Per šią viešą komunikaciją tarp dviejų žmonių, kuria domisi kone visa Lietuva, būta ne vieno ryškaus pasisakymo iš abiejų pusių – tiek Lauryno, tiek Viktorijos.
Dar daugiau – daugelis pagaliau suprato, kad tobulo gyvenimo nebūna ir net už nuostabiai gražių nuotraukų ir jautrių viešų pasisakymų apie meilę vienas kitam gali slėptis pyktis, pavydas, turto dalybos arba net neapykanta.
Naujienų portalas tv3.lt pasiteiravo komunikacijos eksperto Arijaus Katausko, kas iš tiesų slepiasi po instagramo burbulu? Ar iš tiesų socialiniai tinklai tai tėra tik kaukė, po kuria slepiasi visai neblizgantis ir nenupudruotas gyvenimas?
Arijau, ar žmonės, nusprendę eiti į viešąją erdvę, tinkamai įvertina savo galimybes? Ar tikrai tai gali daryti kiekvienas, kuris to užsigeidžia?
Žmogus gali apsispręsti komunikuoti ir aš tame nieko blogo nematau – vieni socialinius tinklus pasirenka kaip verslo modelį, kiti – žinomumo didinimui arba tiesiog norui parodyti, kaip gyvena. Čia jau reikėtų pažiūrėti į kiekvieno konkrečius iššūkius, ko žmogus nori.
Dar atkreipčiau dėmesį, kad šiais laikais būtų sunku surasti žmogų, kuris neturi savo paskyros socialiniame tinkle ir nerodo kasdienybės, hobių ar darbo reikalų. Reikia priimti tai kaip vieną iš kanalų, kuris padeda žmonėms save pristatyti ir parodyti kitiems.
Paprastai socialiniuose tinkluose didieji nuomonės formuotojai apeliuoja į sekėjus viešumu sakydami, kad pristato tik kokybiškas, išbandytas ir laiko patikrintas prekes arba paslaugas. Kaip tarp tokios gausybės reklamų nepasimesti paprastam žmogui, kuris irgi nori kvepėti kaip garsenybės ir turėti tobulus plaukus, kaip populiariausios Lietuvos merginos?
Kai kalbame apie reklamas, reikėtų prisiminti, kad Lietuvoje galioja reklamos įstatymas ir teisės aktai, kurie reglamentuoja, ką ir kaip žmogus gali reklamuoti. Žinoma, kad nei vienas nuomonės formuotojas nereklamuos vieno šampūno, nors iš tiesų naudos kitą.
Būtent dėl to, kad reklamų yra apstu kiekvieno žmogaus asmeniniame kanale, mes turėtume objektyviai įvertinti, ką girdime ir kas mums siūloma.
Čia lygiai taip pat, kaip sekant bet kokią kitą informaciją – negalima prarasti sveiko proto, visada verta papildomai pasidomėti, paskaityti atsiliepimus ar tiesiog paieškoti daugiau informacijos. Negalima prarasti nuovokos ir vertėtų atsiminti tai, ko mus mokė tėvai vaikystėje: „negalima tikėti nepažįstamais žmonėmis.“
Vis tik ta išpuoselėta ir prabangi kasdienybė, kurią mes matome, žiūrėdami į garsius žmones, kaip reikiant gali apsukti galvą – jie daug keliauja, puotauja restoranuose, avi vardinius batus. Kaip paauglei arba jaunai merginai, kuri irgi apie tai svajoja, suprasti, kad socialiniuose tinkluose nėra viskas taip, kaip dažnai gali pasirodyti iš šalies?
Tai vyksta visame pasaulyje. Yra net tam tikri prekių ženklai, pasaulinio lygio garsenybės, kurios yra siejamos būtent su prabanga.
Tai tam tikros imperijos, kurios ir skirtos sukurti prabangos įspūdžiui. Štai Kim Kardashian ir jos imperija – ji apsupta prabangos, tačiau ji taip pat yra žmogus. Tik, deja, prie jos įvaizdžio netiktų rodyti neplautus kavos puodelius arba pilną kriauklę nešvarių indų.
Jei žmogus eina į koncertą, tikėtina, kad jis pasigirs būtent tuo, o ne purvinais skalbiniais, nes tai tiesiog neatitinka sukurto įvaizdžio.
Ar jūs dažnai pastebite reputaciją ar įvaizdį kainuojančių komunikacijos klaidų socialiniuose tinkluose?
Klaidų yra daugybė ir aš esu matęs ne vieną. Konkrečiais pavyzdžiais kalbėti nesinori, nes pastaruoju metu visi viską labai jautriai priima. Vis tik, jei kalbėtume apie klaidas bendrąja prasme, pasakyčiau pagrindinę: „Don`t drink and post“ (negerk ir nekelk įrašų – liet.)
Būtent iš to gimsta didžiausias problemos, būta net skaudžių įvykių. Taip pat prieš dalijantis vienokia ar kitokia informacija, svarbu apgalvoti, kaip ją priims kiti žmonės. Dažnai neįvertinama ir neapgalvojama, kaip bus sureaguota į vienokius ar kitokius dalykus.
Taip pat nereikėtų pamiršti, kad socialiniuose tinkluose neretai pasitaiko atvejų, kai specialiai yra dedama vienokia ar kitokia informacija, kuri suerzina ir sudirgina sekėjus.
Kažkada prie Baltojo tilto buvo „sprogdinamos“ seksualumo bombos – juk viskas dėl didesnio matomumo ir žiniasklaidos dėmesio.
Visai neseniai itin didelio žiniasklaidos dėmesio sulaukė Viktorijos Siegel frazė, kai ji prisipažino „durninusi sekėjus“ dėl turto, šeimos finansinių rodiklių ir pan. Ar toks prisipažinimas sekėjams, kurie ištisus metus sekė, stebėjo jos gyvenimą ir padėjo užsidirbti nemenkus pinigus iš parduodamų produktų, nenulems ilgalaikės verslo krizės ateityje?
Tokiu atveju reikėtų tinkamai įvertinti, koks tai buvo pasisakymas ir į ką nukreiptas. Šiuo metu, išgyvenant krizę šeimoje, nemanau, kad Viktorijos tikslas yra parduoti vienokią ar kitokią prekę.
Tai yra šeimos konfliktas, keliamas į viešą erdvę. Žinoma, vieni gali liautis pirkę produktus iš jos, kiti, atvirkščiai, net nesusimąstys apie pokyčius.
Čia galime prisiminti skandalą su „Grigeo“. Pamenate, kiek buvo pasisakymų, kad niekas nebepirks šio tualetinio popieriaus? Vis tik, reikia pripažinti, tai neįvyko. Visi sakome, kad darysime vienaip ar kitaip, tačiau kai ateina laikas apsispręsti, niekas neįvyksta.
Sakyčiau, kad šiame šeimos skandale vyksta teisminio ginčo užuomazgos, abi pusės turi interesus. Niekas neieško tiesos, atvirkščiai, ieškoma būdų, kaip laimėti su savąja.
Ar tokios dramos, kurių metu nukrinta tobulo ir idealaus gyvenimo uždanga yra ta raudonoji vėliavėlė, kada jau reikėtų atsimerkti ir aklai nebetikėti tuo, kas vyksta socialiniuose tinkluose?
Tokių skandalų jau būta. Buvo atvejų, kai garsūs žmonės pasisakydavo už vienus ar kitus dalykus, tačiau vėliau išaiškėdavo, kad tai nuomonė už pinigus.
Nepasitikėjimo užuomazgų jau tikrai buvo labai daug ir tik pats žmogus turi nuspręsti, kada jau metas atskirti socialinius tinklus nuo realaus gyvenimo.