Dėl ledo ir temperatūrų skirtumų tiek keliuose, tiek pėsčiųjų ir dviratininkų takeliuose po žiemos atsiranda nelygumų.
Gyventojai piktinasi trupančiais takeliais
Nelygumai itin piktina ne tik vairuotojus, bet ir dviratininkus bei pėsčiuosius. Su tv3.lt bendravęs vilnietis Tadas sako jau paruošęs savo dviratį pavasariui, tačiau važiuoti su juo dar baisu.
„Nuvaliau dulkes, prisipūčiau padangas, sutepiau grandinę. Jau labai norisi važiuoti, nes kvepia pavasariu ir čiulba paukščiukai. Bet yra vienas bet. Bent jau Vilniuje man važiuoti nemalonu, tikras dviračio gadinimas“, – tv3.lt atsidūsta Tadas.
Vilnietis priduria, kad toli gražu ne visi sostinės takeliai yra prastos kokybės. Tačiau kai kurių takelių būklė sostinėje kelia nerimą.
„Pašalas iškilnojo trinkeles ir sugadino asfaltą. Dar rudenį takeliai tose vietose buvo lygūs kaip koks ledas, o po žiemos daug įtrūkimų. Iš vienos pusės, aš suprantu, kad prieš gamtą napakovosi, bet iš kitos pusės, kokia tų takelių kokybė, jei po vienos žiemos būklė taip suprastėja? Negi kievieną pavasarį tiesime naujus takelius?
Gal čia ne tik žiema kalta, bet ir takelių prižiūrėtojai, kad su sunkiais traktoriais juos valo ir sugadina? Norėtųsi paaiškinimų, nes kitaip atrodo kad mūsų pinigai tiesiog švaistomi. Ateina pavasaris, ne aš vienas norėsiu važiuoti, tai nesuprantu, kodėl niekas jų netvarko. Ne tik dviratį sulaužysi, bet ir kojas išsisukti galima“, – piktinasi dviratininkas.
Sostinės keliuose darbai prasidėjo dar gruodį
Vilniaus miesto savivaldybė jau kibo į darbus. „Grinda“ dar gruodį pradėjo tvarkyti per žiemą atsivėrusias avarines duobes keliuose. Kaip aiškina įmonė, šiuo metu duobės yra tvarkomos šalto asfalto mišiniais, papildomai naudojant regeneruotą karštą asfaltą. Tokių būdu užtikrinama geresnė darbų kokybė.
Kaip skelbiama „Grindos“ „Facebook“ paskyroje, nuo sezono pradžios Senamiestyje, Naujamiestyje, Žirmūnuose ir Antakalnyje sutvakryta apie 600 kv. m. duobių.
Pagrindiniai gatvių remonto darbai turėtų prasidėti pavasarį, kai nusistovės teigiama temperatūra, išeis įšalas ir pradės dirbti asfalto gamyklos.
Planuojama atlikti ir dviračių bei pėsčiųjų takų remonto darbus.
Laikinasis sostinės infrastruktūros skyriaus vedėjas Arūnas Visockas pripažįsta, kad praėjusi žiema, lyginant su dar ankstesne žiema, buvo nedėkinga asfalto bei betono dangoms tiek gatvėse, tiek dviračių bei pėsčiųjų takuose.
„Praktiškai kiekvieną parą temperatūra svyruoja iš teigiamos į neigiamą. Vanduo, patenkantis į mikroplyšius užšaldamas ardo asfalto dangą“, – tv3.lt aiškina A. Visockas.
Pasak jo, pavasarį prasidėjus pagrindiniams remonto darbams, pirmiausia bus tvarkomi magistraliniai takai ir ABC kategorijų gatvės. Taip pat tos gatvės, kur vyksta viešojo transporto eismas.
Apie Vilniaus gatvėse atsivėrusias duobes galima pranešti trumpuoju tel. numeriu 1355 ar el. paštu [email protected], per programėles „Waze“ bei „Tvarkau miestą“.
Darbai Klaipėdoje vykdomi pagal esamą situaciją
Vilnius toli gražu ne vienintelis miestas, susiduriantis su duobių gatvėse bei takeliuose problema. Klaipėdos miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Irena Šakalienė taip pat pastebi, kad žiemą svyravusi oro temperatūra padarė neigiamos įtakos keliams ir takeliams.
„Priežiūros darbai vykdomi atsižvelgiant į esamą situaciją – pirmumo tvarka remontuojamos avarinės įgriuvos, keliančios pavojų pėstiesiems ir dviratininkams, paprastojo remonto darbai planuojami iš anksto, atsižvelgiant į bendrą šaligatvio būklę, apžiūrų rezultatus ir finansavimą.
Didžiausios problemos – mieste dar daug senų, susidėvėjusių pėsčiųjų takų gyvenamuosiuose rajonuose, nuolat atsirandančios įgriuvos, (dažnai dėl senų požemio komunikacijų tinklų avarijų) ir kt.“ – rašoma tv3.lt perduotame I. Šakalienės komentare.
Pasak savivaldybės atstovės, remonto darbai yra pradedami esant palankioms oro sąlygoms, paprastai tai yra kovo mėnuo. Avarinės įgriuvos remontuojamos nuolat.
„Nuolat vykdoma pėsčiųjų ir dviračių takų apžiūra, organizuojamos miesto gatvių apžiūros, dalyvaujant atsakingiems savivaldybės darbuotojams, Kelių policijos, VšĮ Klaipėdos keleivinis transportas ir kt. įmonių atstovams.
Paprastojo remonto darbai vykdomi vadovaujantis strateginiais veiklos planais. Priežiūros darbai – atsižvelgiant į apžiūrų rezultatus, gyventojų prašymus“, – teigia I. Šakalienė.
I. Šakalienė nurodo, kad šiuo metu yra baigiamas rengti Finansavimo lėšų, skirtų Klaipėdos miesto savivaldybės vietinės reikšmės keliams, dviračių ir pėsčiųjų takams, daugiabučių namų kiemams rekonstruoti, taisyti (remontuoti) naudojimo ir skirstymo, objektų eiliškumo nustatymo tvarkos aprašas.
Vasarį kelių ir takelių būklė dar gali keistis
Šiaulių miesto savivaldybės atstovai nurodė, kad kol kas rimtos takelių apžiūros neatliko, mat dar šiek tiek per anksti.
Miesto ūkio ir aplinkos skyriaus vedėja Eglė Bružienė pabrėžia, kad orai vasario mėnesį įprastai būna permainingi, tad kelių ir takelių būklė dar gali keistis.
„Šiuo metu taisomos avarinės duobės, o bendra situacija ir žiemos poveikis įprastai yra vertinamas pavasarį, priklausomai nuo orų – kovo, balandžio mėnesiais“, – tv3.lt komentuoja E. Bružienė.
Valstybiniuose keliuose darbai tik įsibėgėja
Valstybinius kelius prižiūrinti bendrovė „Kelių priežiūra“ vien per sausio mėnesį užtaisė 6 500 kv. m. pavojingų išdaužų visoje Lietuvoje. Sudėtingiausia situacija pietiniuose ir vakariniuose rajonuose.
„Žiema buvo gausi temperatūros svyravimų iš pliuso į minusą, tai stipriai veikia ilgai neatnaujintą dangą, į kurios konstrukciją patenka vanduo ir jis ten dėl pasikartojančių užšalimo ciklų atveria išdaužas.
Jeigu kelyje vyrauja plyšių tinklas, kitaip dar vadinamas „krokodilo oda“, tame pačiame kelyje gali atsiverti dešimtys duobių, vieną užtaisius, veriasi kita. Prioritetas skiriamas pavojingoms išdaužoms, t.y. didesnėms kaip 0,1 m² ploto ir gilesnėms nei 40 mm“, – pasakoja už valstybinių kelių priežiūrą atsakingas AB „Kelių priežiūra“ atstovas Karolis Sakalauskas.
„Kelių priežiūra“ pastebi, kad praeitais metais daugiausiai išdaužų užtaisyta balandį, t.y. 3 800 kv. m., šiais metais vien sausį beveik dvigubai daugiau.
„Tikros šilumos dar nesulaukėme, darbai tik įsibėgėja, ir, panašu, užtruks keletą mėnesių. Sudėtingiausios sąlygos vyrauja keliuose, kur sena, silpna ir nudėvėta kelio danga“, – tvirtina K. Sakalauskas.
Vairuotojų prašoma būti budriais, ypač važiuojant vietomis, kur sunku įžiūrėti galimą duobę, pasirinkti saugų greitį, stebėti kelio ženklus, ypač tamsiuoju paros metu, lyjant lietui ar po jo, kai duobes užpildo vanduo ir kartais sunku įvertinti, kokio dydžio bei gylio gali būti ištrupėjusi kelio dalis.
Apie pavojingas išdaužas ar kitas kliūtis, keliančias pavojų eismo saugumui, vairuotojai gali informuoti trumpuoju Eismo informacijos centro tel. nr. 1871 (trumpojo tel. nr. kaina 0,09 Eur/min.), kiti tel. nr.: +370 5 232 9600, +370 615 49300.