Tai pirmosios tragedijos šiemet, nusinešusios motociklininkų gyvybes, dėl to svarbu prisiminti, kokių pagrindinių taisyklių reikėtų laikytis siekiant būti saugiems kelyje. Šia tema naujienų portalo tv3.lt skaitytojams sutiko pakomentuoti „NRC Racing School“ bei „Navas Racing Club“ vadovas Linas Navickas.
„Kaip ir vairuojant automobilius, taip ir vairuojant motociklus įvyksta avarijos. Motociklas – lygiai tokia pati transporto priemonė, kaip ir kitos, tik tiek, kad motociklistas nesėdi metalinėje kapsulėje ir jam visi dalykai pavojingesni.
Šioje vietoje aš tikrai rekomenduoju turėti visas apsaugas – tiek aprangą, tiek tvarkingą transporto priemonę. Žinoma, taip pat reikia laikytis Kelių eismo taisyklių, tačiau nemanau, kad apie tai reiktų kalbėti, nes įstatymai visiems galioja vienodai“, – pagrindinius principus paaiškino pašnekovas.
Tvarkinga technika ir apranga
Pokalbio metu L. Navickas akcentavo, kad norint saugiai išvažiuoti į gatves, motociklistas pirmiausia turėtų pasirūpinti savo transporto priemone ir apranga.
„Saugiai vairuojant motociklą, visų pirma, turi būti tvarkingas motociklas, tvarkingos padangos ir, žinoma, tvarkinga apranga. Visko nutinka, o ypač pavasarį, kai kelias dulkėtas, gatvėj slidūs šuliniai. Netgi ir mokantys vairuoti padaro klaidų, tad apranga yra labai svarbus elementas“, – pasakojo L. Navickas.
Pasiteiravus apie motociklininkų aprangas, specialistas pasakojo, kad jos gali būti įvairios, motociklų sportu užsiimantys asmenys neretai renkasi odines aprangas.
Vis tik L. Navickas pridūrė, kad Lietuvoje kelią pradeda skintis ypatingą saugumą turinčios aprangos. Jos turi vadinamąją „airbag“ (liet. oro pagalvių) sistemą, kuri įvykio metu kur kas labiau apsaugo vairuotoją.
„Šiai dienai pasaulį jau pasiekė, o į Lietuvą šiek tiek lėčiau ateina labai gera naujovė. Pas mus renginiuose, sporto varžybose jau didžioji dauguma važiuoja su „airbag“ sistema.
Jos šiandien dienai yra integruotos į aprangą arba su jomis nusiperkamos atskiros liemenės. Pavyzdžiui, vairuojant kelioninį motociklą galima nusipirkti išorinę liemenę, kuri prisijungia su laidu prie motociklo rakto ir nuo jo nukritus iššauna „airbag“. Tai ženkliai sumažina lūžių, traumų tikimybę.
Po truputį ši naujovė ateina į motociklų pasaulį, kaip ir anksčiau atėjo į automobilius. Šiuos dalykus tikrai rekomenduoju, nes patys matome, kaip tai veikia. Pas mus varžybų metu, kai nutinka kritimai, jos gali tikrai padėti“, – pastebėjimais dalijosi jis.
Oro sąlygų keliami iššūkiai
Dar vienas aspektas, kuris buvo aptartas pokalbio metu, – oro sąlygos. L. Navickas pasakojo, kad tokiose situacijose, kuomet oro sąlygos yra sudėtingos, kaip ir vairuojant automobilį, praverčia įgūdžiai.
„Manau, kad šioje vietoje viską lemia įgūdžiai. Kažkada vienos vairavimo mokyklos instruktorius pasakė, kad nėra blogo oro, bet yra bloga apranga. Čia – lygiai taip pat.
Jeigu yra baimė, žmogus niekad nevažiavęs šlapia danga, jis susikausto, o tada automatiškai daro klaidas. Čia galioja visiems – tiek vairuojant automobilį, tiek motociklą. Patys žinote, kad Lietuvoje nukrenta dvi snaigės ir visas eismas sustoja“, – pasakojo vadovas.
Vis tik jis atkreipė dėmesį į šlapią asfalto dangą. L. Navicko teigimu, kuomet neseniai būna palijęs lietus, asfalto danga sušlampa ir stabdymo kelias prailgėja.
Tuomet motociklininkai ir automobilių vairuotojai turėtų tai prisiminti, nes tokiu būdu galima sumažinti eismo įvykių tikimybę.
„Tie, kas moka važiuoti, jie važiuoja ir ant šlapio asfalto, tik reikia tai daryti atsargiai. Pavojingiausias dalykas mieste – kaišiojimas į tuščius tarpus, nes kartais, atrodo, pasilieki normalų stabdymo tarpą, o į jį kažkas įkiša savo automobilį.
Vairuojant motociklą ant šlapios dangos stabdymo kelias pailgėja, tuomet negali pasilikti pakankamo atstumo stabdymui“, – pranešė L. Navickas.
Tarpusavio supratimas kelyje
Pasiteiravus, ar yra tam tikri būdai, kuriais ne tik motociklų vairuotojai, bet ir automobilių vairuotojai galėtų parodyti vieni kitiems didesnę pagarbą kelyje, L. Navickas tikino, kad taip.
Jis pasidalijo atvejais iš savo patirties, kurie, anot jo, yra dažni ir gali sukelti autoįvykius. Pasak jo, toks nesąmoningumas neretai lydi prie nelaimių.
„Aš galiu pasakyti, kas mane labiausiai erzina kaip eismo dalyvį. Kartais, kai yra važiuojama su automobiliu, tai labai dažnas reiškinys, kai važiuojame antra juosta ir automobilis ruošiasi sukti į kairę.
Pagal taisykles, nepaskysiu prieš kiek metrų, bet prieš manevrą reikia parodyti posūkį. Pas mus dažnai pasitaiko, kad automobilis paspaudžia stabdį ir tik po 15 metrų parodo posūkį. Tai viena dažniausių nelaimingų atsitikimų priežasčių, nes paskui jį tada stabdo visi kiti ir prasideda grandininė reakcija“, – pirmąja situacija dalijosi jis.
Pasak specialisto, taip pat pasitaiko dar blogesnių atvejų, kuomet vairuotojai pirmiausia sustoja, tuomet apsidairo ir tik tada pradeda rodyti posūkį. Anot jo, tokiose situacijose trūksta pagarbos kitiems, vairuotojai pamiršta, kad yra ne vieni kelyje.
Pašnekovas pasidalijo, kaip tokios situacijos atrodo iš motociklininko pusės. Anot jo, vos vienas posūkio ženklas prieš manevrą gali padėti išvengti nelaimių.
„Važiuojant motociklu, jeigu tavęs vairuotojas per veidrodėlį nepamatė, bet jis parodė posūkį, tai galvojantis motociklistas prisistabdys pamanęs, kad galbūt jo nepamatė.. Vis tik, kai vairuotojas nerodo posūkio, labai sunku tai prognozuoti.
Važiuojant su motociklu yra toks puikus pasakymas – turi galvoti apie save ir visus kitus eismo dalyvius, norint maksimaliai išvengti nelaimingų atsitikimų. Tad posūkio rodymas, atstumo laikymasis, dažnesnis dairymasis į veidrodėlius gali padėti visiems būti saugesniais kelyje“, – paaiškino L. Navickas.
Žuvo 2 motociklininkai
Anksčiau naujienų portalas tv3.lt rašė, kad Jonavos gatvė sekmadienio naktį Kaune buvo uždaryta. Čia šeštadienį pusę dešimtos vakaro įvyko skaudi avarija.
Salako gatve nusileidęs 20-metis vairavo „Toyota Yaris“, nuomotą iš automobilių dalijimosi platformos, jis suko kairėn į Jonavos gatvę ir nepraleido tiesiai važiavusio motociklo. Vairuotojas sakė, kad prieš pradėdamas manevrą apsidairė, bet esą motociklininko kely nematė:
„Aš važiavau nuo šito kalniuko, sustojau ir rodžiau posūkį. Apsidairiau, norėjau čia įsukti į kairę, kad važiuočiau šituo pagrindiniu keliu, nes važiavau į darbą, ir atsitrenkė į mane.“
Vaikinas prasitarė, ką girdėjo iš liudininkų: „Sakė, kad tas motociklininkas viršijo greitį ir dar ant vieno rato važiavo.“
Tačiau čia pat sulaukia priėjusių kitų motociklininkų priekaištų.
„O čiuožimo žymės, kaip čia parčiuožei... – Nes aš jau, kai sukau... – Tai jo, nematei, kad parvažiuoja, ir gavosi, kaip gavosi, kaip visada.“
Susidūrimas buvo itin stiprus. Smarkiai suknežintas prekinis dešinys automobilio „Toyota Yaris“ kampas. O į mašiną įsirėžęs motociklas virto ant šono ir čiuožė gatve, dar kliudė ir automobilį „Renault“, kurį vairavo 35-erių vyriškis. Motociklininkas čiuoždamas asfaltu patyrė daugybinius kūno sužalojimus, į nelaimės vietą atskubėję greitosios medikai dar gaivino vos 19 sulaukusį jaunuolį, tuomet skubiai vežė į Kauno klinikas. Deja, prieš vidurnaktį atskriejo skaudi žinia – vaikinas mirė.
Socialiniame tinkle vaizdais dalijasi jau iš kitos Kauno vietos – Savanorių ir Pramonės prospektų susikirtimo, dar vadinamos Muravos sankryžos. Čia susidūrė „Volkswagen Caddy“ ir motociklas.
Sužalota automobiliu važiavusi keleivė, ji nuvežta į Kauno klinikas, o motociklą vairavęs 27 vyras atvykus medikams jau buvo be gyvybės ženklų.
Tai pirmosios motociklų sezono aukos šiemet. O sezoną plieninių žirgų turėtojai oficialiai atidarė tik šeštadienį, deja, jau tą pačią naktį jis paženklintas mirtimis.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!