Deja, spalvingą „Volkswagen“ kabrioletų istoriją šiandien tęsia tik vienas modelis, kuris, ko gero, po kelerių metų ilgam nutrauks ilgametes tradicijas vien dėl to, jog retas vairuotojas šiandien nori vairuoti „Volkswagen“ kabrioletą. Nepaisant šios niūros minties, pažvelkime į įsimintiniausius šios vokiškos markės kabrioletus, sukurtus per beveik daugiau nei 80 veiklos metų.
Volkswagen V2 Cabriolet
- Gamybos metai – 1935
Tai – atspirties taškas. Automobilis, nuo kurio prasidėjo įspūdinga „Volkswagen“ kabrioletų era.
Verta pažymėti, jog tai nebuvo serijinei gamybai paruoštas modelis. Tai – Ferdinando Porsche ir jam talkinusių inžinierių sukurtas prototipas, kuriame buvo išbandomi inžinieriniai sprendimai.
Volkswagen Beetle Cabriolet
- Gamybos metai – 1949-1980
Po gausybės skirtingų eksperimentinių prototipų, „V2 Cabriolet“ panaudotos idėjos buvo realizuotos legenda tapusiame „Volkswagen“ projekte.
Pristatytas 1949 metais, žavių formų „Beetle“ serijinėje gamyboje išbuvo ištisus dešimtmečius, tačiau kabrioleto gyvenimas nutrūko gerokai anksčiau – 1980 metais. Tuomet „Volkswagen“ nusprendė, jog jo vietą turi užimti gerokai modernesnis ir tų laikų vairuotojų poreikius labiau atliepiantis modelis.
Volkswagen Karmann Ghia Cabriolet
- Gamybos metai – 1957-1974
Pagrindinė ir esminė „Karmann“ versijos misija buvo labai elementari. „Volkswagen“ suteikia inžinieriams puikiai pažįstamą platformą už tai, jog galėtų gauti gerokai stilingesnę ir gražesnę „Beetle“ modelio versiją.
„Karmann“ specialistai ne tik buvo atsakingi už šio kabrioleto išvaizdą, bet ir gamybą. Visi šie kabrioletai buvo surenkami Osnabriuko mieste esančioje gamykloje.
Volkswagen Golf I Cabriolet (Typ 155)
- Gamybos metai – 1979-1993
Pirmosios kartos „Golf“ kabrioletas gali drąsiai keliauti į automobilių šlovės muziejų. Visgi, retas automobilis, su minimaliai pakeitimais, gali išlikti serijinėje gamyboje taip ilgai.
Kaip bebūtų keista, tačiau pirmoji „Golf“ kabrioleto karta serijinėje gamyboje išbuvo ne dėl to, jog „Volkswagen“ tiesiog tingėjo sukurti jam tinkamą pamainą.
Inžinieriai tiesiog pernelyg ilgai užtruko kurdami antros kartos „Golf“ pagrindu suprojektuotą pamainą, jog bendrovės vadovybė tiesiog nusprendė, jog inžinieriai turėtų geriau susikoncentruoti į kitus projektus.
Volkswagen Golf III Cabriolet
- Gamybos metai – 1999
Antroji „Golf“ kabrioleto karta buvo sulipdyta iš gerokai naujesnio molio. 1993-ųjų pabaigoje pristatytas modelis naudojo trečios kartos „Golf“ komponentus, tačiau daugeliu atveju šis įpėdinis buvo nuviliantis.
„Volkswagen“ vadovybės sprendimu, antroji „Golf“ kabrioleto karta neturėjo dinamiškų „GLI“ ar „Sportline“ versijų, o variklių gamoje buvo tik keturių cilindrų agregatai.
Kita vertus, apsukresni benzingalviai sugebėdavo į šį modelį lengvai sumontuoti „VR6“ agregatą, kuris kabrioletui suteikdavo visiškai kitokį atspalvį.
Volkswagen Eos
- Gamybos metai – 2006-2016
Ko gero, tai buvo techniškai sudėtingiausias „Volkswagen“ kabrioletas per visą bendrovės gyvavimo istoriją.
Įkvėpti „Mercedes-Benz SLK“ ir „Peugeot 206 CC“ sėkmės, „Volkswagen“ taip pat užsimanė sukurti kabrioletą su metaliniu sulankstomu stogu.
„Eos“ taip pat išsiskyrė tuo, jog „Volkswagen“ jį siekė pozicionuoti brangesniame kainų segmente. Dėl šio sprendimo „Eos“ nebuvo toks populiarus kaip buvo tikimasi, tačiau nepaisant to, „Volkswagen“ padovanojo stilingą kabrioletą, kurio ratus galėjo sukti tiek silpnutis 1,6 litro benzininis, tiek itin pajėgus 6 cilindrų agregatas.
Volkswagen Golf GTI Cabriolet (Type 5K)
- Gamybos metai – 2011-2016
Šis kabrioletas buvo įsimintinas ne dėl pačių geriausių priežasčių. Matote, iš pirmo žvilgsnio atrodė, jog tai – tiesiog „Golf GTI“ versija su sulankstomu stogu, tačiau iš tikrųjų, tai buvo tik niekinga „Audi A3“ kabrioleto kopija, neturėjusi nieko bendro su gerokai dinamiškesniu „Golf GTI“.
Volkswagen Golf R Cabriolet
- Gamybos metai – 2013-2015
Pasimokę iš savo klaidų, šeštos kartos „Golf“ pagrindu sukurtas modelis, su „Golf R Cabriolet“ siekė palepinti ištikimiausius „Volkswagen“ kabrioletų gerbėjus.
Kaip ir „Golf R“ hečbekas, kabrioletas turėjo itin pajėgų 2,0 litrų benzininį variklį, tiksliai veikiančią dvigubos sankabos pavarų dėžę ir sumanų priekinį diferencialą, kuris užkirsdavo bet kokiam priekinių ratų nepasukamumui.
Volkswagen Beetle Dune Convertible
- Gamybos metai – 2016-2018
„Volkswagen“ anksčiau jau buvo sukūrusi „Beetle“ kabrioletą, tačiau Jungtinių Valstijų padalinyje dirbę specialistai norėjo sukurti naują modifikaciją, galinčią užtikrinčiau važiuoti žvyrkeliu ar tiesiog ten, kur nėra asfalto.
Nepaisant visureigiškos išvaizdos, „Volkswagen“ neatliko labai didelių pakeitimų. „Dune“ versija buvo truputėlį platesnė, kėbulo prošvaisa buvo šiek tiek aukštesnė, tačiau to pilnai užteko įtikinti jaunąją amerikiečių vairuotojų kartą, kuri šia modifikacija liko sužavėta.
Volkswagen T-Roc Cabriolet
- Gamybos metai – 2018-iki dabar
Vienintelis šiuo metu serijinėje gamyboje esantis „Volkswagen“ nėra tradicinis kabrioletas. Tai – aukštas, erdvus ir nerangus kabrioletas, siūlantis tradicinio krosoverio privalumus. Ir panašu, jog toks kabrioleto receptas europiečiams patinka.
2023 metais „Volkswagen“ pardavė daugiau „T-Roc“ kabrioletų negu BMW, „Fiat“ ar „Mazda“. Iš tiesų, „T-Roc“ sugebėjo nusileisti tik žavingam „Mini“ kabrioletui.