Vilniaus universiteto matematikos dėstytojas, vienas iš iLapė įkūrėjų dr. Vytenis Šumskas pasakoja, kad šiuolaikiniame pasaulyje itin reikalingos informacinių technologijų, matematikos ir anglų kalbos žinios bei teigia, kad išmokti programuoti su „Ateities technologijų studija iLapė“ gali kone kiekvienas.
Įgyta patirtis leido patikėti savo jėgomis
Dr. V. Šumskas teigia, kad vasarą vykusiame bandomajame „iLapės“ vasaros projekte pasiūlė dalyvauti draugo sūnui Tautvydui ir pabandyti sukurti kompiuterinį žaidimą.
„Pakviečiau jaunuolį atvykti į rengiamą stovyklą ir išbandyti jėgas kuriant kompiuterinius žaidimus. Iš pradžių Tautvydas šia idėja nebuvo sužavėtas, jam nelabai sekėsi tikslieji mokslai, todėl jis buvo įsitikinęs, jog programavimas – ne jam“, – prisimena pašnekovas.
Vis dėlto, galiausiai vaikiną pavyko įkalbėti ir jis sutiko.
„Tautvydo patirtis stovykloje buvo nuostabi – per penkias dienas jis ne tik sukūrė žaidimą, bet ir ėmė labiau pasitikėti savo jėgomis. Savo sukurtą žaidimą jaunuolis išsisaugojo, leido išbandyti artimiesiems ir planavo, kaip dar jį patobulinti“, – pasakoja Vilniaus universiteto dėstytojas.
Kviečia atrasti kūrybos džiaugsmą
Siekdami suteikti vaikams galimybes tobulėti, įgyti naujų įgūdžių ir patirti malonumą kuriant, dr. V. Šumsko ir komandos įkurta studija „iLapė“ nuo rudens sugrįžta su nauju pavadinimu – „Ateities technologijų studija iLapė“ bei siūlo vaikams išbandyti naujus programų modulius.
„Startuoja tokie moduliai kaip skaitmeninis menas, įdomioji matematika, anglų kalba, audio dizainas ir dirbtinis intelektas. Nerimaujančius dėl savo sugebėjimų, skubu nuraminti – vaikų būrelis „iLapė“ siūlo pradėti nuo vizualinio programavimo, t.y., nereikia rašyti programinio kodo, nes žaidimo programiniame „variklyje“ viskas matosi vizualiai ir vaikas jau pirmą dieną sukuria elementarius objekto ar herojaus veiksmus. Vaikai greitai įgauna motyvaciją, o kai kuriuos apima ir euforija – jiems sunku patikėti, kad programuoti gali būti taip paprasta“, – teigia pašnekovas.
„Siekiame, kad vaikai taptų ne tik kompiuterinių žaidimų žaidėjais, bet ir kūrėjais. Svarbu, kad jie kuo anksčiau atrastų kūrybos džiaugsmą, suvoktų tiksliųjų mokslų svarbą ir žavesį. – atkreipia dėmesį dr. V. Šumskas. – Pamokėlėse integruotos ir matematinės sąvokos bei užduotys. Tuo pasirūpino mano vadovaujama kūrėjų komanda. Užsiėmimų metu numatomas glaudus bendradarbiavimas su svečiais iš sėkmingai veikiančių įmonių, todėl vaikai greitai ir lengvai atras save sparčiai kintančiame pasaulyje.“
Susidomėjote? Plačiau apie „iLapė“ siūlomus modulius ir stovyklas skaitykite čia.