• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sostinės Vilniaus senamiestyje eismo revoliucija ir galvos skausmas vairuotojams. Nuo šiol čia važinėti kaip nori ir kirsti teritoriją tranzitu yra draudžiama – visas eismas Vilniaus senamiestyje vyks keturiomis kilpomis. Tad, viena jų įvažiavus, ja teks ir išvažiuoti. Tokiais būdais miesto vadovai siekia sumažinti transporto srautus ir jų keliama triukšmą bei taršą.

Sostinės Vilniaus senamiestyje eismo revoliucija ir galvos skausmas vairuotojams. Nuo šiol čia važinėti kaip nori ir kirsti teritoriją tranzitu yra draudžiama – visas eismas Vilniaus senamiestyje vyks keturiomis kilpomis. Tad, viena jų įvažiavus, ja teks ir išvažiuoti. Tokiais būdais miesto vadovai siekia sumažinti transporto srautus ir jų keliama triukšmą bei taršą.

REKLAMA

Skeptikai mano, kad dėl tokio eismo kelyje kils daugiau spūsčių o vairuotojai užtruks daugiau laiko važinėdami ratais.  Ratais renginius teks važinėti ir senamiestyje dirbančiam prezidentui.

Nuo šiandienos automobiliams draudžiama kirsti senamiestį tranzitu. Visa teritorija dalijama į keturias zonas ir jose vyksta tik kilpinis eismas – į senamiestį galima patekti per pagrindinius įvažiavimus Trakų, Islandijos, Subačiaus ir Latako gatvės, o išvažiavimai – Visų Šventųjų, Klaipėdos ir Universiteto gatvėse.

Įvažiuoti įmanoma ir smulkesnėmis gatvelėmis, tačiau visos jos priklauso vienai iš keturių kilpų, kuriomis nuo šiol leidžiamas tik vienpusis eismas. Taigi, įvažiavus į vieną kilpą, ja teks iš senamiesčio ir išvažiuoti.

REKLAMA
REKLAMA

„Tarp jų keisti eismo kryptį, peršokti iš vienos kilpos į kitą nebus galima, tam įrengti arba fiziniai apskritimai, arba naujas eismo ženklinimas padarytas. Didžiojoje dalyje bus vienpusis eismas, kai kuriose vietose atsiranda tam tikros dvipusio eismo zonos, bet jos nekeičia pagrindinio tikslo, kad daugiau vietos atsirastų pėstiesiems ir dviratininkams“, – sako vicemeras Vytautas Mitalas.

REKLAMA

Pasak sostinės vicemero, pagrindinis kilpinio eismo tikslas – apriboti transporto srautus, mat iki šiol tranzitinis eismas per senamiestį sudarė apie 40 procentų, o piko metu net 70 procentų viso automobilių srauto. Tad taip siekiama apriboti ir triukšmą bei taršą.

Nuo pat ryto ties pagrindiniais įvažiavimais į senamiestį budi ir kiek pasimetusius vairuotojus nukreipinėja parkavimo kontrolieriai. Jie artimiausiomis dienomis darbuosis, dalins štai tokius lankstinukus, kol didžioji dalis miestiečių ir svečių apsipras su naująja tvarka. Po ilgojo savaitgalio senamiestis tuštokas, tačiau bent dalis jau išbandžiusių kilpas mano, kad įprastinės kelionės senamiesčio gatvelėmis nuo šiol užtruks.

REKLAMA
REKLAMA

„Planelių pridarė ir reikaliukų. Ten, kur važiuodavome per pusę valandos, dabar važiuosim pusantros.“

„Nieko nebus, tas pats bus. Nebent žmonės atsirinks ir vėliau nebevažiuos, bet po darbo, tai turbūt kamščiai bus.“

„Pasimetimo nebuvo. Žiūrėsime, kaip toliau bus. Laiko klausimas. Reikia pasivažinėti ir pasižiūrėti.“

„Kaip tik čia apačioje buvo ir visiškai netikėta. Na ir nieko, važiavau ratu per Islandijos gatvę. Dabar galvoju, kaip išvažiuoti reikės.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Atlaisvės nuo automobilių senamiestis, pirmas dalykas. Kažkiek sumažės spūsčių.“

Saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas sako, kad tokia tvarka Vakarų Europoje nėra jokia naujovė. Dalyje didžiųjų miestų su automobiliais, išskyrus aptarnaujantį transportą, įvažiuoti į senamiesčius išvis draudžiama.

Jis taip pat priduria, kad vien lankstinukų apie kilpinį eismą neužteks, kiekvienas vairuotojas prieš važiuodamas turi pasidomėti, kaip pasikeitė eismas, kur važiuoti leidžiama, o kur ne. Ir, laimė, kad naujovės įgyvendintos vasarą, kol į sostinę nesugūžėjo studentai, o dalis gyventojų ir moksleiviai atostogauja, tad apsipratimas nebus toks skausmingas.

REKLAMA

„Jei bus kaip visada, kai paskutinę minutę, mes jau visur skubėsime, atsitrenksime į tą ženklą, draudžiantį važiuoti, ir tada pasipils keiksmažodžiai: kas taip sugalvojo ir panašiai. Manyčiau, reikia patiems būti labiau pilietiškiems ir labiau domėtis, kas vyksta mūsų mieste. Būti aktyviais eismo dalyviais, o ne pasyviais“, – pasakoja saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas.

REKLAMA

Na, o aplinkos ministras Kęstutis Mažeika sako, kad kilpinį eismą dar reikėtų peržiūrėti ir aptarti tarpinstituciniu lygiu, mat dabar savivaldybė šią tvarką, esą, priėmė pati.

„Vietos gyventojams, tiek ir aptarnaujančiam personalui reikės nuvažiuoti gerokai didesnius atstumus, norint patekti į savo namus. Įdomu ir prezidento komentaras, kaip jam teks atvykti į prezidentūrą, nes tas ratas, kilpa susidaro nelabai logiška kai kuriais atvejais“, – teigia ministras Kęstutis Mažeika.

Eismo perorganizavimui panaudota apie 170 štai tokių betoninių kuoliukų, pakeista apie 800 ženklų. Na, o nuo rugpjūčio bus pasitelkta 60 senamiestyje esančių kamerų, kurios nuskaitys valstybinius numerius, tad policija galės stebėti kilpinio eismo pažeidėjus. O baudos bus skiriamos už tokius pažeidimus kaip ištisinės linijos kirtimas ar važiavimas per vadinamąją plytą. Viešojo transporto maršrutai nesikeis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų