Ilonai liepos mėnesį „Sodra“ nuskaičiavo 129 eurus dėl tariamos skolos už privalomąjį sveikatos draudimą (PSD).
Moters teigimu, tai nutiko nepaisant to, kad ji sąžiningai ir tvarkingai mokėjo PSD įmokas kiekvieną mėnesį. Įdomiausia tai, kad po apsilankymo „Sodroje“ ir pateikus banko išrašus, įrodyta, jog jokios skolos nėra. Vis dėlto, „Sodra“ nusprendė grąžinti tik dalį sumos – 52 eurus, o likusieji 76,83 eurai tiesiog dingo.
„Kur mano likusieji pinigai? 76 eurai man gatvėje nesimėto“, – piktinasi Ilona, jautriai išreikšdama savo nusivylimą.
„Sodra“ nuo Ilonos sąskaitos nuskaičiavo pinigus
Ilona paaiškina, kad ji šiuo metu yra pristabdžiusi savo įmonės veiklą, tačiau PSD mokėjo savarankiškai ir visada laiku.
„Atidarau sąskaitą savo ir minus 121 euras. Aš turiu visus išrašus, buvau nuėjusi į „Sodrą“, nes internetinėje svetainėje rašė, kad esu įsiskolinusi. Galvoju, koks čia įsiskolinimas, jei aš viską moku? Užsiregistravau „Sodroje“, nunešiau visus įrodymus, lapus, išklotines banko. Konsultantė mato, kad tikrai viskas sumokėta, bet galės grąžinti tik 52 eurus“, – pasakoja I. Jurgelienė.
Ji teigia, kad konsultantė negalėjo paaiškinti, kodėl grąžinta tik dalis pinigų: „Moteris atsakymo neturėjo. Grąžino man 52 eurus, o kur kiti 76 eurai? Jie dingo.“
Ilona pabrėžia, kad tai nėra vienintelė jos skaudi patirtis su „Sodros“ sistema. Ji prisimena situaciją, kai dirbdama marketingo srityje nuvyko į Italiją, o ten staiga buvo užblokuota jos banko kortelė dėl tariamos skolos.
„Buvau Romoje, įkišu kortelę ir ji užblokuota „Sodros“. Visa laimė, kad turėjau kompaniją, draugai man paskolino. Jei nebūčiau turėjusi aplink žmonių, kaip aš būčiau grįžusi į Lietuvą? O grįžusi namo ir apsilankiusi „Sodroje“ gavau iš jų atsiprašymą, nes skolos aš neturėjau, tai buvo jų klaida“, – tikina moteris.
Ilona atvirai išreiškia savo pyktį ir nusivylimą sistema, kuri, anot jos, nesugeba paaiškinti, kodėl laikomi žmonių pinigai, kurie yra ne jų: „Negrąžina pinigų. Kaip jie gali laikyti sąskaitoje perteklinius pinigus, kurie nėra jų? Pavogė iš manęs tuos pinigus.“
„Sodros“ atsakymas
Naujienų portalas tv3.lt kreipėsi į „Sodrą“ dėl šios situacijos. Jie raštu pateikė atsakymą:
„Sodros“ turimais duomenimis, asmuo vykdo keletą skirtingų tipų veiklų, todėl yra registruota keletas atskirų draudėjų. Kadangi prievolės skaičiuojamos ir įmokos mokamos ne vienoje veikloje, todėl vienur permokos, kitur skolos gali būti.
Turimais duomenimis klientė 2024-07-10 buvo atvykusi į „Sodros“ klientų aptarnavimo skyrių esantį Joniškio mieste ir pateikė prašymą grąžinti permokėtas 129,00 Eur lėšas.
Įvertinus „Sodros“ turimus duomenis (t. y. atskirų draudėjų prievoles, mokėtas/išieškotas lėšas), 2024-07-24 buvo nustatyta 52,17 Eur permoka, kuri 2024-07-26 grąžinta į draudėjo, kuriam nustatyta permoka, sąskaitą.
2024-10-24 sprendimas dėl permokos grąžinimo išsiųstas į asmeninę „Sodros“ paskyrą draudėjui (EDAS). Minėtoje EDAS paskyrose nėra el. paštas nurodytas proaktyvaus informavimo tikslu (t. y. klientas nėra pasirinkęs, kad jį proaktyviai informuotų).
Šiuo atveju, dėl išsamesnės informacijos dėl nustatytos permokos dydžio, klientei siūlytume pateikti paklausimą „Sodrai“.