvesti nekilnojamojo turto ir automobilių mokesčius. Tačiau artėjant kitų metų Seimo rinkimams, valdantieji kratosi bet kokių kalbų apie naujus mokesčius. Jie svarsto nebent pabranginti taršių mašinų registraciją bei priversti naudotų mašinų pirkėjus sumokėti PVM nuo mašinos rinkos kainos, o ne nuo fiktyvios deklaruojamos dokumentuose.

Europos Komisija dar kartą ragina Lietuvą įvesti nekilnojamojo turto ir automobilių mokesčius. Tačiau artėjant kitų metų Seimo rinkimams, valdantieji kratosi bet kokių kalbų apie naujus mokesčius. Jie svarsto nebent pabranginti taršių mašinų registraciją bei priversti naudotų mašinų pirkėjus sumokėti PVM nuo mašinos rinkos kainos, o ne nuo fiktyvios deklaruojamos dokumentuose.

REKLAMA

Automobilių ir nekilnojamojo turto – tokius mokesčius Europos Komisija ir vėl ragina įvesti Lietuvoje, kad sumažėtų viena didžiausių sąjungoje socialinė nelygybė. Tačiau dauguma tautiečių apie naujus mokesčius nė girdėti nenori.

„Tie, kurie moka mokesčius, ir taip labai daug sumoka. Jei paskaičiuoti, kiek galutinis vartotojas sumoka mokesčių, jūs nustebtumėte. Verslas tiek nemoka. Galutinis vartotojas nėra pas mus labai turtingas.“, – teigia gatvėje sutiktas praeivis.

REKLAMA
REKLAMA

Europos Komisijos priminimo, kad Lietuvoje nėra automobilių ir visuotinio nekilnojamojo turto mokesčių, nenori girdėti ir valdantieji. Štai Ramūnas Karbauskis kategoriškai prieš šiuos mokesčius: „Tokio svarstymo nėra. EK rekomendacijose nelabai atsižvelgiama į vienos ar kitos šalies specifiką, pragyvenimo lygį. Klausimas dėl automobilių apmokestinimo būtų nesavalaikis, nesame tokioje ekonominėje situacijoje, kad galėtume sau tai leisti. Daugelis Lietuvos žmonių netektų galimybės naudotis transporto priemonėmis“.

REKLAMA

Premjeras Skvernelis taip pat prieš naujus mokesčius. O su labai taršiomis mašinomis jis žada kovoti pabrangindamas jų registraciją Lietuvoje, kad žmonėms nebeapsimokėtų jų pirkti.

„Už pirmą būstą mokėti turto mokestį nemanau, kad būtų teisinga žinant mūsų gyventojų pajamų struktūrą. Nebeleisti įvežti taršių automobilių nustačius registracijos mokestį, kad tiesiog neapsimokėtų. Bet neliesti transporto, kuris jau Lietuvoje naudojamas“, – pastebi Saulius Skvernelis. 

REKLAMA
REKLAMA

Vyriausybė svarsto ir dar vieną priemonę taršių mašinų mūsų gatvėse sumažinti. 1000 € kompensacija žadama tiems, kas atsisakę senos taršios mašinos pirks naują. O štai valdančiųjų tvarkiečių atstovas Žemaitaitis turi siūlymą, kaip papildyti biudžetą iš automobilių, neįvedant jokių naujų rinkliavų. Jis svajoja priversti visus naudotų mašinų pirkėjus sumokėti PVM nuo mašinos realios rinkos kainos, o ne sumažintos, kas deklaruojama dokumentuose. O apmokestinti nekilnojamąjį turtą tvarkietis sutiktų, tik ne pirmąjį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Mes turime susitarti, kad vienas turtas neapmokestinamas žmogaus ar šeimos gyvenamasis. Dėl kitų turtų, kuris naudojamas komercijai, gal poilsiui ar kitai veiklai, gal būtų galima kalbėti apie kažkokio mokesčio įvedimą. Dėl automobilių turim susitarti su prekybininkais, kurie pardavinėja automobilius ne rinkos kaina pildydami dokumentus“, – tvirtina Remigijus Žemaitaitis.

Tuo metu opoziciniai konservatoriai ragina valdžią verčiau stabdyti mokesčių reformą.

„Mokesčių reforma yra užprogramuota vykti 3 metus, ji mažina mokesčius, mažina surinkimą į biudžetą. Prieš pradedant kalbėti apie naujus mokesčius, reikėtų paklausti, ar tikrai reikia mažinti. Gal užtenka bent palikti ten pat ir iš to surinkimo finansuoti viešąsias paslaugas“, – teigia TS-LKD pirmininkas Gabrielius Landsbergis.

REKLAMA

O štai kai kurie ekonomistai pastebi, kad pataikaujant rinkėjams ir atidėliojant naujų mokesčių įvedimą, valdantiesiems gali pritrūkti biudžete pinigų.

„Beveik visi Lietuvos gyventojai turi NT. Dėl to jis labai nepopuliarus, jį įvesti sudėtingiau. Bet galima diskutuoti apie tai, kad kartelė nekilnojamo turto, kuris apmokestinamas, ją galima būtų leisti žemiau. Vis daugiau turto ji apimtų ateityje. Bet Lietuva labai neigiamai ir be reikalo išsiskiria iš ES valstybių pagal automobilių mokestį. Toks mokestis yra ne tik efektyvus, jo sunku išvengti ir papildyti biudžetą, bet jis teigiama kryptimi galėtų keisti gyventojų elgesį, rinktis ekologiškesnius, ekonomiškesnius automobilius“, – pastebi ekonomistas Nerijus Mačiulis.

Įvesti visuotinį nekilnojamojo turto mokestį yra paraginęs ir Lietuvos bankas. Vyriausybės siūlytas ne pirmojo būsto apmokestinimas, banko skaičiavimais, biudžetą papildytų labai menkai, vos 10 mln. eurų per metus. Tad bankas siūlė įvesti progresinį mokestį, kad daugiau būtų apmokestinami brangūs butai ir namai. Tačiau ir šie siūlymai Seime buvo atmesti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų