• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kinijos automobilių gamintojas „Chery“, aktyviai plečiantis savo veiklą Europoje, artėja prie susitarimo pradėti automobilių gamybą vienoje iš „Volkswagen Group“ gamyklų Vokietijoje, pranešė „Automotive News“. Planuojama, kad šioje gamykloje būtų surenkami automobiliai „Chery“ priklausančio prekės ženklo „Lepas“ automobiliai. 

Kinijos automobilių gamintojas „Chery“, aktyviai plečiantis savo veiklą Europoje, artėja prie susitarimo pradėti automobilių gamybą vienoje iš „Volkswagen Group“ gamyklų Vokietijoje, pranešė „Automotive News“. Planuojama, kad šioje gamykloje būtų surenkami automobiliai „Chery“ priklausančio prekės ženklo „Lepas“ automobiliai. 

REKLAMA

Nors „Chery“ oficialiai neįvardijo „Volkswagen“ kaip partnerio, bendrovės viceprezidentas Charlie Zhang balandžio 26 d. vykusiame renginyje Vakarų Kinijoje patvirtino, kad derybos dėl gamybos Vokietijoje vyksta. Vis dėlto, anot jo, sprendimas priklausys nuo daugelio veiksnių.

„Turime įvertinti įgyvendinamumo planą, nes Vokietijoje situacija labai, labai sudėtinga“, – komentavo Zhang. Jis nurodė, kad „Chery“ vis dar renka informaciją apie galimus kaštus, tiekimo grandines, darbo santykių ypatumus bei reguliavimo reikalavimus.

REKLAMA
REKLAMA

Sausį naujienų agentūra „Reuters“ pranešė, kad keli Kinijos automobilių gamintojai, kurių vardai nebuvo atskleisti, domėjosi galimybe įsigyti arba išsinuomoti dvi „Volkswagen“ surinkimo gamyklas Vokietijoje – Dresdene ir Osnabriuke. Pagal anksčiau paskelbtą „Volkswagen“ informaciją, abi gamyklas planuojama uždaryti.

REKLAMA

Vieno iš šių gamintojų – „Chery“ – atėjimas galėtų tapti kompromisiniu sprendimu, padedančiu sumažinti profsąjungų nepasitenkinimą dėl gamyklų uždarymo. Tuo pačiu toks žingsnis padėtų „Chery“ išvengti importo muitų, kurie taikomi automobiliams, eksportuojamiems iš Kinijos į Europą.

„Volkswagen“ atstovas šios informacijos nekomentavo, teigdamas, kad bendrovė neatskleidžia pozicijos dėl rinkoje sklandančių gandų.

REKLAMA
REKLAMA

Naujasis „Chery“ prekės ženklas „Lepas“, pristatytas 2024 m. oficialiai debiutuos Europos rinkoje 2026 m. ir startuos su trimis modeliais – dviem kompaktiškais visureigiais ir vienu vidutinio dydžio SUV. Visi trys bus siūlomi su elektrine, iš tinklo įkraunama hibridine ir vidaus degimo jėgaine.

Šiuos modelius kuriant panaudota patikrinta „Chery Tiggo“ visureigių platforma, tačiau dizainas ir specifikacijos bus pritaikyti globaliai rinkai. Pirmieji „Lepas“ automobiliai bus gaminami modernizuotoje Barselonos gamykloje, kur „Chery“ dirba kartu su Ispanijos bendrove „Ebro“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Iki šių metų pabaigos buvusioje „Nissan“ gamykloje planuojama atnaujinti gamybą, o metiniai gamyklos pajėgumai turėtų siekti iki 200 000 automobilių. Pradiniame etape čia bus surenkami „Chery Tiggo“ pagrindu sukurti „Ebro S700“ modeliai, o vėliau gamyba bus išplėsta – numatoma pradėti „Omoda“ ir „Jaecoo“ elektromobilių surinkimą.

REKLAMA

„Chery“ teigia esanti didžiausia automobilių eksportuotoja Kinijoje. Vien per pirmąjį šių metų ketvirtį į užsienio rinkas išgabentos 255 465 transporto priemonės. Didelė dalis šio eksporto įgyvendinama per vadinamąsias „semi-knockdown“ (SKD) gamybos operacijas – kai dalinai surinkti automobiliai atgabenami į kitą šalį ir ten baigiami komplektuoti. Toks modelis leidžia įmonėms greičiau adaptuotis prie vietinės rinkos reikalavimų ir dažnai padeda sumažinti muitus.

REKLAMA

Būtent šia strategija „Chery“ pasinaudojo Rusijoje – perėmė Vakarų gamintojų paliktas gamyklas ir taip išlaikė pozicijas rinkoje po sankcijų, įvestų Maskvai dėl karo Ukrainoje.

Europoje „Chery“ aktyviai plečia savo prekės ženklų „Omoda“ ir „Jaecoo“ platinimo tinklą. Planuojama, kad iki metų pabaigos jie bus prieinami jau 19-oje valstybių (dabar – 7), tarp jų – Vokietijoje ir Prancūzijoje. Siekiant šio tikslo, „Chery“ užsibrėžė tikslą iki metų pabaigos Vokietijoje pasirašyti sutartis su 100 automobilių prekybos atstovų.

Remiantis „Dataforce“ analitikų duomenimis, per pirmąjį 2025 m. ketvirtį Europoje buvo parduota 15 799 „Omoda 5“ ir „Jaecoo 7“ automobilių.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų