Kaip teigia direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas, šie matuokliai bus išjungti ir išmontuoti, nes baigėsi sutartis su paslaugos tiekėjais, tačiau savivaldybėms priklausančių matuoklių dar liks. Taip pat iki 2020 metų planuojama pastatyti 60 naujų momentinių greičio matuoklių naujose vietose.
„Baigėsi sutartis, kurios pratęsti nėra jokio pagrindo, nes įsigyti naujus matuoklius yra ženkliai pigiau (...) sutartis itin brangi, nes mes sumokėjome 13,9 mln. eurų, o už 50 vidutinio greičio matuoklių sumokėjom 1,3 mln. eurų“, – žurnalistams sakė V. Andrejevas.
Anot jo, vidutinio greičio matavimo sistemos – efektyvesnės už vadinamus „inkilus“. Šiuo metu visoje Lietuvoje 50 vidutinio greičio matuoklių iš viso padengia apie 120 kilometrų. Iki kitų metų planuojama įrengti dar šimtą šių matuoklių.
„Taip, kad greičio pažeidėjai tikrai neliks be dėmesio, jūs dėl to galit būti ramūs“, – patikino kelių direkcijos vadovas.
Stacionarūs matuokliai praranda savo prasmę – policija
Kelių policijos duomenimis, pernai tiek vadinamais „inkilais“, tiek vidutinio greičio matuokliais ir kitais būdais buvo užfiksuota daugiau nei 400 tūkst. greičio viršijimo atvejų, dėl kurių pradėta administracinė teisena.
„Kelių policija kaip vykdė, vykdo ir vykdys ateityje nepriklausomai, nuo to, kiek stacionarių greičio matuoklių bus Lietuvos keliuose, kiek jų planuoja būt“, – žurnalistams sakė Kelių policijos viršininkas Vytautas Grašys.
Anot jo, momentiniai greičio matuokliai, kai tik buvo įrengti prieš daugiau nei 10 metų, buvo naujoviška ir efektyvi priemonė, tačiau dabar technika pažengusi, todėl vadinami „inkilai“ praranda savo prasmę.
„Automobilių vairuotojų kultūra tikrai gerėja. Be abejo, tie tempai nėra tokie, kokių mes visi norėtumėm ir tie stacionarūs greičio matuokliai turbūt praranda savo prasmę“, – žurnalistams sakė Kelių policijos viršininkas Vytautas Grašys.
Vadinami 139 „inkilai“ valstybinės reikšmės keliuose bus išmontuoti iki birželio mėnesio. Kartu su jais 11 mobilių greičio matuoklių neteks ir Lietuvos policija.