• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pacientų eilių mažinimo pas gydytojus vertinimą atlikusi Valstybės kontrolė konstatavo, kad Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) priemonės, siekiant suvaldyti problemą, yra nepakankamos. Jos teigimu, tam būtini efektyvesni sprendimai. 

Pacientų eilių mažinimo pas gydytojus vertinimą atlikusi Valstybės kontrolė konstatavo, kad Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) priemonės, siekiant suvaldyti problemą, yra nepakankamos. Jos teigimu, tam būtini efektyvesni sprendimai. 

REKLAMA

„Tai – ne nauja problema, iki šiol dėtos pastangos jai spręsti nebuvo pakankamai išbaigtos ir veiksmingos. Šiandien akivaizdu, kad reikia ne pavienių žingsnių, o žymiai didesnių, sutelktų ir intensyvių veiksmų, kad sistema tarnautų žmonių sveikatai“, – pranešime teigė valstybės kontrolierė Irena Segalovičienė.

Vis dar opią eilių laukimo pas gydytojus problemą atskleidė Valstybės kontrolės užsakymu atlikta gyventojų apklausa.

REKLAMA
REKLAMA

Tyrimo metu 73 proc. gyventojų pagrindine sveikatos sistemos problema dažniausiai įvardijo ilgas laukimo eiles pas gydytojus. Apklausos metu taip pat paaiškėjo, kad kaimo gyventojai dažniau patiria sunkumų registruodamiesi paslaugoms, jiems sunkiau patekti pas gydytojus arčiau namų. 

REKLAMA

Teritorinius netolygumus atskleidžia ir išankstinės pacientų registracijos duomenys. Jie rodo, kad 13-oje savivaldybių šeimos gydytojo paslaugų ilgiau nei 7 kalendorines dienas laukė daugiau negu pusė gyventojų. 

Kur ilgiausiai laukė vizito pas specialistą?

Gydytojų specialistų vizito ilgiau nei 30 kalendorinių dienų laukė didžiausia Radviliškio, Jonavos, Ignalinos r., Vilniaus m. gyventojų dalis. Iš esmės nesikeičia ir specialistai, kurių paslaugų laukiama ilgiausiai. Tai – hematologas, kardiologas, dermatovenerologas, ginekologas, ortodontas ir kt. 

REKLAMA
REKLAMA

Atlikę vertinimą auditoriai taip pat konstatavo, kad lūkesčių neatliepia ir išankstinė pacientų registravimo informacinė sistema e. sveikata. Jų teigimu, sistema naudojasi tik 7–8 proc. pacientų. Daugiausia jų pas gydytojus registruojasi telefonu.

Įgyvendindama Valstybės kontrolės ankstesnio audito rekomendaciją, SAM patvirtino Asmens sveikatos priežiūros paslaugų laukimo eilių mažinimo priemonių planą 2023–2024 metams. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vis tik naujos auditorių išvados rodo, kad ministerija neturi informacijos apie priemonių įgyvendinimo mastą visose viešosiose gydymo įstaigose, taip pat nėra nustatyti priemonių įgyvendinimo rodikliai bei nesudaromos prielaidos veiksmingai šalinti eilių susidarymo priežastis ir pasiekti paslaugų prieinamumo gerinimo tikslus.

REKLAMA

SAM: nuosekliai tęsiame pastangas eilių mažinimui

Reaguodama į Valstybės kontrolės atliktą auditą pati SAM teigė, jog „labai svarbu, kad buvo įvertinta tokia aktuali ir opi problema kaip pacientų laukimo eilės pas gydytojus“.

„Valstybės kontrolės audito išvados dėl susidariusių pacientų eilių Sveikatos apsaugos ministerijai yra svarbus ir reikalingas įrankis tęsiant pradėtus darbus. Ši audito ataskaita tampa reikšmingu atskaitos tašku vertinant įgyvendinamus paslaugų prieinamumo pokyčius šalyje. Per pirmąjį šios kadencijos pusmetį buvo imtasi kompleksinių eilių mažinimo priemonių skaidrinant ir palengvinant pacientų registraciją, gerinant eilių stebėseną, diegiant nuotolines konsultacijas, mažinant administracinę naštą medikams bei valdant pacientų srautus“, – pranešime cituojama laikinai einanti sveikatos apsaugos ministro pareigas Marija Jakubauskienė.

REKLAMA

Nurodoma, kad SAM šiuo metu yra pateikusi Vyriausybei ir Seimui svarstyti įstatymų projektus, orientuotus į sveikatos viešojo sektoriaus stiprinimą ir sveikatos paslaugų prieinamumo gerinimą visų Lietuvos regionų gyventojams.

Priduriama, kad Valstybės kontrolės audito išvados dėl susidariusių pacientų eilių atspindi situaciją, kurią aptiko dabartinė SAM vadovybė pradėjusi darbą sveikatos apsaugos sistemoje. Akivaizdu, kad iki šiol eilių mažinimo klausimui nebuvo skirtos reikalingos pastangos, todėl neišnaudota Išankstinės pacientų registracijos sistema, neįgalinti teisinio reglamentavimo įrankiai, o žmonėms sveikatos paslaugos pasidarė vis sunkiau pasiekiamos. Vyriausybės programoje, taip pat ir Sveikatos apsaugos ministerijos veiklos planuose iškart buvo numatyti sprendimai ir darbai, kurie pradžiai bent jau stabdytų sveikatos priežiūros paslaugų laukimo eilių didėjimą.

Ministerija nurodė, kad atsižvelgdama į Valstybės kontrolės išvadas ir rekomendacijas, nuosekliai tęsia kompleksines pastangas eilių mažinimui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų