„Savivaldybių pastangos padėti mokiniams, personalizuoti ugdymą yra sveikintinos, tačiau vis tik vertėtų ieškoti sprendimų, kaip stiprinti mokymo kokybę mokykloje, pasiūlyti individualią prieigą ir tikslinę pagalbą pagal konkrečius mokinių poreikius. Korepetitoriams skiriamus savivaldybės išteklius prasmingiau būtų skirti jau dirbantiems savivaldybės mokyklose mokytojams ar pritraukti naują mokytoją pasiūlant papildomai valandų ir atitinkamai atlygį“, – įraše socialiniame tinkle „Facebook“ dalinosi G. Jakštas.
Jo nuomone, korepetitoriavimas didina socialinę atskirtį tarp moksleivių.
„Noriu pažymėti, kad korepetitoriai nesprendžia mokytojų poreikio klausimo, korepetitorių darbo kokybės niekas nekontroliuoja, o jų atsakomybė niekur neapibrėžta. Korepetitoriavimas didina socialinę atskirtį ir nelygybę: net jei savivaldybė iš dalies kompensuoja jų paslaugas, jos nėra prieinamos kiekvienam mokiniui“, – sakė ministras.
Pasak G. Jakšto, mokyklos turi išnaudoti jau numatytas konsultacines valandas, kurias finansuoja valstybė.
„Mokyklos gali pergrupuoti klases, formuoti grupes ir skirti tikslines ilgalaikes arba trumpalaikes konsultacijas, tiems, kam jos yra būtinos“, – rašė ministras.
„Mokykloms labai svarbu išnaudoti konsultacijoms skiriamas valandas, kurios jau „įdėtos“ į ugdymo planą ir finansuojamos valstybės, o kai kurių savivaldybių skiriamas lėšas korepetitorių verslui verčiau nukreipti į konsultacijų plėtrą, mokytojų pritraukimą ir skatinimą. Korepetitorių pasitelkimas trumpuoju laikotarpiu gali parodyti pozityvius rezultatus mokinių pasiekimuose, tačiau ilgesniu laikotarpiu padaryti didelę žalą“, – tikino jis.
Kaip skelbta portale lrt.lt, šiuo metu 8 savivaldybės iš dalies kompensuoja korepetitoriaus paslaugas moksleiviams.
Dažniausiai mokiniai renkasi lietuvių kalbos ir matematikos korepetitorius.