• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniaus miesto savivaldybė planuoja įgyvendinti naują projektą, kuriuo siekiama padidinti eismo saugumą ir patogumą miesto gatvėse. Planuojama įvesti 14 ramaus eismo zonų ir eismo saugos sprendimus pritaikyti keliose pavienėse gatvėse. Projektas šiuo metu yra planavimo stadijoje, o pirmuosius rangos darbus ketinama pradėti 2026 metais.

Vilniaus miesto savivaldybė planuoja įgyvendinti naują projektą, kuriuo siekiama padidinti eismo saugumą ir patogumą miesto gatvėse. Planuojama įvesti 14 ramaus eismo zonų ir eismo saugos sprendimus pritaikyti keliose pavienėse gatvėse. Projektas šiuo metu yra planavimo stadijoje, o pirmuosius rangos darbus ketinama pradėti 2026 metais.

REKLAMA

Savivaldybės teigimu, ramaus eismo zonos apims gyvenamųjų rajonų gatves, kuriose bus užtikrintas mažesnis greitis ir saugesnė judėjimo aplinka. Šiose zonose automobilių eismas bus ribojamas iki 20–30 km/val., sudarant sąlygas dviratininkams judėti bendrame sraute su automobiliais, o pėstiesiems – jaustis saugiai ir matomiems visų eismo dalyvių.

Poreikis keisti sovietmečio gatves

Pasak savivaldybės atstovų, viena pagrindinių projekto priežasčių – būtinybė pertvarkyti sovietmečiu įrengtas gatves, kurios buvo pritaikytos tik transporto judėjimui, tačiau neatitinka šių dienų standartų. „Dabartinės gatvės dažnai nėra pritaikytos alternatyviems keliavimo būdams, todėl jose ne tik trūksta patogumo, bet ir saugumo“, – aiškina savivaldybės atstovai.

REKLAMA
REKLAMA

Siekiant pertvarkyti gatves, planuojama į procesą įtraukti gyventojus ir suinteresuotas grupes, rengiant diskusijas bei dirbtuves. Tikimasi, kad tai leis pasiekti visiems tinkamus sprendimus ir efektyviau įgyvendinti pertvarkymo darbus.

REKLAMA

Pokyčiai gyvenamuosiuose rajonuose

Projektas numato ne tik gatvių saugumo didinimą, bet ir kitus pokyčius – daugiau želdinių, patogesnę infrastruktūrą pėstiesiems, stovėjimo vietų automobiliams tvarkymą bei priemones, mažinančias triukšmą ir oro taršą. Savivaldybė tikisi, kad įgyvendinti pokyčiai padarys miesto aplinką draugiškesnę visiems eismo dalyviams.

Ramaus eismo zonos bus įrengtos ne tik centrinėse miesto dalyse, bet ir toliau nuo centro nutolusiuose rajonuose, tokiuose kaip Naujoji Vilnia ar Pilaitė. Vietos parinktos atsižvelgiant į gyventojų skaičių, darbo vietų ir ugdymo įstaigų kiekį bei per ketverius metus užfiksuotus eismo įvykius.

REKLAMA
REKLAMA

Kas keisis gyventojams?

Pasak ekspertų, pagrindinis ramaus eismo zonų tikslas – užtikrinti saugesnį judėjimą visiems eismo dalyviams. Dėl mažesnio greičio vairuotojai turės geresnes galimybes pastebėti kitus eismo dalyvius ir laiku sureaguoti į galimas situacijas. Pavyzdžiui, važiuojant 20–30 km/val. greičiu, stabdymo kelias yra tris kartus trumpesnis nei važiuojant 50 km/val.

Tyrimai, atlikti Švedijoje, Vokietijoje ir Austrijoje, rodo, kad sumažinus greitį nuo 50 km/val. iki 30 km/val., triukšmo lygis vidutiniškai sumažėja 2–4 decibelais. Be to, numatyti greičio apribojimai padės mažinti oro taršą gyvenamuosiuose rajonuose.

„Šio projekto sėkmė priklausys nuo gyventojų ir bendruomenių dalyvavimo. Jie galės išreikšti savo lūkesčius bei padėti formuoti galutinius sprendimus, pritaikytus jų kasdieniams poreikiams“, – sako Vilniaus miesto savivaldybės mobilumo ekspertas Edgaras Stankevičius.

REKLAMAAutobilis.lt
Biurokratų puota. Jau tas prietranka šimašius pridirbo nesąmonių su gatvėmis, tai šitie dar toliau blogins situaciją gatvėse su savo besmegenių prožektais.....nėra blogiau kai durniai gauna valdžią....
Durnumui ribų nėra.
po mini plezo salele su palme
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų