• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tarandės gyventojus ne vienus metus kamuoja baimė. Žmonės negali saugiai važiuoti namo, nes vienintelis posūkis link gyvenvietės – itin pavojingas. Magistralėje A2 Vilnius–Panevėžys pilasi avarijos, o vairuotojams čia pakyla adrenalino kiekis kraujyje. Nutraukti nelaimes ir gyventojų nerimą gali tik pastatytas specialus tunelis, vedantis link Tarandės. Deja, daugel kartų žadėtą tunelį gyventojai kol kas mato kaip savo ausis.

3

Tarandės gyventojus ne vienus metus kamuoja baimė. Žmonės negali saugiai važiuoti namo, nes vienintelis posūkis link gyvenvietės – itin pavojingas. Magistralėje A2 Vilnius–Panevėžys pilasi avarijos, o vairuotojams čia pakyla adrenalino kiekis kraujyje. Nutraukti nelaimes ir gyventojų nerimą gali tik pastatytas specialus tunelis, vedantis link Tarandės. Deja, daugel kartų žadėtą tunelį gyventojai kol kas mato kaip savo ausis.

REKLAMA

„Mes likome kažkur pakrašty ir palikti“, – būtent šitaip jaučiasi Tarandės žmonės, atvirai sakė bendruomenės pirmininkė Renata Gelažauskienė.

Jos teigimu, bėdos prasidėjo tada, kai buvo pastatytas Vilniaus Vakarinis aplinkkelis, o posūkis link Tarandės taip ir liko nesutvarkytas.

Posūkis link namų varo siaubą: bijo vežti vaikus

Tarandės bendruomenės pirmininkė R. Gelažauskienė dalijosi, kad būtina imtis priemonių, kurios padėtų išvengti nelaimių šiame kelio ruože.

REKLAMA
REKLAMA

Ji priminė, kad nesaugus kelio ruožas atsirado po to, kai 2016 m. pabaigoje buvo nutiestas Vakarinis aplinkkelis. Jau daugiau nei 5 metus Tarandės gyventojus kamuoja bėdos, kylančios dėl nesaugaus apsisukimo į Tarandę.

REKLAMA

„Kairysis posūkis į Tarandę yra tikrai pavojingas. Bendruomenė prašo taikyti prevencines priemones: reikia ar šviesoforo, ar kelių ženklinimo, greičio mažinimo. Deja, Vakarinio aplinkkelio statybų baigtis tiesiog paliko šią kelio vietą nesutvarkytą. Tarandės gyventojai negauna tokios infrastruktūros, kokios realiai yra verti“, – kalbėjo moteris.

Vilniaus Vakarinis aplinkkelis susilieja su magistrale A2 visai netoli Tarandės. Gyventojai pajuto gausų mašinų antplūdį kelyje, o ir automobiliai čia skrieja dideliais greičiais – visa tai daro kelią nesaugų.

REKLAMA
REKLAMA

„Srautai išaugo nežmoniškai. Išaugo iš Ukmergės pusės – kamščiai yra tiek rytais, tiek vakarais. Greitis yra didžiulis, nekontroliuojamas. Greičio matuokliai policijos neveikiantys, nefiksuoja pažeidėjų“, – teigė R. Gelažauskienė.

Bėda po vieną nevaikšto – nesutvarkytą kelią ženklina avarijos ir netgi pralietas kraujas. Trumpai tariant, čia nukenčia žmonės.

„Bent kartą į savaitę kažkoks bumtelėjimas įvyksta. Apie rimtas avarijas aš jau nekalbu, jų būna. Per metus nusineša minimum 1 gyvybę šita vieta. O tų smulkių nelaimių, ar išgąsčio, ar baimės pilna. Spėsi, nespėsi pro kilpą pralįsti, – tai yra baisiau nei 1, 2, 3 rimti įvykiai. Gyventojai, kai važiuoja su vaikais, streso gauna daug daugiau šitame posūkyje. Visą laiką jaudiniesi daugiau už juos nei už save“, – sakė pašnekovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Policija: žuvusiųjų šioje vietoje nebuvo

Portalas tv3.lt avaringo ruožo prie Tarandės kreipėsi į Kelių policijos pareigūnus. Jie atskleidė, kiek eismo įvykių nutinka prie vadinamojo Tarandės apsisukimo. Pasirodo, ne visos avarijos pakliūva į policijos akiratį.

„Nuo 2018 metų įregistruotas  vienas eismo įvykis, 2020 metais nežymiai nukentėjo 1 žmogus. Jeigu vairuotojai pildo eismo įvykio deklaracijas, duomenų apie tokius eismo įvykius neturime“, – tv3.lt informavo Kelių policija.

REKLAMA

Pareigūnų teigimu, šiame kelio ruože žuvusiųjų nėra,  o 2020 metais per eismo įvykį 1 žmogus patyrė nežymų sveikatos sutrikdymą.

Policija negailėjo patarimų vairuotojams, apsisukantiems šiame magistralės ruože. Pareigūnai ragina būti atidiems ir apsisukant tinkamai įvertinti artėjančio automobilio greitį.

Didžioji mįslė gyventojams: kodėl tunelio dar nėra?

Šis judrus kelias primena kliūčių ruožą ne tik vairuotojams, bet ir kitiems eismo dalyviams. Pavyzdžiui, pėstiesiems, norintiems pasiekti Tarandę, tenka neįkandama užduotis – jie turi kirsti magistralę. Ne ką lengviau tai padaryti ir dviratininkams.

REKLAMA

„Pėstiesiems iš „Mototojos“ pusės į Tarandę pakliūti yra tik viena vieta, kuri jau yra Vilniaus rajone, nebe mieste. Reikia eiti nepritaikytais kelkraščiais. <...> 99 proc. mes neturime patekimo, kaip saugiai pereiti gatvę“, – apgailestavo R. Gelažauskienė.

Jos teigimu, šioje kelio atkarpoje per parą pravažiuoja apie 40 tūkst. automobilių. „Mūsų skaičiavimais čia po 10 metų turėtų pravažiuoti apie 90 tūkst. automobilių. Posūkis ir tunelis yra koja į koją ir turi atsirasti jau dabar“, – tikino ji.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

O žadėtojo tunelio kaip nėra, taip nėra. Tarandės bendruomenės pirmininkė negalėjo tiksliai įvardyti, kas vis pakiša koją ir neleidžia šiame kelyje įrengti tunelio. Gyventojai jaučiasi taip, lyg ši problema būtų „palikta likimo valiai išsispręsti savaime“, sakė ji.

„Kas kliudo? Galbūt reikalingi finansai, galbūt blogas planavimas infrastruktūros... Spėlioti galima labai daug ką ir šitą klausimą bendruomenė pasilieka kaip atvirą. Kaltų bandome ieškoti tarp priimtų sprendimų, bendradarbiaujame su Vilniaus miesto savivaldybe. <...> Išspręsti savaime mes, gyventojai, negalime be valdžios ir jų leidimų. Kur tas nesusikalbėjimas slypi, aš atsakyti negaliu, mes nežinome“, – dalijosi R. Gelažauskienė.

REKLAMA

Tačiau dabar reikalai kiek pajudėjo, matosi institucijų suaktyvėjimas, teigė moteris. Pasirodo, su tunelio projektu susijęs ir verslas – konkrečiai „MG grupė“, kuriai priklauso „Apranga“ bei NT plėtros bendrovė „Darnu Group“.

„Kiek žinau, jau po 3 mėnesių prašymų savivaldybė buvo susitikusi su Automobilių kelių direkcija ir apsitarė dėl skirto tunelio. Ir „Aprangos“ tunelio konkursą mačiau atnaujintą. Tai yra du skirtingi dalykai – ten yra „Aprangos“, o mes prašome Tarandei skirto tunelio. <...> Mes tikimės bendradarbiavimo. Bendruomenė turi turėti saugų, patogų, normalų įvažiavimą“, – dalijosi R. Gelažauskienė.

REKLAMA

Verslas nusipirko sklypą kartu su tunelio planu

Greta magistralės A2 Vilnius-Panevėžys stovi „Apranga Group“ pastatai. Ši įmonė verčiasi mažmenine drabužių prekyba. Norėdama plėstis, „MG grupė“ įsigijo žemės sklypą, kurio plane numatyta būtinybė statyti tunelį.

„Mūsų įmonė UAB „Eminta“ sklypą įsigijo 2014 m. su jau parengtu galiojančiu detaliuoju planu ir jame numatytomis susisiekimo komunikacijomis, tarp kurių – A2 magistralę dubliuojanti gatvė ir tunelis. Atkreipiame dėmesį, kad tunelio sprendinį numatantis detalusis planas patvirtintas 2010 m. sausio 27 d., t.y. daugiau nei prieš ketverius metus iki mums įsigyjant sklypą, o šios teritorijos kelių plėtros koncepcija parengta dar gerokai anksčiau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Labai svarbu pastebėti, kad planuojamas tunelis yra magistralės jungtis su ją dubliuojančia naujai įrengiama gatve, o ne kažkieno privačiais sklypais. Ši dubliuojanti gatvė yra skirta aptarnauti viso rajono, taip pat ir Tarandės gyventojų poreikius. Tuneliu ir naująja gatve, kurios dalis jau nutiesta, bus galima pagaliau saugiai pasiekti šias intensyviai gyvenamas teritorijas“, – teigia „Darnu Group“ Komunikacijos vadovė Justina Juršytė.

REKLAMA

Ji akcentavo, kad verslas įsipareigoja prisidėti prie tunelio statybų finansiškai.

„Projektuojant „Aprangos“ pastatus, žemės sklypą valdanti MG grupei priklausanti UAB „Eminta“ pagal anksčiau parengtą detalųjį planą ir LR Automobilių kelių direkcijos (LAKD) išduotas projektavimo sąlygas buvo įpareigota parengti eismo mazgo po magistraliniu keliu Vilnius-Panevėžys techninį projektą. Projektas buvo parengtas ir perduotas LAKD. Taip pat UAB „Eminta“ kartu su UAB „Vilniaus verslo parkas“ yra įsipareigojusi kompensuoti 58 proc. tunelio įrengimo išlaidų, kas yra apie 822 tūkst. eurų, jei projektas būtų įgyvendintas“, – nurodė „Darnu Group“ atstovė.

REKLAMA

Viešuose svarstymuose pasigedo Tarandės gyventojų balso?

Vieši svarstymai dėl tunelio projekto vyko dar 2017 m. Avižienių seniūnijoje. Čia galėjo dalyvauti visi suinteresuoti asmenys ir išsakyti savo pretenzijas. J. Juršytė pastebi, kad dėl savo poreikių prabilo UAB „Emsi“ atstovai, tačiau Tarandės bendruomenės nuomonės nebuvo sulaukta.

„Svarstant projektą buvo sulaukta pasiūlymų/pastabų iš keleto aplinkinių teritorijų savininkų, į visas jas buvo atsižvelgta, projektas atitinkamai koreguotas, tą galima rasti ir viešojo svarstymo protokole. Iš Tarandės bendruomenės nesame sulaukę nei klausimų, nei apskritai kada nors buvo kreiptasi dėl tunelio.

REKLAMA
REKLAMA

Labai kviestume Tarandės bendruomenę labiau įsigilinti į projektą ir jo sprendinius, nes manome, kad šis atvejis yra puikus pavyzdys, kai verslo ir šalia gyvenančių žmonių interesai tikrai dera tarpusavyje. Manytume, kad geriau pažinę projektą, žmonės kaip tik pozityviai įvertins faktą, kad į rajoną ateinančios privačios investicijos yra puiki galimybė pagaliau išspręsti tokią įsisenėjusią ir tikrai labai daug nelaimių sukėlusią problemą šioje pavojingoje eismo atkarpoje. Savo ruožtu pakviesime bendruomenės atstovus pasikalbėti apie tai detaliau“, – portalą tv3.lt raštu informavo J. Juršytė.

Vilniaus vicemeras: sutartis pasirašyta, vyksta rangos konkursas

Tuo tarpu Vilniaus vicemeras Tomas Gulbinas atskleidė, kokių veiksmų dėl tunelio statybų artimiausiu metu imsis institucijos.

„Vadinamasis Tarandės apsisukimas yra magistraliniame kelyje jungiančiame Vilnių ir Ukmergę, todėl su Lietuvos automobilių kelių direkcija sutarta, jog abiejų šalių ekspertai artimiausiu metu kartu aptars eismo situaciją ties posūkiu į Tarandę, palygins duomenis apie eismo srautus ir pasiūlys išvadas.

Gavus ekspertų rezultatus, bus svarstoma, kokie sprendiniai yra galimi, tačiau kol kas realiausias ir greičiausias sprendinys – vadinamojo „Aprangos“ tunelio statyba sujungiant su Vilniaus miesto savivaldybės užsakymu projektuojama jungtimi su Tarandės įvažiavimu ir naujos žiedinės sankryžos įrengimas paliekant esamą įvažiavimą į Tarandę bei panaikinant apsisukimą A2 prieš Tarandės įvažiavimą“, – nurodė vicemeras.

REKLAMA

Šiuo metu dėl tunelio prie Tarandės pasirašyta trišalė sutartis, kurią sudarė Lietuvos automobilių kelių direkcija, Vilniaus miesto ir Vilniaus rajono savivaldybės.

„Ši vieta patenka į dviejų savivaldybių teritoriją, o Vilniaus savivaldybė, savo ruožtu dar įrengs vieną jungiamąjį kelią, kad tunelis sklandžiai funkcionuotų. Šis projektas jau yra parengtas, Lietuvos automobilių kelių direkcija vykdo rangos konkursą“, – apibendrino T. Gulbinas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų