Profsąjungos Susisiekimo ministeriją ragina įvertinti, kur grupėje trūksta darbuotojų, taip pat įpareigoti įmonę sumokėti darbuotojams pažadėtas premijas.
Geležinkelių profsąjungų atstovai prieš susitikimą su ministru Mariumi Skuodžiu antradienį BNS teigė, jog užuot skubant su darbuotojų atleidimais reikėtų peržiūrėti rezervus, nes kai kuriose srityse darbuotojų trūksta.
„Skaičiai dideli ir vienu brūkšniu darbuotojų negalima nurašyti. Reikia pasižiūrėti rezervus, nes pas mus darbuotojų trūksta, skelbimų pilna – tai jei pagerės situacija, tai ką, ir vėl iš gatvės turėsime imti neparuoštus specialistus, vietoj tų, kuriuos taip lengva ranka paleidom?“, – BNS teigė Lietuvos geležinkelių profsąjungos federacijos vadovas Vilius Ligeika.
Didžiausios geležinkelininkų profsąjungos, turinčios per 1,8 tūkst. narių, vadovas teigia, kad pagal dabartinius planus daugiausia planuojama atleisti infrastruktūros darbuotojų.
„Vakar paaiškėjo, kad „LTG infra“ apie 200 žmonių planuoja atleisti, „LTG Cargo“ – apie 60, dar Geležinkelio tiesimo centras – kelis, taip ir susidaro“, – sakė V. Ligeika.
Profsąjungos vadovui nerimą kelia, jog pirmiausia planuojama atleisti specialistus, kuriuos parengti reikia nemažai laiko: mašinistus, vagonų tikrintojus, dokumentų tvarkymo operatorius.
„Jeigu atleis visus kelininkus, ar nereikės likusiems meistrams ir dokumentus tvarkyti, ir bėgius remontuoti?“ – kalbėjo V. Ligeika.
Dar vienas reikalavimas, kuriuos ministrui ketina pateikti V. Ligeika, yra pernai darbuotojams žadėtų premijų ir didesnio atlyginimo išmokėjimas.
„Kokie šie metai bus, neaišku, bet praėję buvo geri. Tai ar bus pinigų, ar vėl viską nurašys ant to, kad nieko nevežam ir pinigų nėra?“ – sakė darbuotojų atstovas.
Apie tūkstantį narių turinčios Lietuvos geležinkelių profesinių sąjungų susivienijimo vadovas Artūras Černiauskas sako, kad ministrui taip pat įrodinės, jog pažadai darbuotojams dėl atlyginimų ir premijų, nepaisant pasikeitusios situacijos, turi būti vykdomi.
„Kol kas Jonavos „Achemos“ atvejis geležinkeliuose nebręsta, bet atleidimų procesas situacijos irgi negerina“, – BNS teigė A. Černiauskas.
Jo žiniomis, geležinkeliuose planuojama atleisti mažiau darbuotojų nei viešai skelbiama.
„Iš kur tie 300 gaunasi, aš nelabai suprantu, mums vadovybė sakė, jog planuojama atleisti 3 procentus – tai 240 darbuotojų. Kažkas paskui suapvalino iki 300“, – sakė A. Černiauskas.
Praėjusią savaitę LTG grupė pranešė, jog planuoja atleisti iki 300 įvairių sričių specialistų. Daliai jų, kaip teigta, gali būti pasiūlytos laisvos darbo vietos kitose grupės įmonėse.
LTG atstovai atsisako detalizuoti, nei iš kurios bendrovės planuojama atleisti daugiausia darbuotojų, nei patvirtinti, kad numatomi atleidimai susiję su nuo vasario pradžios nutrauktu baltarusiškų trąšų tranzitu.
„Lietuvos geležinkelių“ grupėje yra šalies geležinkelių tinklą valdanti „LTG Infra“, keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“, krovinių vežėja „LTG Cargo“, Geležinkelio tiesimo centras (GTC) ir kitos antrinės bendrovės.
Grupės įmonėse dirba apie 8 tūkst. darbuotojų.