Prieš pat vidurdienį į vieną iš traukinių Vilniaus geležinkelio stotyje besirenkantys žmonės nusiteikę gerokai ilgesnei kelionei nei įprastai. Jų tikslas – Varšuva arba Krokuva, Lenkijos miestai, iki kurių traukiniai nekursavo jau daug metų. Kai kam tai tapo gera proga atšvęsti svetur.
„Taip sutapo, kad gimtadienis, tai ir šitą maršrutą išbandysim,“ – sako vienas pirmosios traukiniu kelionės iš Lietuvos į Varšuvą keleivis.
Dalis keleivių neslepia – susigundė keliauti iš smalsumo, būtent pirmuoju reisu. Kai kurie grįš po poros dienų ar net rytoj – apžiūrėję kaimynų sostinės kalėdinę eglutę.
„Reikalingas ir patogus, ypač esant tokiam orui, kaip šiandien, kai tikrai nesinori vairuoti. Tai norėjosi kartu su pirmuoju ir pasidžiaugti,“ – dalinasi keleivė.
„Labai įdomu, nauja patirtis. Nes Varšuvą pasiekti gali autobusu arba lėktuvu. Traukinys – kažkas nauja,“ – teigia kita.
Visgi nudardėti iki Lenkijos miestų prireiks kantrybės.
„Kelionė iš Vilniaus į Varšuvą – 9 valandas, nuo Varšuvos iki Krokuvos – dar pora valandų,“ – sako „LTG Link“ vadovas Linas Baužys.
„Palyginti su automobiliu, būtų septynios valandos. Septynias valandas reikia vairuoti, įdėmiai žiūrėti į kelią ir vargti. O čia tikiuosi pailsėti ir pasigrožėti tiek Lietuvos gamta, tiek Lenkijos gamta,“ – sako keleivis.
Traukinys kursuos kasdien tuo pat metu. Išvykę iš Vilniaus vidurdienį Varšuvoje atsidursite apie aštuntą vakaro, tad nori nenori teks rūpintis ir nakvyne. Iš Lenkijos sostinės Lietuvos link traukinys pajudės apie pusę aštuntos ryto
Išbandyti naujo maršruto išsiruošęs kelionių žurnalistas Orijus Gasanovas visgi mano, kad devynios valandos vagone šiais laikais – smarkiai per daug.
„Ne, ilgas labai reisas, tikrai labai ilgas, tai gąsdina. Net nebuvo lengva surasti kelionės draugą, nes visi išgirdę valandų skaičių stvėrėsi už galvos. Kitas dalykas – nuskristi į Varšuvą yra brangu,“ – teigia žurnalistas.
Skrydžio bilietas į Lenkijos sostinę kainuoja apie 200-us eurų, o vykti šiuo traukiniu atsieis kone 10 kartų pigiau. Tiesa, keleiviams teks ir persėsti – netoli pasienio esančioje Mockavoje.
„Lietuvos geležinkeliai“ tai vadina jungtiniu tarptautiniu maršrutu.
„Jis nėra tiesioginis reisas, nes reikia persėsti. Aš duodu pavyzdį, lygiai tas pats, jei sakyčiau, kad Lietuva turi tiesioginį reisą į Niujorką – su persėdimu Frankfurte, Helsinkyje, Amsterdame ir t.t. Čia lygiai taip pat,“ – sako O. Gasanovas.
Traukinyje telpa 130 keleivių. Šiandien Vilniuje įsėdo apie 60, likusieji – Kaune ir kitose stotelėse.
„Praktiškai bilietai išparduoti iki Naujųjų Metų, iki šios dienos parduota daugiau nei tūkstantis bilietų. Bilieto kaina iš Vilniaus į Varšuvą yra 25 eurai, iki Krokuvos – 30,“ – teigia „LTG Link“ vadovas.
„Saugiau, manau, kad saugiau, ypač žiemos metu,“ – apie kelionę traukiniu kalba keleivis.
Traukinyje bus galima nusipirkti gėrimų ir užkandžių, Lietuvos teritorijoje vagonuose veikia internetas. Visgi kai kurie keleiviai pasigenda komforto.
„Tikėkimės, ir tobulės tas maršrutas, norėtųsi kajučių, būtų patogiau,“ – teigia keleivė.
„Ir lagaminams pasidėti nelabai patogu. Tikiu, kad viskas tobulės ir galėsim visa šeima keliauti,“ – antrina kitas.
„Atskiros erdvės lagaminams nėra, nors Varšuva – pakankamai tolimas maršrutas,“– sako O. Gasanovas.
Kelionės taps modernesnės, kai galiausiai atsira
„Rail Baltica“ vėžė, greitaisiais traukiniais jungsianti Taliną ir Varšuvą. Tačiau jos laukti dar teks mažiausiai trejus metus.
„Po metų, greičiausiai, traukinys bus Varšuva-Kaunas, o elektriniais traukiniais, kol Vilniuje atsiras europinė vėžė, perlipimas bus reikalingas,“ – nurodo L. Baužys.
Beje, dar šis reisas pravers marijampoliečiams – sostinę traukiniu jie pagaliau galės pasiekti be persėdimų.