Lietuvos gyventojai pridėtinio cukraus kasdien suvartoja vidutiniškai keturiskart daugiau, o pridėtinės druskos – dukart daugiau nei rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija. Skatindamas sveikatai palankesnę mitybą „Lidl“ siekia iki 2025 m. pabaigos savo privačių prekės ženklų produktuose vidutinį pridėtinio cukraus ir druskos kiekį sumažinti 20 proc.
Tarp dešimties atnaujintų produktų – įvairūs varškės sūreliai, silkė ir šaldyti pusgaminiai. Cukraus kiekis sumažintas „Pilos“ sūrelyje su žemės riešutų skoniu (~15 proc. mažiau cukraus), su „Toffee“ skonio glaistu (~24 proc.) ir sūrelyje „bulvytė“ (~7 proc.). Druskos kiekis mažinamas silkėje ir įvairiuose šaldytuose pusgaminiuose – cepelinuose, koldūnuose, žemaičių blynuose. Sūdyta silkių filė aliejuje (1 kg pakuotėje) savo sudėtyje jau turi apie 12 proc. mažiau druskos, o įvairūs „Chef Select“ koldūnai, cepelinai su mėsos įdaru bei žemaičių blynai su mėsos įdaru netrukus turės vidutiniškai apie 13 proc. mažiau druskos.
Bendradarbiaudamas su užsienio ir Lietuvos tiekėjais „Lidl“ jau anksčiau yra sumažinęs pridėtinės druskos ir cukraus kiekį įvairiuose kituose produktuose, kurie yra dažniausiai perkami ir vartojami klientų. Tai yra – jogurtuose, leduose, sūreliuose, gaiviuosiuose gėrimuose, kepiniuose, mėsos gaminiuose.
Siekia išlaikyti tokį patį skonį
„Lidl Lietuva“ kokybės užtikrinimo departamento atstovas K. Lebednikas pabrėžia, kad mažindamas pridėtinio cukraus kiekį produkte „Lidl“ nekeičia jo dirbtiniais saldikliais ar kitais sveikatai nepalankiais priedais.
„Pavyzdžiui, jogurtuose su vaisiais atsisakome pridėtinio cukraus, o natūralių vaisių kiekis nėra mažinamas. Siekdami, kad pirkėjas vieno valgymo metu suvartotų mažiau druskos ir cukraus, keičiame maisto produktų receptūras, peržiūrime rekomenduojamų porcijų dydžius ir taip skatiname sveikatai palankesnę mitybą“, – aiškina K. Lebednikas.
Taip pat visi atnaujinti „Lidl“ produktai yra įvertinami aklųjų ragavimų metu – dalyviai ragauja tiek įprastą, tiek mažiau cukraus ar druskos turintį produktą, tačiau nežino, kuris yra kuris. Taip nešališkai įvertinamas gaminių skonis, tekstūra, kvapas bei kiti aspektai.
„Mums ypač svarbu, kad produktuose pavyktų ne tik sumažinti pridėtinio cukraus bei druskos kiekį, bet kad ir nepakistų vartotojų jau pamėgtų produktų skonis, kvapas, tekstūra ar kitos savybės. Tokios aklosios degustacijos leidžia nuspręsti, ar receptūrų pakeitimai yra tinkami“, – pabrėžia K. Lebednikas.
Padėjo išvengti 31 tonos cukraus
„Perteklinis pridėtinio cukraus ir druskos vartojimas gali sukelti įvairių sveikatos problemų, todėl tobulindami privačių prekės ženklų produktų sudėtis norime prisidėti prie pozityvių pokyčių mitybos srityje. Vien pernai metais mūsų parduotuose privačių prekės ženklų produktuose buvo 31 tona mažiau pridėtinio cukraus ir 7 tonomis mažiau pridėtinės druskos“, – teigia Karolis Lebednikas.
Iš viso nuo 2017 iki 2022 metų „Lidl Lietuva“ privačių prekės ženklų produktuose vidutinį pridėtinio cukraus kiekį jau sumažino 8 proc., o pridėtinės druskos – 10 proc.
Deja, baigesi pirmosios savaites atidarymo akcija su bananais po 0,66 eruro bei dar keliomis zenkliai pigesnemis prekemis. Ir "Lidl" draugiskai prisijunge prie esamos nusikalstamos oligopolijos ir lupa (kartu su visais) nuo lietuviu devynis kailius per beprotiskus antkainius.
Jiems yra jau nebeimanoma reabilituotis, tad tegul su savo sveikos mitybos bei puikiu darbo salygu propaganda nebepudrina zmonems smegenu.
Mes ne ziopli, - internete patys matom - kokiomis kainomis ir kokias prekes jie pardavineja likusioje Europoje (Vokietijoje, Ispanijoje). Transportavimas is siu saliu i Lietuva tekainuoja po 0,10 euro uz 1 krovinio kilograma (2400 euru uz "fura"), tik kazkodel atsidurusios Lietuvoje, VISOS europietiskos prekes pabrangsta po 1,50 - 3 eurus uz kilograma. Ir nepasakokit man apie masto ekonomija. Tas pats "Lidl" is sabo tiekeju Ispanijoje ir Vokietijoje "gauna" tikrai gera savikaina, tad galetu dar didesnius kiekius maisto prekiu uzsakineti, tarkim, Vokietijos "Lidl" tinklui, o po to - dali centrinio Vokietijos sandelio prekiu - permesti keliolika "furu" i Lietuvoje esancius centrinius "Lidl" sandelius.
Bedos prasideda jau nuo tos vietos, - kad Lietuvos ir Vokietijos "Lidl" bendro tarpusavyje teturi savo parduotuviu pavadinima ir vardinius prekes zenklus, - Lietuvoje veikia joks ne "Lidl", o UAB "Lidl Lietuva" pagal fransizes sutarti (tereikia sumoketi tikrajam "Lidl" - vokieciams uz ju vardo bei prekiniu zenklu naudojima).
Tad tegul jie ir toliau kvailina lietuvius, - manes tai tikrai juk neapkvailins....