„Niekas nežada apmokestinti automobilių, kurie yra šiandien parke Lietuvoje. Šnekama tik apie importuojamus automobilius, naujai importuojamus. Šitoje vietoje kažkoks sprendimas bus, bet jo dar net nepasiūlė Vyriausybė, o aptarinėja viešumoje, tarytum yra vos ne priiminėjamas sprendimas, o jo išvis dar net projekto nėra“, – Žinių radijui trečiadienį sakė R. Karbauskis.
„Čia nuraminu šiek tiek žmones, nes išgąsdino gana stipriai“, – pridūrė valstiečių lyderis.
Kaip jau skelbė BNS, planuojama, kad apmokestinti bus naujai į Lietuvą įvežami automobiliai, kurie pagal gamyklinius parametrus išmeta daugiau kaip 130 gramų CO2 kilometrui, tačiau aplinkos ministras Kęstutis Mažeika sako, jog šis rodiklis dar gali būti padidintas, jei tam bus politinės valios.
Ministro teigimu, dėl mokesčio dydžio kol kas nėra apsispręsta, tačiau preliminariai siūloma, kad už daugiau nei 130 gramų CO2 kilometrui išmetančius automobilius reikėtų mokėti 20 eurų per metus, o viršijus šį rodiklį, būtų taikomas koeficientas, tačiau dėl jo dar nėra apsispręsta.
Pasak K. Mažeikos, taršos mokesčio projektas Seimui bus pateiktas kartu su kitų metų biudžeto projektu. Premjeras Saulius Skvernelis liepą taip pat sakė, jog taršos mokestis bus įvestas nuo 2020 metų.
Tarptautinės organizacijos ne vienerius metus Lietuvai siūlo įvesti taršių transporto priemonių mokesčius.