Apie vis populiarėjančią paslaugą užsisakyti artimųjų puokštes papasakojo salono „Gėlių gaublys“ įmonės vadybininkė Evelina Bardiševičė.
„Iš tikrųjų, užsakymų tikrai jau padaugėjo. Mes matome ir jaučiame klientų antplūdį. Jie puokštes Vėlinėms pradėjo užsisakinėti dar rugsėjo viduryje.
Tiesa, nebuvo tokios situacijos, kad dar vasaros metu būtumėme sulaukė užsakymų. Tik maždaug rugsėjo pradžioje klientai ėmė teirautis, kada imsime gaminti Vėlinių kompozicijas ir puokštes“, – pasakojo E. Bardiševičė.
Vėlinių puokščių tendencijos
Kartu su įmonės vadybininkė pradėjus kalbėtis apie Vėlinių puokštes, moteris papasakojo, kad pastebi kintančias tendencijas.
Pasak jos, šiuo metu klientai nors ir užsisako dirbtines puokštes, tačiau nori, kad jos atrodytų kuo natūraliau.
„Mes pastebime, kad žmonės vis labiau atsigręžia į natūralumą. Vis daugiau yra užsakoma puokščių iš dirbtinių gėlių, bet klientai akcentuoja, kad nori natūralios nuotaikos, kur galbūt dominuotų žaluma, o ją papildytų natūraliai atrodančios gėlės“, – apie klientų lūkesčius pasakojo E. Bardiševičė.
Tuo tarpu paklausta apie tai, kokias gėles klientai šiemet renkasi dažniausiai, pašnekovė tikino didelio pokyčio nepastebėjusi.
Pasak jos, atsirado vos keli naujesni klientų pasirinkimai, tačiau drastiškų pokyčių nebuvo:
„Šiuo metu vis dar dominuoja rožės, nes tai yra klasikinis variantas, kuris klientams labiausiai įprastas.
Kalbant apie tai, kas naujo atsirado, tai pastebėjome, kad šiemet žmonės vis labiau atkreipia dėmesį į hortenzijas, nes tai yra įspūdinga dirbtinė gėlė ir su ja kompozicijos atrodo išskirtiniau.
Taip pat pastebime, kad klientai neretai nori eukalipto, o tai taip pat yra naujovė. Dar pastebime klientų norą į puokštes įkomponuoti kalijų.“
Visgi, moteris pridėjo, kad dažniausiai pačių gėlių pasirinkimas lieka antraeilis. Neretai klientai dėmesį labiau kreipia į bendrą puokštės vaizdą.
„Kalbant apie dirbtines gėles, tai retai kada kas turi išskirtinių prašymų. Klientams neretai ne itin rūpi, ar puokštėje rožės, ar kitos gėlės. Jiems labiau rūpi pats puokštės dizainas ir kompozicija“, – pastebėjimu pasidalijo ji.
Klientų profilis
Pradėjus kalbėtis apie Vėlinių puokštes užsisakančius klientus, E. Bardiševičė pasakojo pastebėjusi vieną tendenciją.
Pasak jos, dažniausiai mirusiųjų atminimo dienai skirtos puokštės tampa visos šeimos būdu išreikšti pagarbą mirusiajam artimajam.
„Mes vis dažniau pastebime, kad pas mus ateina klientas ir nors jis vienas perka puokštę, tačiau jis jau būna pasitaręs su didesniu ratu žmonių. Įprastai, tai būna viena puokštė nuo visos šeimos.
Taip pat pastebime, kad klientų profiliui dažniausiai yra būdingi vidutinio amžiaus žmonės“, – kalbėjo ji.
Dar vienas pastebėjimas, kurį pašnekovė turėjo apie klientus, buvo neretai pasitaikantys paslaugų kompleksų užsisakymai.
Jos teigimu, jų įmonė taip pat teikia kapaviečių sutvarkymo paslaugas, tad neretai prieš Vėlines klientai užsisako ir papildomų paslaugų.
„Kai kurie klientai prašo ir visos kapavietės sutvarkymo. Tad prieš Vėlines jie užsako tiek kapų tvarkymo paslaugą, tiek Vėlinių puokštę papuošti antkapiui“, – teigė įmonės vadybininkė.
Puokščių kainos
Ne paslaptis, kad labai dažnai klientams svarbus aspektas yra kaina. Tad E. Bardiševičė atskleidė, kokios puokščių kainos vyrauja.
Pasak jos, viskas priklauso nuo kliento pasirinkto puokštės dydžio bei dizaino ir kompozicijų. Priklausomai nuo jo poreikių, kaina gali kisti.
„Mūsų asortimente mažiausia puokštės kaina gali siekti 20-25 eurus. Visgi, didžiausia puokštės kaina yra maždaug 200 eurų.
Žinoma, už 200 eurų puokštės dydis gali siekti du ar daugiau metrų. Tad kiekvieno poreikiai yra skirtingi ir mes juos atliepiame“, – atviravo pašnekovė.
Visgi, moteris pastebėjo, kad prieš ypatingas progas lietuviai nebijo dėl puokščių paploninti piniginių.
Pasak jos, jų klientai pasižymi tuo, kad jiems yra svarbiausia, kad mylimu velionu būtų pasirūpinta tinkamai:
„Mes pastebime, kad žmonės negaili Vėlinių puokštėms pinigų. Kiekvienas ateina su savo vizija ir savo norais. Tad žmonės nori pasirūpinti savo artimaisiais tinkamai ir tam skiria pinigų.“