Tarnyba tyrimą pradėjo pernai birželį ir iki šiol jį vykdo. Jis atliekamas dėl įtarimų, kad pirmasis Lietuvos „vienaragis“ naudojo klaidinančią komercinę praktiką. Ši faktą BNS patvirtino bendrovė, tačiau detaliau nei šio, nei kitų įmonės atžvilgiu vykdomų tyrimų nekomentavo.
„Kaip ir skelbėme savo 2021 metų finansinėje ataskaitoje, praėjusiais metais Italijos konkurencijos tarnyba pradėjo tyrimą dėl „Vinted“. Šis ir kiti tyrimai, nurodyti mūsų ataskaitoje, tebevyksta. Dėl šios priežasties šiuo metu negalime išsamiai komentuoti jų eigos ar galimų rezultatų“, – BNS atsiųstame komentare teigė „Vinted“ viceprezidentė teisės klausimams Catherine Brel (Katerina Brel).
„Esame auganti įmonė, todėl šių organizacijų dėmesį laikome to augimo dalimi ir gerbiame jų vaidmenį užtikrinant geriausius įmanomus standartus vartotojams“, – pridūrė ji.
„Vinted“ 2021 metų ataskaitoje nurodo, kad pernai gegužę Prancūzijos vartotojų apsaugos asociacija „UFC-Que Choisir“ jai pateikė ieškinį, kuriuo prašė kompensuoti nuostolius, kuriuos galimai patyrė „Vinted“ klientai. Teisminis procesas vyksta Prancūzijos civiliniame teisme.
Asociacijos teigimu, ieškinyje ji mini komisinį mokestį, kurį „Vinted“ taiko pirkėjams už kiekvieną platformoje sudaromą sandorį. „UFC-Que Choisir“ mano, kad šis mokestis yra sumaniai paslėptas, nes pavadintas ne „komisiniu mokesčiu“, o „pirkėjo apsauga“, o tai, pasak asociacijos, klaidina vartotojus. Pasak Prancūzijos vartotojų asociacijos, dėl tokios „Vinted“ praktikos nukenčia milijonai žmonių.
2021 metų lapkritį Prancūzijos, Lenkijos ir Lietuvos duomenų apsaugos institucijos pradėjo tyrimą dėl „Vinted“ privatumo taisyklių laikymosi tvarkant vartotojų asmeninius duomenis. Bendrovės teigimu tyrimas vis dar vyksta, todėl daugiau informacijos ji nepateikia.
Lenkijos konkurencijos ir vartotojų teisių apsaugos priežiūros tarnyba 2022 metų gegužę „Vinted“ skyrė 5,3 mln. zlotų (1,1 mln. eurų) baudą dėl perteklinių reikalavimų pateikti asmeninius duomenis bei papildomai renkamų mokesčių.
„Vinted“ praėjusiais metais patyrė 105 mln. eurų grynojo nuostolio – 5 kartus daugiau nei 2020 metais (21 mln. eurų), jos pajamos siekė 245 mln. eurų, arba 63 proc. daugiau. Pasak įmonės, nuostolius didino aktyvi plėtra.
Teigiama, kad investicijos į rinkodarą pernai augo 2,7 karto iki 192 mln. eurų, bendrovė įžengė į dvi naujas rinkas – Portugaliją ir Kanadą, padidino investicijas Italijoje, Jungtinėje Karalystėje, Ispanijoje ir Lenkijoje, tobulino platformą. Bendrovė ir šiais metais toliau planuoja plėstis.
Praėjusiais metais „Vinted“ F serijos investicijų raunde pritraukė dar 250 mln. eurų ir buvo įvertinta 3,5 mlrd. eurų.
„Vinted“ pernai vidutiniškai dirbo 754 darbuotojai, o šiuo metu – daugiau nei tūkstantis žmonių.