• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Minint šalies šimtmetį, istorinė jachta „Lietuva“ ruošiasi odisėjai. Šimtmečio maršrute 4 uostai: Klaipėda, Gdanskas, Talinas, Ryga. Nors kelionė nėra didelė, pasak kapitono, 40 metų skaičiuojančiai jachtai tai rimtas iššūkis. Pasirengimas plaukimui Baltijos jūra atsiėjo 20 tūkstančių eurų. Po šio sezono jachos „Lietuva“ laukia kapitalinis remontas už 200 tūkstančių eurų.

Minint šalies šimtmetį, istorinė jachta „Lietuva“ ruošiasi odisėjai. Šimtmečio maršrute 4 uostai: Klaipėda, Gdanskas, Talinas, Ryga. Nors kelionė nėra didelė, pasak kapitono, 40 metų skaičiuojančiai jachtai tai rimtas iššūkis. Pasirengimas plaukimui Baltijos jūra atsiėjo 20 tūkstančių eurų. Po šio sezono jachos „Lietuva“ laukia kapitalinis remontas už 200 tūkstančių eurų.

REKLAMA

Legendinė jachta „Lietuva“, 1989 m. iškėlusi trispalvę išplaukė į istorinį žygį per Atlantą. Šįkart į šimtmečio kelionę burės bus pakeltos liepos 3 dieną. Jachtą išlydėti kviečiami visi norintys.

Lietuvos nepriklausomybės 100-osioms metinėms paminėti, VšĮ „Klaipėdos šventės“ įgyvendina projektą - šimtmečio odisėja. Jos metu jachta „Lietuva“ plauks maršrutu: Klaipėda-Gdanskas-Talinas-Ryga-Klaipėda. Buvo ketinta aplankyti ir daugiau uostų, tačiau laivo techninės galimybės to padaryti jau neleidžia.

REKLAMA
REKLAMA

„Nors maršrutas nėra didelis, tačiau šiai „senutei“ ir jis yra rimtas iššūkis. Iš pradžių maršrute buvo daugiau miestų, tačiau įvertinome realias galimybes ir savo planus teko koreguoti. Kad galėtume saugiai leistis į kelionę, privalėjome atlikti būtinuosius remonto darbus - remontuotas denis, jachtos dugnas“, - sakė jachtos „Lietuva“ kapitonas Osvaldas Kudzevičius.

REKLAMA

Kad laivas galėtų leistis į 100-čio odisėją, būtiniems remonto darbams skirta 20 tūkst. eurų.

Remontui 200 tūkst. eurų

„Jachtos būklė – krebžda, brazda, bet pavysk turbūt viskas, - plauksim. Buvo sustiprinta jachta, metalo daugiau įdėta, viduj metalas, kuris buvo sutrūnijęs buvo sustiprintas. Pasistiprinom, kad mažiau krebždėtų. Denis buvo jau sprogęs keliose vietose, tai suklijuotas, laminuotas, liukai sandarinami, daug kur jau leido, taip pat variklis tvarkytas. Didžioji darbų dalis jau padaryta, dabar darome tik pagražinimo darbus“, - vardijo kapitonas.

REKLAMA
REKLAMA

Rudenį ketinama atlikti kapitalinį šio laivo remontą už 200 tūkstančių eurų. Šiuos pinigus skirs Klaipėdos miesto savivaldybė, kuri ir yra jachtos savininkas. Tiesa, valdžios atstovai sako, jog artimiausiu metu uostamiestis turėtų įsigyti ir naują laivą.

„Remontuojame šią jachtą, nes jos tradicijos gilios, siekia 30 metų. Ši jachta perplaukė Atlantą ir visiems lietuviams ji yra brangi. Tačiau, jeigu Klaipėda ateityje norės dalyvauti varžybose, miestui reikėtų įsigyti naują jachtą. Manau, tai laiko klausimas. Apie 20 tūkstančių eurų buvo skirta, kad jachta Baltijos jūra apkeliautų miestus. Aišku, pasirengimui visos šios programos yra dar atskirai apie 90 tūkstančių eurų skirta. Tačiau jachtai, kaip sakiau, 20 tūkstančių. Dar plius apie 200 tūkstančių skiriama kapitaliniam jos remontui. Tikimės, kad užbaigusi sezoną, rudenį ji galės stoti į remontą“, - teigė Klaipėdos miesto savivaldybės vicemerė Judita Simonavičiūtė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, skirti lėšų istorinės jachtos „Lietuva“ remontui prašyta valstybės mastu. Deja, prisidėta nebuvo.

„Dažnai Klaipėda yra tas flagmanas, kuris rodo, kad Lietuva yra jūrinė valstybė. Ateis laikas, kada ir centrinė valdžia supras, kad turi Lietuva dalyvauti varžybose ir dalyvauti norėdama laimėti, o tam reikia visos Lietuvos pagalbos“ ,- dėstė J. Simonavičiūtė.

REKLAMA

Gyvosios istorijos šaltinis

Anot pašnekovės jachtą „Lietuva“ stengiamasi išsaugoti kaip gyvosios istorijos šaltinį.

„Jachtos „Lietuva“ svarba Klaipėdai ir valstybei gali būti matuojama įvairiais aspektais, tačiau, matyt, teisingiausias – emocinis kriterijus, kuris liudija apie vietą žmonių širdyse ir daugiau nei keturių dešimtmečių istoriją. Tapusi neoficialiu nepriklausomybės simboliu, liudijanti laisvę ir nevaržomas idėjas, jachta „Lietuva“ yra ne tik unikali jūrinio miesto dalis – tai gyvosios istorijos dalis.

REKLAMA

Suprasdama „Lietuvos“ svarbą, Klaipėdos miesto savivaldybė skyrė 200 tūkstančių eurų kapitaliniam jachtos remontui – kaip gyvosios istorijos dalies išsaugojimui ateities kartoms. Siekiame, kad jauni žmonės ne tik praeities keliones, bet ir būsimą jachtos šimtmečio odisėją prisimintų ne iš istorijos vadovėlių, nuotraukų ar filmų, bet drąsiai stovėdami ant jachtos denio ir galbūt leisdamiesi į pirmąją savo kelionę“, - sakė vicemerė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Liepos 3 d. 19 val., Dangės upės krantinėje prie „Lietuvos“ knechto, įvyks oficialios jachtos „Lietuva“ palydos į pirmąjį odisėjos uostą Gdanską. Palydėti jachtą į 100-čio odisėją kviečiami visi norintys.

Pristatys parodą

Liepos 6-ąją, kai jachta „Lietuva“ viešės Gdanske, visi Lenkijos lietuviai kviečiami papildyti „4 milijonai“ akciją ir drauge giedoti Lietuvos himną. Su jachtos „Lietuva“ plaukimų akimirkomis pagaminti ir atvirlaiškiai, kuriuose visi norintys bus kviečiami rašyti sveikinimus Lietuvai, o jachtos jūros paštas pargabens juos į Klaipėdą.

REKLAMA

„Lietuva“ su savimi gabena Lietuvos nepriklausomybės istorijos parodą, kuriai medžiagą parengė Klaipėdos universiteto Baltijos regiono istorijos ir archeologijos institutas ir Mažosios Lietuvos istorijos muziejus. Parodą bei žinią apie Lietuvą ir 100-tį, pristatys ir kartu vykstanti Klaipėdos universiteto istorikė Renata Rachmaninova.

„Atplaukus į uostą, jachta atsiplukdys ir specialią parodą, kurią parengėme remdamiesi mūsų mažosios Lietuvos muziejaus, Klaipėdos universiteto Baltijos ir archeologijos istorijos instituto ir jūrų muziejaus medžiaga, pristatančią, kaip šimtmetį minėjo Klaipėda, ypatingą dėmesį skiriant jachtos „Lietuva“ istorijai.

REKLAMA

Šie stendai stovės krantinėje prie jachtos, kiekvienas praeinantis galės susipažinti. Taip pat esame pasikvietę istoriką, kuris atvyks į kiekvieną uostą ir padarys pristatymą vietos bendruomenei apie Lietuvos šimtmetį, jo svarbą.

Esame atspausdinę atvirlaiškius ir kviesime, kad vietos lietuviai su palinkėjimais juos užpildytų ir parplukdysime juos į Lietuvą. O liepos 6 dieną jachta Lietuva svečiuosis Gdansko uoste. Tad vietos lietuviai kviečiami kartu giedoti Lietuvos himną“, - pasakojo Goda Giedraitytė, VšĮ „Klaipėdos šventės“ projektų vadovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pakeitė planus

Jachta „Lietuva“ plauks pasipuošusi ne tik šimtmečio bure, bet ir kitais šimtmečio atributais. Odisėjos maršrute 3 Baltijos jūros uostai, kuriuose tuo metu vyks tradiciniai jūriniai vasaros renginiai: liepos 5-8 d. Gdanskas (Lenkija), liepos 13-15 dienomis jachta lankysis Taline (Estija), 17-19 dienomis viešės Rygoje (Latvija).

„Planai buvo kur kas didesni, kol neiškėlėme laivo. Pamatėm, pradėjom darbus daryti. Jie vyko ne tik pavasarį, bet ir žiemą jau. Jei būtų geresnė būklė laivo, tai būtume ir danus, ir iki norvegų nuplaukę. Tačiau įvertinę laivo būklę išsigandom, pabijojom ir sumažinom uostų skaičių. Taip pat įvertinom ir laiko stoką. Laivas juk ne lėktuvas, pasiekti uostus reikia laiko“, - pasirinktą maršrutą komentavo kapitonas.

REKLAMA

Įgula - atrankos būdu

Jachtos įgulą sudarys 10 žmonių kartu su kapitonu. Tarp jų ir savanoriai. Šiems buvo paskelbta atranka. Trukusi dvi savaites, ji baigėsi birželio 18 d. Organizatoriai teigia, kad iš viso gautos 34 anketos, iš jų bus atrinkta 19 savanorių, kurie plauks atitinkamuose etapuose.

Daugiausiai anketų atsiuntė klaipėdiečiai -17, vilniečiai - 15, vienas kaunietis ir vienas Estijoje gyvenantis asmuo. Įgulos keitimas bus vykdomas du kartus: Taline ir Rygoje.

REKLAMA

Anot kapitono, plaukti jachta nėra vienintelis darbas. Buriuotojams teks plušėti tiek laive, tiek ir krante.

„Visų pirma reikėtų noro, o jis parodomas darbe ne tik laive, bet ir prie jo. Reikės padirbėt šiek tiek ir sustojus uostuose, bendrauti su prie jachtos priėjusiais žmonėmis, pristatymuose, plauti laivą, budėjimai bus, galbūt valgyt gaminti“, - vardijo jachtos „Lietuva“ kapitonas.

Tvirta senutė

Į šimtmečio odisėją leisis klaipėdietis, septyniolikmetis Vincentas. Jaunuolis plauks į Gdansko uostą ir atgal. Antrus metus jachtoje savanoriaujantis ir ja plaukiojantis Vincentas buriuoja nuo 6-7 metų. Jachtos „Lietuva“ būkle jis neabejoja ir prieš kelionę nerimo dėl to nejaučia. Esą nors ir sena, tačiau tvirta.

REKLAMA
REKLAMA

Buriavimas man – sportas, malonumas, geras jausmas, ekstremalu. Pripratom prie šios jachtos, kad ir senutė, bet tvirta. Atgaivinsim dar.

Žinoma yra darbo, bet šiaip plaukioju dėl to jausmo, kai išvalo galvą jūroje. Iš pradžių gal šiek tiek baisu, bet pripranti. Jūrligė praeina ir lieka malonumas. O jūrligė sako praeina greičiau, jei guli ne viduj, o lauke. Vieni sako, kad vairuojant padeda, bet reikia tiesiog atsipalaiduoti, pasistengti atsigulti, nesėdėti“, - patarimus naujokams dalijo Vincentas.

Perplaukė Atlantą

Jachta „Lietuva“ (Klaipėda) su dar dviem jachtomis „Dailė“ ir „Audra“ dalyvavo pirmame Lietuvos buriuotojų žygyje per Atlantą į JAV. Jos 1989 m. gegužės 13 d. išplaukė iš Klaipėdos išsikėlusios tuo metu dar juridiškai neįteisintas Lietuvos trispalves ir grįžo 1989 m. rugpjūčio 21 d. 1992–1993 metais jachta „Lietuva“ pirmą kartą Lietuvos istorijoje apiplaukė pasaulį. Jachta „Lietuva“, 1976 metais pastatyta Gdanske (Lenkija) vienintelis Lietuvos dar plaukiantis laivas iš tų, kurie dalyvavo pirmuosiuose žygiuose.

Jachtos „Lietuva“ šimtmečio maršrutą sudaro 5 etapai: Klaipėda – Gdanskas - Klaipėda/ 07.03–07.08); Klaipėda – Talinas/ 07.10–07.15 (07.15 – įgulos keitimas); Talinas – Klaipėda/ 07.15–07.18; Klaipėda – Ryga/ 08.15–08.19 (08.19 – įgulos keitimas); Ryga – Klaipėda/ 08.20–08.23.

Išsamiau - TV3 reportaže

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų