• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiemet kovo 5 d. vyks savivaldybių tarybų ir mero rinkimai. Naujienų portalas „Made In Vilnius“ visą mėnesį iki pat rinkimų publikuos straipsnius aktualiausiais miesto klausimais, atsakymus į kuriuos pateikia kandidatai į Vilniaus mero postą. Klausimai buvo užduoti kandidatams, kurie paskutinių apklausų metu peržengė 5 proc. rinkėjų balsų ribą.

Šiemet kovo 5 d. vyks savivaldybių tarybų ir mero rinkimai. Naujienų portalas „Made In Vilnius“ visą mėnesį iki pat rinkimų publikuos straipsnius aktualiausiais miesto klausimais, atsakymus į kuriuos pateikia kandidatai į Vilniaus mero postą. Klausimai buvo užduoti kandidatams, kurie paskutinių apklausų metu peržengė 5 proc. rinkėjų balsų ribą.

REKLAMA

Beveik visi kandidatai į Vilniaus mero kėdę atsakė į portalo užduotus klausimus: Artūras Zuokas, Valdas Benkunskas, Mykolas Majauskas, Tomas Vytautas Raskevičius, Lukas Savickas ir Rasa Budbergytė. Atsakymų nepateikė LLRA-KŠS partijos pirmininkas Valdemaras Tomaševskis (lenk. Waldemar Tomaszewski).

Kilpinis eismas – tai vienas tų projektų, kuris vilniečiams neprigijo ir yra kritikuojamas iki šiol. Kilnus tikslas – sumažinti eismo srautą miesto senamiestyje ir stabdyti automobilių tranzitą – anot kandidatų į Vilniaus miesto kėdę galėtų būti įgyvendinamas kitaip.

REKLAMA
REKLAMA

Ar planuojate tęsti kilpinio eismo Senamiestyje projektą?

Artūras Zuokas

Sutikdamas su nuomone, kad miesto Senamiestyje reikia mažinti automobilių eismo srautus, Artūras Zuokas kritikuoja kilpinio eismo idėją.

REKLAMA

„Didžiausi ir gražiausi Europos senamiesčiai jau seniai pritaikė moderniausias priemones automobilių srautams kontroliuoti. Toks primityvizmas, statant betoninius stulpus ar tveriant kelius pušelėmis, tiesiog darko Vilniaus senamiestį. Jau nekalbu apie tai, kokių nepatogumų patiria dauguma “kilpomis” važinėjančių Senamiesčio gyventojų. Dar pridėkime tokio judėjimo taršos pasekmes. Tad tikrai panaikinsime chaosą sukėlusį kilpinį važiavimą Senamiestyje, o tranzitą ribosime apmokestindami tranzitinį eismą. Kartu bus sudarytos galimybės palikti automobilius požeminiuose parkinguose šalia Senamiesčio”, – savo planus pristato Artūras Zuokas.

REKLAMA
REKLAMA

Kandidatas siūlo aplink Senamiestį įrengti požemines stovėjimo aikšteles, kad vairuotojai galėtų palikti savo transporto priemones patogioje vietoje, iš kur kelionę į miesto centrą galima bus tęsti pėsčiomis. Vienas tokių projektų – dviaukštė požeminė automobilių stovėjimo aikštelė šalia Lietuvos operos ir baleto teatro. Vietoje dabartinės stovėjimo aikštelės atsirastų skverai ir želdynai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Valdas Benkunskas

Dabartinis miesto vicemeras dar būdamas R. Šimašiaus komandoje buvo priešiškas kilpinio eismo įvedimui miesto senamiestyje. Valdas Benkunskas mano, kad įvažiavimą į Senamiestį reikėtų apmokestinti – tai yra žymiai efektyvesnis būdas, kuris nesudaro niekam jokių nepatogumų. Visgi projektas jau pradėtas, todėl kandidatas jo atsisakyti nežada. Su savo komanda ruošiasi kilpinį eismą šiek tiek modifikuoti.

REKLAMA

„Šiuo metu senamiestyje esantis kelių žymėjimas yra neužbaigtas, neaiškus, o kai kur – ir neestetiškas, todėl pasirūpinsime aiškesniu ženklinimu, prie įvažiavimų į senamiestį pažymėsime iki kurio išvažiavimo kilpinis eismas veda, sankryžose įrengsime nuorodas, kuria kryptimi judėti, netvarkingas klombas pakeisime modernesniais apželdinimo sprendimais. Taip pat pasirūpinsime patogiomis apsisukimo vietomis”, – sako V. Benkunskas.

REKLAMA

Mykolas Majauskas

Mykolas Majauskas taip pat sutinka su nuomone, kad automobilių tranzitą Senamiestyje reikia iš esmės sumažinti. Anot jo – kilpinis eismas nėra tobulas, todėl projektą siūlo koreguoti.

„Kilpinis eismas akivaizdžiai sulėtino gyvenimą Senamiestyje. Dalis vietinių gyventojų tuo džiaugiasi, dalis vis dar bando priprasti prie naujos tvarkos. Ir nors šis sprendimas turi savo privalumų, tai sukūrė milžiniškus nepateisinamus kamščius Senamiesčio prieigose. Todėl, siekiant spręsti šias problemas, galiojanti tvarka bus koreguojama atveriant dalį Senamiesčio lengvajam transportui”, – komentuoja nepriklausomas kandidatas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tomas Vytautas Raskevičius

„Laisvės partijos” kandidatas užtikrintai sako, kad lengvųjų transporto priemonių tranzitas Senamiestyje turi būti stabdomas ir kilpinis eismas tai geras sprendimas. Visgi ir jis siūlo koreguoti dabartinę tvarką.

„Egzistuoja techniniai pasiūlymai dėl kilpinio eismo modifikacijų (pvz., įrengiant elektroninių atitvarų sistemą, leidžiančią „kirsti“ kilpinį eismą ir tokiu būdu sumažinti kelionės trukmę bei su tuo susijusią taršą). Kilpinio eismo „išimtys“ turėtų būti taikomos tik aiškiai apibrėžtoms visuomenės grupėms (pvz., Senamiesčio gyventojams, aptarnaujančiam personalui, komunalinėms tarnyboms, kurjeriams ir pan.), jos turėtų būti pagrįstos aiškiai apibrėžtais socialiniais ir (ar) ekonominiais kriterijais. Kitos kadencijos miesto Taryba taip pat turės priimti techninio įgyvendinimo sprendimus dėl mažos taršos zonos įgyvendinimo Senamiestyje”, – savo pasiūlymus pristato T. Raskevičius.

REKLAMA

Lukas Savickas

Lukas Savickas kilpinį eismą Senamiestyje kritikuoja, tačiau nesako, kaip jis ribotų eismo tranzitą.

„Reikia nebijoti pripažinti, kada sveikintinų tikslų siekiantys sumanymai jų nepasiekia ir visuomenėje neprigyja. Deja, kilpinis eismas daugelio vilniečių tarpe taip ir liko nesuprasta Šimašiaus idėja, kuomet kamščių problema atsirado net ten, kur jos seniau nebuvo, o senamiestis ir „gyvybė“ jame tik dar labiau išblėso”, – sako kandidatas į Vilniaus mero kėdę.

REKLAMA

Rasa Budbergytė

„Automobilių srautų ribojimas senamiestyje yra aktualus visiems Europos miestams. Šiais metais įsigaliojo įstatymas, kuris numato, kad visose šalies savivaldybėse turi būti nustatytos mažos taršos zonos, todėl pokyčiai šiuo klausimu yra neišvengiami. Kilpinis eismas senamiestyje suerzino vilniečius ir sukėlė daug nepatogumų. Dabar didžioji dalis Vilniaus vairuotojų jau yra pripratę prie kilpinio eismo ir, mano nuomone, jis savo funkciją atlieka – neleidžia tranzitui skersai kirsti Vilniaus senamiestį”, – komentuoja Rasa Budbergytė.

Politikė mano, kad kilpinis eismas tai nėra pagrindinė problema Vilniaus centre, todėl jo keisti nereikėtų. Kita problema, kad aplink Vilniaus senamiestį nėra požeminių parkavimo aikštelių. Būtent taip kandidatė ir spręs kilpinio eismo sukeltą nepasitenkinimą mieste – planuose įrengti požemines aikšteles, kur vairuotojai, privažiavę Senamiestį, galės palikti savo automobilius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų