Ministrų kabinetas trečiadienį pritarė Seime registruotam Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo projektui, pagal kurį dviračio, motorinio dviračio vairuotojui galima kirsti važiuojamąją kelio dalį. Gavęs Vyriausybės išvadą, toliau projektą svarstys ir dėl jo balsuos Seimas.
„Ministerijos pozicija nesikeičia – mes nepritariame įstatymo projektui, kuriuo siūloma leisti dviratininkams kirsti važiuojamąją dalį važiuojant pėsčiųjų perėjomis“, – prieš siūlomą reguliavimą pasisakė susisiekimo ministras J. Narkevičius.
Jis tvirtino, kad „pėsčiųjų perėja yra išskirtinai pėstiesiems numatytas eismo organizavimo elementas, pėstieji turi jaustis pėsčiųjų perėjoje saugūs ir tą jų saugumą turi užtikrinti teisės aktų leidėjai“.
J. Narkevičius rėmėsi statistika, kad 2017 metais pėsčiųjų perėjose įvyko 27 susidūrimai, kuriuose dalyvavo dviratininkai, vienas žmogus žuvo, 2018 metais – 25 susidūrimai, 2019 metais – 37 susidūrimai.
Premjeras Saulius Skvernelis teigė, kad bus kaip tik priešingai – priėmus pataisas dviračių eismas pėsčiųjų perėjose bus sureguliuotas ir nelaimingų atsitikimų sumažės.
„Teikiant įstatymo projektą galbūt kaip tik bus mažiau tų eismo įvykių, apie kuriuos jūs kalbėjote, nes pagal įstatymo iniciatorių siūlymus važiuodamas nereguliuojama pėsčiųjų perėja dviratininkas privalo sustoti prieš įvažiuodamas į pėsčiųjų perėją, praleisti važiuojamąja dalimi važiuojamas transporto priemones, pradėti važiuoti tik įsitikinus, kad jo veiksmai neprivers kitų eismo dalyvių keisti judėjimo krypties ar greičio“, – kalbėjo premjeras.
Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika tvirtino, kad Aplinkos ministerija irgi remia pataisas, nes jos pozicija yra „skatinti dviračių eismą ir kuo daugiau žmonių kad naudotųsi dviračiais“. „Mūsų visų bendras tikslas, kad dviratininkai jaustųsi saugūs“, – sakė K. Mažeika.
Vėliau spaudos konferencijoje premjeras S. Skvernelis teigė, kad siūlomų įstatymo pataisų tikslas yra „saugoti tiek dviratininkus, tiek pėsčiuosius, tieks transporto vairuotojus, todėl siūlomas teisinis reguliavimas turėtų suteikti daugiau saugumo“.
„Dviratininkai privalėtų bet kokiu atveju prieš perėją sustoti, įsitikinti, kad yra saugu, įsitikinti, kad netrukdo pėstiesiems, nekelia grėsmės kitiems eismo dalyviams, praleisti pėsčiuosius ir kitus transporto dalyvius ir tada galėtų pervažiuoti pėsčiųjų perėją“, – sakė Vyriausybės vadovas.
Grupės skirtingoms frakcijoms priklausančių Seimo narių teikiamas projektas leidžia dviračio, motorinio dviračio vairuotojui galima kirsti važiuojamąją kelio dalį tiek reguliuojama, tiek nereguliuojama pėsčiųjų perėja važiuojant dviračiu, motoriniu dviračiu.
Privažiavęs nereguliuojamą pėsčiųjų perėją dviračio, motorinio dviračio vairuotojas privalėtų sustoti, praleisti važiuojamąja kelio dalimi važiuojančias transporto priemones, pradėti važiuoti tik įsitikinęs, ar jo veiksmai neprivers kitus eismo dalyvius keisti judėjimo kryptį bei greitį.