• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Įsivaizduokite – naršote pažinčių platformoje „Tinder“, ieškote antros pusės ar romantiškų nuotykių, tačiau netikėtai pamatote darbo pasiūlymą. Taip, jums nepasivaideno  tai yra nauja taktika, kurios šiuo metu imasi darbdaviai.

Įsivaizduokite – naršote pažinčių platformoje „Tinder“, ieškote antros pusės ar romantiškų nuotykių, tačiau netikėtai pamatote darbo pasiūlymą. Taip, jums nepasivaideno  tai yra nauja taktika, kurios šiuo metu imasi darbdaviai.

REKLAMA

Vis dėlto specialistai sako, kad ši taktika veikia tik su tam tikrų profesijų atstovais. Pasak jų, svarbu ne tik vaikytis naujų madų, bet ir nuolat dirbti puoselėjant bendrą įmonės vaizdą.

Darbuotojų ieško „Tinder“

Viena iš darbuotojų „Tinder“ platformoje ieškančių įmonių – „TransUnion“. Idėja būtent čia ieškoti darbuotojų kilo siekiant parodyti, kokia atmosfera laukia planuojančių įmonėje įsidarbinti.

Kaip sako „TransUnion“ komunikacijos vadybininkė Daiva Gritėnaitė, toks sprendimas parodo, kad įmonėje dirba pašėlę žmonės, o darbo vietoje suteikiama daug vietos idėjoms.

REKLAMA
REKLAMA

„Viena kūrybinių idėjų, ties kuria ir apsistojome, buvo ieškoti darbuotojo taip, lyg ieškotumei antrosios pusės. Tarsi to vienintelio ar vienintelės. Kaip darbdaviui mums tai reiškė, kad leidžiamės į paieškas visomis prasmėmis „TransUnion“ tinkančių žmonių – pagal kompetencijas, vertybes, požiūrį ir pan.

REKLAMA

Taip pat norėjome, kad ir jam būtume „artimas širdžiai“ variantas. Tad, kitaip tariant, ieškojome to „It‘s a match“. Ši idėja padiktavo komunikacijos kanalą – akivaizdu, kad „Tinder“ privalėjome būti“, – tv3.lt komentuoja D. Gritėnaitė.

„TransUnion“ paskyra „Tinder“ platformoje buvo aktyvi tris savaites. Šiuo metu ji jau yra išjungta, mat kampanija buvo planuojama etapais ir dabar jau greit pasibaigs.

REKLAMA
REKLAMA

„Mūsų žiniomis, buvome pirmieji pasitelkę šią platformą darbuotojų paieškai Lietuvoje. Be abejonės, rizikavome. Ruošėmės įvairiems scenarijams. Kita vertus, buvome tikri, kad toks žingsnis organizuojant didesnę „TransUnion“ darbuotojų atrankos kampaniją (jų tuomet ieškojome 27) puikiai perteiks mūsų komandos jaunatviškumą, šmaikštumą ir atkreips dėmesį tų patyrusių specialistų, kurie paprastai vengdavo didesnių tarptautinių IT įmonių“, – sako D. Gritėnaitė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įmonės atstovė teigia, kad kandidatai į sprendimą darbuotojų ieškoti „Tinder“ žiūri pozityviai. Pasak D. Gritėnaitės, ne vienas kandidatas atskleidė, kad būtent dėl to nusprendė plačiau pasidomėti įmone.

Pritraukia tris kartus daugiau kandidatų

D. Gritėnaitė pasakoja, kad „Tinder“ platforma nebuvo vienintelis komunikacijos kanalas.

„Jo paskirtis buvo gana siaura – atkreipti potencialių darbuotojų dėmesį ir nukreipti juos į šiai kampanijai skirtą internetinį puslapį. Greta vyko ir eilė kitų susijusių komunikacijos ir atrankos veiksmų, kurie padėjo pasamdyti kandidatus“, – teigia D. Gritėnaitė.

REKLAMA

Šiuo metu įmonėje darbą pradėjo tik dalis kandidatų. Su kitais sutartys jau yra pasirašytos, tad prisijungti prie įmonės specialistai turėtų netrukus.

„Keletas derybų dar vyksta, tačiau rugpjūčio pradžioje jau turėtų būti baigtos. Tuomet, manau, ir bus pats geriausias metas „skaičiuoti viščiukus“, tačiau jau ir šiandien akivaizdu – kampanija pasiteisino“, – sako D. Gritėnaitė.

Įmonė skaičiuoja, kad pasitelkus „Tinder“ platformą sulaukta maždaug tris kartus daugiau kandidatų nei jų ieškant įprastais būdais.

REKLAMA

„Tinder platformoje sukūrėme „TransUnion“ įmonės paskyrą. Platformos vartotojams akivaizdžiai matėsi, kad ji kitokia nei įprastos paskyros. Joje buvo įmonės logotipas, naudojamos jos prekės ženklo spalvos ir kiti identiteto elementai.

Naujienų sraute asmuo pamatydavo įmonės profilį su atitinkamai apipavidalinta žinute „Programuotojau, jei ieškai tobulos antros profesinės, swipe į dešinę“. Tie, kurie tai padarydavo, operatyviai sulaukdavo asmeninės „TransUnion“ žinutės su nuoroda, kur gali rasti atsakymus, apie ką čia kalba“, – pasakoja D. Gritėnaitė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vartotojai tuomet būdavo nukreipiami į šiai darbuotojų atrankos kampanijai skirtą interneto puslapį, kur galėdavo susipažinti su įmone. Toliau sekė kiti veiksmai, kurie padėjo užmegzti pažintį su tais, kuriems įmonė buvo įdomi.

Darbuotojų „Tinder“ ieško ir „Bitė“

Liepos viduryje darbuotojų paiešką „Tinder“ platformoje pradedanti paskelbė „Bitė“. Kaip tuomet rašyta pranešime spaudai, darbuotojų paieška šioje platformoje vyks tik vasarą.

REKLAMA

„Lietuva šiandien susiduria su rekordiniu darbuotojų trūkumu – praėjusį mėnesį fiksuotas didžiausias – 60,6 tūkst. laisvų darbo vietų skaičius per visą 30 metų Nepriklausomybės istoriją. Norint išsiskirti konkuruojant dėl darbuotojų, bendrovės privalo imtis netradicinių sprendimų – pavyzdžiui, darbuotojų paiešką perkelti į populiariausias pažinčių programėles“, – rašoma liepą išplatintame „Bitės“ pranešime.

REKLAMA

„Bitė Lietuva“ žmonių ambasados vadovė Eglė Staniulionė teigė, kad įmonė nuolat ieško nestandartinių būdų išsiskirti ir surasti geriausius kandidatus. Todėl ir nuspręsta išbandyti „Tinder“.

„Šią vasarą nusprendėme darbuotojų paiešką vykdyti ir populiariausioje pažinčių programėlėje „Tinder“ – tai puikus būdas pasiekti didelę ir įvairią auditoriją. Siekiame kandidato kelią pas mus padaryti maksimaliai lengvą – juk nuolat naudojamoje programėlėje užmegzti kontaktą su potencialiu darbdaviu yra tiesiog patogiau“, – pranešime žiniasklaidai cituojama E. Staniulionė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įmonė teigia, kad projekto idėja gimė galvojant apie kandidatus. Buvo svarstoma, kaip jiems palengvinti pirmojo kontakto su darbdaviu užmezgimą. Naudojantis programėle kandidatas bendrauti gali jam patogiu metu ir iš bet kur, kur jam yra patogu.

„Įprastai darbo paieškos procesas gali varginti, kelti įtampą, o vartotojų itin pamėgtoje programėlėje kandidatai iškart bendrauja laisviau, galima greičiau suprasti jų lūkesčius ir tikslus. Be to, kandidatui nereikia pildyti papildomų formų, siųsti CV ar rašyti motyvacinio laiško – tai taupo jų laiką“, – sako E. Staniulionė.

REKLAMA

Įgyvendinant projektą „Tinder“ platformoje paleistos dvi anketos – viena moters, kita vyro.

„Pažinčių programėlėje sukurtas įmonės profilis leidžia susidaryti pirmąjį įspūdį apie „Bitę“ kaip darbdavį. Tada viskas vyks taip, kaip ir įprastai „Tinderyje“. Žiūrėdamas kitų narių nuotraukas ir pamatęs „Bitės“ profilį, žmogus galės išreikšti susidomėjimą ar priešingai – nesuteikti progos pabendrauti. Atsiradus abipusei simpatijai, programėlės vartotojas sulauks įmonės žinutės ir kvietimo į pirmąjį pasimatymą – darbo pokalbį“, – pasakoja E. Staniulionė.

REKLAMA

E. Staniulionės teigimu, mintis darbuotojų ieškoti programėlėje „Tinder“ pasirodė patraukli ir todėl, kad šiandien rinkoje jaučiamas didelis specialistų stygius, o tradiciniai paieškos kanalai – nebėra tokie efektyvūs.

„Dėl didelės profesionalų paklausos kasmet tampa vis sunkiau atkreipti jų dėmesį, tad įprastų priemonių, tokių kaip darbo skelbimai, reklama socialiniuose tinkluose ar karjeros mugės, nebepakanka. Šiandien būtina pas geriausius kandidatus ateiti pačiam darbdaviui“, – teigia „Bitės“ žmonių ambasados vadovė.

REKLAMA
REKLAMA

Būdas palankus ne visiems

Personalo valdymo profesionalų asociacijos valdybos narė Solveiga Grudienė sako, kad darbuotojų paieškos būdai yra tik viena iš daugybės sudedamųjų šiame procese. Yra svarbu bendras įmonės įvaizdis.

Vis dėlto specialistė pastebi, kad darbuotojų „tinder“ platformoje įmonės dažnai neieško. Įmonėje, kurią atstovauja S. Grudienė, ieškoma aukštos kvalifikacijos darbuotojų, tad tikslinė auditorija nėra randama „Tinder“.

„Asociacijos rėmuose tenka dirbti su mokymais apie darbuotojų paieškas, vainatų, kaip ieškoma įskaitant socialinius tinklus, įdarbinant darbuotojus, kad jie įvairiais video reportažais kalbėtų apie tai, ką reiškia dirbti įmonėje ir kviestų – tokie metodai yra naudojami“, – tv3.lt sako S. Grudienė.

Socialiniai tinklai ieškant darbuotojų dažniausiai pasitelkiami tada, kai siekiama rasti su socialiniais tinklais susijusių specialistų. Bendrai yra svarbu suprasti, kur potencialių darbuotojų galima sutikti.

Šiuo metu yra populiarios kelios darbuotojų paieškos taktikos.

„Jeigu tai yra pozicija, kurioje žmogus turi galimybę augti, mokytis, įgyti naujų kompetencijų, vienas iš paveikesnių būdų yra kai organizacija komunikuodama savo įvaizdį sako – jei esi jaunas talentas, ateik, mums tavęs reikia. Jeigu ten yra tokia sistema, ateina toks žmogus, kuris neturi patirties, kvalifikacijos, bet sistema jį įtraukia, moko, jis tampa faino kolektyvo nariu. Šie dalykai yra pasidarę labai kompleksiški.

REKLAMA

Efektyviausia, kai organizacija kuria savo įvaizdį, kuris įdomus potencialiam darbuotojui ir apie tai moka komunikuoti. Poreikių, pozicijos, pasiūlymų komunikacija yra kritiškai svarbi“, – komentuoja S. Grudienė.

Jei žmogus jau turi sukaupęs daug patirties, yra vykdoma tiesioginė paieška. Kai žinoma, kad kurioje nors įmonėje dirba kompetetingas žmogus, svarstoma, kaip jį paskatinti pereiti dirbti pas save.

„Ką mes galime jam pasiūlyti geriau nei jis turi ten? Gal karjerą, gal geresnes sąlygas, įdomesnį produktą, geresnes sąlygas. Tokiu būdu žmogus, gavęs pasiūlymą, galbūt juo susidomės“, – sako S. Grudienė.

Vis dėlto kai įmonei labai reikia darbuotojo, dažniausiai pasitelkiami visi įmanomi paieškos būdai. Ir keliami skelbimai, ir vykdoma tiesioginė paieška, ir megzami kontaktai per socialinius tinklus.

„Jeigu jauni žmonės – „Tinder“, „Instagram“ ar kiti tinklai. „Facebook“ auditorija gali būti mokytojai, kitų profesijų atstovai, kur yra profesinės grupės. Taip užmezgamas kontaktas ir galbūt su žmogumi pabendravus pavyksta jį sudominti“, – sako S. Grudienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų