• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tikriausiai ne kartą esate girdėję pasakymą „moteris prie vairo – bėda už kampo“? Tačiau, pamatęs kaunietės Solveigos Dambrauskaitės-Bakutienės vairavimo įgūdžius, ne vienas skeptikas liktų be žado. Du kartus išrinkta geriausia Lietuvos vairuotoja ne tik laužo nusistovėjusius stereotipus apie moteris prie vairo, bet ir dalijasi patarimais vairuotojams.

Tikriausiai ne kartą esate girdėję pasakymą „moteris prie vairo – bėda už kampo“? Tačiau, pamatęs kaunietės Solveigos Dambrauskaitės-Bakutienės vairavimo įgūdžius, ne vienas skeptikas liktų be žado. Du kartus išrinkta geriausia Lietuvos vairuotoja ne tik laužo nusistovėjusius stereotipus apie moteris prie vairo, bet ir dalijasi patarimais vairuotojams.

REKLAMA

Naujienų portalui tv3.lt ji papasakojo, kaip reikia saugiai keliauti su vaikais automobilyje. 

Geriausios vairuotojos titulas

Solveiga augina 11 mėnesių dukrytę Paulę, o prieš motinystės atostogas penkerius metus dirbo „vairuotojų mokytoja“. Šiuo metu didžiąją laiko dalį ji skiria knygos, skirtos būsimiems vairuotojams, rašymui, o vairavimo patarimais dalijasi „Facebook“ puslapyje „Moteris prie vairo“.

Moters vairavimo patirtis ir įgūdžiai neliko nepastebėti – ji net du kartus buvo išrinkta geriausia Lietuvos vairuotoja. Solveiga neslepia, kad šis laimėjimas jai labai svarbus, nes įrodo, kad ji yra teisingame profesinės srities kelyje.

REKLAMA
REKLAMA

„Šis konkursas – puikus žinių ir įgūdžių patikrinimas. Užduotys kiekvienais metais keičiamos ir iki pat konkurso dienos lieka paslaptyje.

REKLAMA

Dažiausiai laukia vairavimo rungtys aikštelėje, ant slidžios dangos bei įvairios teorijos rungtys pradedant nuo žinių patikrinimo apie automobilių detales, baigiant pirmąja pagalba“, – pasakoja patyrusi vairuotoja.

Gyvenimo aistra – automobiliai

Solveiga automobiliais pradėjo domėtis dar būdama paauglė. Kai baigė mokyklą, jos susidomėjimas niekur nedingo, o priešingai – tik dar labiau išaugo. Todėl ir renkantis studijų kryptį, ji nusprendė neapleisti automobilių.

REKLAMA
REKLAMA

„Man patiko stebėti ne tik blizgančius automobilių kėbulus, norėjau sužinoti daugiau: kas vyksta jų viduje, kodėl jie važiuoja ir kaip veikia. Visų atsakymų negavau net ir atvykusi į vairavimo mokyklą, kai ruošiausi laikyti B kategorijos egzaminą.

Todėl pasirinkau automobilių transporto inžinerijos studijas ir baigusi ne tik bakalauro, bet ir magistratūros studijas savo smalsumą patenkinau su kaupu“, – pasakoja patyrusi vairuotoja.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Laužo stereotipą „moteris prie vairo – bėda už kampo“

Neretai, pastebėjus neužtikrintus vairavimo manevrus, galvojama, kad prie vairo sėdi moteris, nes, neva, tik šios lyties atstovės daro klaidas kelyje. Nors šis stereotipas vis dar gajus, Solveiga džiaugiasi, kad taip galvojančių atsiranda vis mažiau. 

„Manau, kad šis stereotipas labiau paplitęs tarp vyresnės kartos žmonių, kurie buvo mokomi, kad vairavimas ir automobiliai – tai „vyriškos“ sritys. Šiais laikais sparčiais tempais nyksta „vyriškos“ ir „moteriškos“ specialybės, hobiai.

REKLAMA

O kalbant apie vairavimą, tikrai labai sudėtinga iš automobilio manevravimo atspėti, ar prie vairo vyras, ar moteris. Manote kitaip? Kada nors pabandykite važiuodami paskui kitą automobilį taip paspėlioti“, – šypsosi Solveiga.  

Renkasi ir kitas transporto priemones

Vis dėlto, nors automobiliai yra viena didžiausių Solveigos gyvenimo aistrų, moteris pripažįsta, kad pastaruoju metu prie vairo sėda gana retai:

REKLAMA

„Vairuoti man patinka, pagal galimybes stengiuosi išbandyti kuo įvairesnes transporto priemones todėl vairuoti teko ne tik sunkvežimį, bet ir įvairius laivus. Vairavimas skirtinguose gyvenimo etapuose man reiškia skirtingus dalykus.

Automobilis gali suteikti laisvę keliauti, jis gali būti darbo įrankiu arba net tapti pramoga, sportu. Nors esu automobilistė ir atrodo, jog be automobilio negalėčiau gyventi, tačiau šiuo metu yra šiek tiek kitaip – automobilį naudoju tik būtiniausioms kelionėms, nes galvoju apie išmetamųjų deginių poveikį aplinkai.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Į keliones vežasi ir dukrytę

Solveigos vairavimo įpročius stipriai pakoregavo ir motinystė. Moteris pripažįsta, kad gimus dukrai, vairuoja vis rečiau ir dažniau vaikšto pėsčiomis. Tačiau šeima labai mėgsta keliauti, todėl, radę tam tinkamą progą, iškart leidžiasi ieškoti nuotykių. Ir tam jie, žinoma, renkasi automobilį. 

Jos teigimu, nereikia bijoti kelionių automobiliu su vaikais – svarbu susiplanuoti kelionę ir nesijaudinti, jei viskas ne visada vyksta pagal planą.

REKLAMA

„Kai tenka vairuoti – visas keliones planuoju, automobilyje tenka vežtis daug daugiau daiktų nei anksčiau. Pirmosios kelionės buvo labai sudėtingos, buvo naujos tiek man, tiek kūdikiui. Laikui bėgant išsiaiškinome poreikius, išmokome ir supratome, ką daryti, kad kelionės nebekeltų streso. Todėl dabar galime keliauti drąsiai.“

Kaip saugiai vežti vaiką automobilyje?

Solveiga pabrėžia, kad ruošiantis į kelionę automobiliu su vaikais, itin svarbu pasirūpinti saugumu, o viena pagrindinių taisyklių – tinkamai prisegti vaikus. Pasak patyrusios vairuotojos, prisegant vaiką, reikia tinkamai sureguliuoti kėdutės diržus, kad jie nebūtų laisvi.

REKLAMA

„Taip pat prieš sodinant vaiką reikia nurengti šiltus, purius viršutinius drabužius kurie sukuria tarpą tarp kūno ir saugos diržo“, – pataria Solveiga.

Dažnai tėvai susiduria su klausimu, kurioje automobilio vietoje saugiausia sodinti vaiką. Pasak pašnekovės, saugiausia vežti vaiką automobilio gale, per vidurį esančioje vietoje:

„Taip vaikas bus labiausiai apsaugotas, jei įvyks šoninis smūgis. Tiesa, šioje vietoje pritvirtinti automobilinę kėdutę pavyks ne visų modelių automobiliuose. Antra pagal saugumą vieta – gale dešinėje.”

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Moteris atkreipia dėmesį, kad neretai kūdikiai vežami šalia vairuotojo esančioje keleivio vietoje. Nors, pasak jos, kelių eismo taisyklės to nedraudžia, taip vežant vaikus, reikėtų būti itin atidiems.

„Nors ši vieta nėra priskiriama prie „saugių“, tačiau, manau, kad kelionėje dviese su mažyliu, nepalyginamai saugiau, kai jis yra šalia, ranka pasiekiamas. Tačiau tuo nereikėtų piktnaudžiauti.

REKLAMA

Pirmiausiai reikia visą dėmesį sutelkti į kelią, o prireikus pagalbos vaikui – saugiai sustoti ir tik tuomet imtis veiksmų. Jei kūdikis šioje vietoje vežamas veidu į galą, būtina išjungti automobilio saugos pagalvę“, – akcentuoja pašnekovė.  

Viena klaida gali kainuoti gyvybę

Pasak Solveigos, nesilaikant šių taisyklių, smagi kelionė automobiliu gali turėti tragiškų pasekmių. Todėl ji dar kartą akcentuoja, kodėl svarbu, kad vaikas būtų tinkamai prisegtas ir sėdėtų jam skirtoje vietoje:

REKLAMA

„Vežant mažylius priekinėje keleivio vietoje veidu į galą, būtina išjungti automobilio saugos pagalvę, nes eismo įvykio atveju, jai suveikus, nuo smūgio vaikas gali patirti sunkių kaklo, veido ir galvos sužalojimų. Kita lemtinga klaida – kai vaikas yra prisegtas suaugusiems skirtu automobiliniu saugos diržu, nors turėtų saugiai sėdėti jam skirtoje kėdutėje. Avarijos atveju vaikas gali išslysti iš jį laikančio saugos diržo. Tai gali pasibaigti itin stipriais sužalojimais ar net mirtimi.

Jei vaikas yra automobilio gale, stipraus smūgio metu, tikėtina, jog jis ,,perskris“ per sėdynių atlošus, taip dar papildomai į pakaušį sužalodamas priekyje sėdinti keleivį ar vairuotoją. Ta pati situacija gali nutikti ir vaikui sėdinčiam vaikams skirtoje kėdutėje, kai jos dirželiai tinkamai nesureguliuoti ir palikti laisvi.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų