Tik štai vairuotojai tokius valdžios manevrus vertina skeptiškai ir klausia, kam apskritai reikėjo lenteles naikinti, o vėliau vėl uždėti. Vilniaus savivaldybė teisinasi, kad naikinti lenteles sugalvojo transporto kompetencijų agentūra, kuri dabar ir leido lenteles grąžinti į tas pačias sankryžas.
Daugiau apie tai – TV3 žiniose.
Per daugiau nei ketverius metus didelės revoliucijos Vilniui pasiekti nepavyko – į gatves sugrįžta žaliosios rodyklės. Tik svarsto vairuotojai, ar ilgam, mat jau ne kartą jos buvo nuimtos ir vėl grąžintos:
„Kaip visada pas mus daro: nori geriau, bet gaunasi kaip visada.“
„Nereikėjo jiems nuiminėti, nebūtų reikėję grąžinti.“
„Ateis kitas žmogus vėl pakeis, dirbti tai reikia.“
Dar 2015 metais su pereinamuoju penkerių metu terminu tuometinė Algirdo Butkevičiaus vyriausybė nutarė lentelių su žaliomis rodyklėmis apskritai atsisakyti. Taip paraginant miestus modernizuoti savo sankryžas.
Tačiau nuėmus lenteles sostinėje – dar labiau padidėjo ir taip didžiulės spūstys, išaugo ir vilniečių pyktis savivaldybei.
„Yra tikrai tokių Vilniaus mieste sankryžų, kur nei pastato pragriausi, nei vietoje šaligatvio naują juostą padarysi“, – sako Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.
Tada Vyriausybė leido lenteles grąžinti į šešias sostinės sankryžas.
Grąžinti lenteles nusprendė po 4 metų
Praėjo ne vieni metai, pasikeitė miesto valdžia ir nusprendė, kad tų šešių sankryžų su augančia sostine jau neužtenka, reikia susigrąžinti dar daugiau.
Tik šį kartą viskas ne taip paprasta. Lenteles su žaliomis rodyklėmis galima grąžinti tik gavus transporto kompetencijų agentūros leidimą. Leidimus ji davė kol kas lenteles sugrąžinti į 15 sankryžų, leido pakabinti 21 lentelę.
Įdomu tai, kad lentelės grąžinamos į tas pačias sankryžas, kuriose kabėjo prieš 4 metus. Paklausėme savivaldybės, ką reikėjo vertinti ketverius metus, kad lentelės būtų grąžintos į tas pačias sankryžas.
„Reikalavimas buvo suderinti su transporto kompetencijų agentūra, tas ir buvo padaryta. – O tai ką jie nusprendė? – Įvertino, pagal nustatytus kriterijus ir leido įrengti žalias rodykles. – Tai sprendė ketverius metus? – Na... taip“, – sako Vilniaus savivaldybės atstovas Arūnas Visockas.
Nesupranta nei žmonės, nei ekspertai – kodėl apskritai valdininkai sugalvojo rodykles naikinti?
„Žmonės dirbdami saugos eismo srityje nagrinėja tikriausiai įvairiausius mokslinius darbus, daug veiklos neturi, tai kažką daryti reikia. Įsirašė į programą – įvykdė. Pamatė, kad nesąmonė – atvykdė atgal“, – komentuoja automobilių žurnalistas Vitoldas Milius.
Žada sostinės valdžia, kad jei tik transporto kompetencijų agentūra leis, sugrąžins dar daugiau lentelių. 2020 metais sostinėje buvo virš 100 lentelių su žalia rodykle. Savivaldybės teigimu, lentelių nuėmimas per daug miestui nekainuos.
„Nepilną tūkstantį eurų. – O kiek nuėmimas kainavo? – Panašiai“, – sako A. Visockas.
Vilniui nuėmus žalias rodykles nuo šviesoforų, ne vienoje sostinės gatvėje buvo įrengtos papildomos įsižiebiančios šviesoforų sekcijos, perbraižytos juostos ir pakeistas šviesoforų reguliavimas.
Visa tai miestui atsiėjo 103 tūkstančius eurų. Savivaldybė žada, kad ir toliau bus įrengiami šviesoforai su sekcijomis, leidžiančiomis sukti į dešinę degant raudonam šviesoforui. Šiuo metu sostinėje tokių sankryžų apie 70.
Daugiau apie tai – aukščiau esančiame vaizdo įraše.