• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors šį mėnesį bus išjungti visi momentiniai (stacionarūs) greičio matuokliai, vadinamieji „inkilai“, greičio mėgėjai džiaugtis neturėtų. Lietuvoje toliau veiks naujesnės kartos įrenginiai matuojantys vidutinį greitį, o per artimiausius metus tokių ruožų skaičius padidės daugiau nei penkis kartus. 

Nors šį mėnesį bus išjungti visi momentiniai (stacionarūs) greičio matuokliai, vadinamieji „inkilai“, greičio mėgėjai džiaugtis neturėtų. Lietuvoje toliau veiks naujesnės kartos įrenginiai matuojantys vidutinį greitį, o per artimiausius metus tokių ruožų skaičius padidės daugiau nei penkis kartus. 

REKLAMA

Vasario 11 d. pasibaigus sutarčiai su greičio matavimo paslaugas teikusia įmone, bus išjungti pagrindiniuose keliuose esantys 139 momentiniai greičio matuokliai, vadinamieji „inkilai“, ir dar 11 mobiliųjų greičio matuoklių, dažniausiai slepiamų pakelėse pastatytuose „Volkswagen Caddy“.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) ryšių su žiniasklaida specialistas Evaldas Tamariūnas portalui tv3.lt sakė, kad palaipsniui šalyje bus diegiama vis daugiau vidutinių greičio matuoklių: iki 2020 m. iš viso planuojama įrengti 260 įrenginių, kurie matuos vidutinį greitį 130 kelio ruožų, ir 70 naujų „inkilų“.

REKLAMA
REKLAMA

Iki 2020 m. pagrindiniuose ir rajoniniuose keliuose bus 380 greičio matuokliai – 260 nauji vidutinio greičio matuokliai, 70 nauji momentiniai įrenginiai ir praėjusiais metais pradėję veikti vidutinio greičio matuokliai, kurių šalyje yra 50.

REKLAMA

Palyginimui, iki šiol veikė 139 momentiniai, 50 matuojantys vidutinį greitį ir 11 mobiliųjų, tad po metų greitį matuojančių įrenginių skaičius pagrindiniuose šalies keliuose išaugs beveik du kartus. Šie pokyčiai nepalies miestų savivaldybėse veikiančių greičio matuoklių – jie veiks kaip veikę.

Kelių direkcijos atstovas tv3.lt teigė, kad įvertinus „inkilų“ ir vidutinio greičio matuoklių naudą bei kaštus, nuspręsta daugiau investuoti į vidutinio greičio matuoklius. Nors momentinių greičio matuoklių sumažės, naujieji pasižymės didesniu funkcionalumu nei dabar esantys.

REKLAMA
REKLAMA

E. Tamariūno tvirtinimu, vietos, kuriose pirmiausia bus įrengti naujieji greičio matuokliai, bus nustatomos atsižvelgus į tokius kriterijus kaip gyvenvietės tipas, teritorijos užstatymo tankis, eismo intensyvumas, ugdymo įstaigų skaičius, eismo įvykių skaičius.

Nors kurį laiką šalies keliuose, neskaitant miestų savivaldybėse esančių kelių ir gatvių, veiks 50 vidutinių greičio matuoklių, vairuotojai atsipalaiduoti negalės. Susitikimo su žurnalistais metu Kelių policijos viršininkas Vytautas Grašys tvirtino, kad policija kaip anksčiau, taip ir toliau vykdys eismo priežiūrą ir neleis piktnaudžiauti greičiu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vadinami 139 „inkilai“ valstybinės reikšmės keliuose bus išmontuoti iki birželio mėnesio. Kartu su jais 11 mobilių greičio matuoklių neteks ir Lietuvos policija. Už saugų eismą keliuose atsakinga Lietuvos automobilių kelių direkcija, policija ir savivaldybės, visos jos naudoja įvairias priemones užtikrinti ir gerinti eismo saugumą.

TV3 žinios skelbė, kad policijos viršininkas Vytautas Grašys komentavo, kad kai greičio matuokliai buvo įrengti 2008 metais, tai buvo pakankamai naujoviška priemonė ir ji buvo pakankamai efektyvi, tačiau šią dieną technika yra gerokai daugiau pažengusi.

REKLAMA

„Vėlgi ką mes turim praėjusiais metais, vidutinio greičio matavimo sistemą, tikrai pagal savo efektyvumą yra efektyvesnė už momentinį greičio matavimą“, – sakė jis.

Tiesa, vos pernai buvo įrengta pusšimtis vidutinio greičio matuoklių, automobilio vidutinį greitį fiksuojančių tam tikroje kelio atkarpoje. Jie kainavo vos 1,3 mln. eurų, tačiau jų stebimas kelių tinklas šiuo metu sudaro vos 120 km iš visų valstybinės reikšmės Lietuvos kelių. Visgi Vitalijus Adrejevas įsitikinęs, kad to užtenka siekiant pažaboti kelių erelius.

REKLAMA

„Dingus stacionariems greičio matuokliams, jokiu būdu nereiškia, kad toje vietoje, kur buvo greičio matuoklis neatsiras policijos pareigūnas, kuris matuos greitį“, – priminė V. Andrejevas.

Nors ir ne visi pasiilgs senųjų greičio matuoklių, kai kurie kalbinti vairuotojai sako, kad būtent stacionarūs matuokliai priversdavo juos kelyje surimtėti ir atkreipti dėmesį į spidometrą, bent jau važiuojant pro inkilą. Kiti jau seniai laukia naujovių keliuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų