Savo asmeninėje „Instagram“ paskyroje Juozas Statkevičius dalinasi:
„Tipo prisileidau vonią. Koks švarus Vilniaus vanduo! Su kažkokiom nuosėdom, kokio juodumo – košmaras! Nu kurgi tai matyta? Seniau būdavo skaidrus, o dabar juodas. Kokios baisios nuosėdos. Štai Vilniaus vandenys! Švariausias vanduo Europoje! O jau Vilniuje galima gerti iš krano, gerai, kad į vandenį įlipt baisu.
<...> Prašome pažiūrėti, nuostabu! Nuostabus Vilniaus vandenėlis, galima gerti iš krano, tokio Europoje nėra! Jūs pažiūrėkite, ar čia vanduo? Švariausias Vilniaus vanduo. Už ką mes mokame, po velnių? Kiek galima, kada jūs sutvarkysite ką nors ?
Nu košmaras. <...> Galima gerti iš krano! Tegul ateina tie, kas taip sako, aš mielai įpilsiu. Paskui vonia neatsiplauna, nu šakės. Kaip po to baltus marškinius dėtis po tokio vandens? Kaip galvą galima išsiplauti? Nuplikti galima! Užtat ir vaikšto pusė Vilniaus pliki. Dieve, Dieve, už ką mes mokame?“
Dažna bėda
Dizaineris tv3.lt pasakoja, kad tokį vaizdą jam kartas ne karto tenka pamatyti namuose, mat problema nuolat kartojasi.
„Kas atsakys? Už ką mes turime mokėti? Kas sutvarkys? <...> Jau antra savaitė taip kas dieną, nors būdavo ir anksčiau, praktiškai periodiškai kas du-tris mėnesius kartojasi...
Apgailėtina, o mokame kaip už gerą, švarų vandenį. Šiaip stebina, kai šitaip giria Vilniaus vandenį! O iš tikro visi mato visai kitą vaizdą! Netvarka“, – dalinasi savais pastebėjimais pašnekovas.
Ragina informuoti bendrovę
Pasiteirauti komentaro, kodėl taip nutinka, tv3.lt susisiekė ir su „Vilniaus vandenimis“. Įmonės komunikacijos vadovė Paulė Pupinytė-Bružienė teigia, kad nusiskundimų, dėl vandens kokybės senamiestyje sulaukiama mažai, o ir šiuo metu, įvertinti tikslingai situaciją, kodėl taip nutiko, yra sudėtinga, mat jokių gedimų nėra fiksuota.
„Vandens spalva pasikeičia dėl nuosėdų, kurios atsiranda po vandentiekio gedimų ir planinių remonto darbų tiek daugiabučių namų vidaus tinkluose, kuriuos prižiūri būsto administratoriai, tiek išorės vamzdynuose, už kuriuos atsakinga bendrovė.
Suremontavus vamzdynus, sudrumstas vanduo yra išleidžiamas iš vamzdyno, tačiau yra tikimybė kad kartais šiek tiek sudrumsto vandens gali patekti ir į gyventojų čiaupus.
Paprasčiausias būdas išspręsti šią problemą – atsukti čiaupą ir leisti ištekėti drumstam vandeniui tol, kol pasirodys skaidrus vanduo“, – dalinosi P. Pupinytė-Bružienė.
Visgi, komunikacijos vadovė priduria, kad susidūrus su panašia situacija, gyventojų yra prašoma apie tai operatyviai pranešti bendrovei:
„Kiekvienu atveju pranešimai yra vertinami individualiai ir operatyviai reaguojama, o esant sutrikimams vandentiekio infrastruktūroje, vamzdynai yra papildomai praplaunami.
Bendrovė tvarko vamzdynus iki daugiabučio namo įvado, tačiau esant poreikiui padeda praplauti daugiabučio namo savininkams priklausančius vamzdynus iki pat butuose esančių čiaupų. Jei dėl drumsto vandens gyventojai patyrė nuostolių, kviečiame kreiptis į mus dėl nuostolių atlyginimo ir sąskaitos už vandenį kompensavimo.“
Anot P. Pupinytės-Bružienės, vandens tiekimas senamiestyje iš esmės nesiskiria nuo kitų Vilniaus rajonų, todėl gyventojų nusiskundimų dėl vandens kokybės šiame rajone sulaukiama retai.
„Visais atvejais mes operatyviai reaguojame į gyventojų teikiamą informaciją, tikriname duomenis apie vandentiekio būklę mūsų sistemose arba vykstame į vietą ir atliekame vandentiekio kokybės patikrinimo darbus, siekdami išsiaiškinti, ar problema yra su miesto vamzdynais, už kurių eksploataciją esame atsakingi mes, ar namų vidiniuose tinkluose, už kuriuos atsakingi daugiabučių administratoriai.
Esame dėkingi gyventojams, kurie informuoja apie susidariusias problemas ir teikia papildomą informaciją – tokiais atvejais mes galime jas išspręsti greičiau. Prašome gyventojų susidūrus su problemomis, kuo greičiau informuoti savo vandens tiekėją apie susidariusią situaciją, kad problema būtų kuo greičiau identifikuota ir ją būtų galima išspręsti“, – teigia pašnekovė.