DIZAINAS
Automobilio patrauklumas yra pamatinė savybė, kuri kiekvieną vairuotoją paskatina juo domėtis, o galiausiai – jį ir įsigyti. Tai yra tiesiog natūralus ir žmogiški procesai, nes pirmąjį įvertinimą atliekame akimis ir tik tada į pagalbą pasitelkiame kitas priemones, tad mums, europiečiams, pripratusiems prie elegantiškų, aerodinamiškų ir iki smulkmenų nuzulintų kėbulo linijų, žvilgsnis į japonišką automobilį visuomet sukelia labai įvairias emocijas.
Japoniškų automobilių dizainas, pastaruoju metu, puikiai atspindi japonų požiūrį į dizainą ir stilių. Tiesiog pažvelkite į eilinę Tokijo miesto gatvelę, kurioje yra šimtai iškabų, milijonai atspalvių, kurie gali apsukti galvą. Ypač, kai į ją žvelgiate kaip į bendrą visumą, o ne susikoncentruojate į smulkesnes detales. Taip yra ir su šiuo „Toyota Prius“.
Žvelgdami į automobilį, na, kaip į automobilį – jis labiau primena iš gilaus vandenyno ištrauktą gyvį, į kurį žvelgiant norisi pasakyti – „Ewwww“. Kaip estetinis objektas, jis savo vaidmenį geriau atliktų kaip Japoniško restorano iškaba. Vis dėlto, jeigu susitelktume į detales ir suprastume kodėl, pavyzdžiui, šalia šoninių veidrodėlių buvo sumontuoti du maži pelekai arba kodėl automobilio siluetas primena formą, kurią kiekvienas iš mūsų paišydavo 1-oje klasėje, labai greitai sužinotume, jog šių ir kitų priimtų sprendimų priežastis – aerodinaminis efektyvumas, dėl kurio šis „Priusas“ yra toks aptakus ir lengvai orą skrodžiantis automobilis. Na ir žinoma, neįtikėtinai atgrasus kaip akis džiuginantis objektas.
Vertinimo kriterijus | Toyota Prius Plug-In Hybrid |
Išskirtinumo faktorius | 7 balai |
Interjero dizainas | 8 balai |
Eksterjero dizainas | 3 balai |
Varantieji ratai | Priekiniai |
Tuščio automobilio svoris | 1625 kg |
Ilgis (mm) | 4645 mm |
Plotis (mm) | 1760 mm |
Aukštis (mm) | 1470 mm |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2700 mm |
INTERJERAS
Neviniosime žodžių į vietą ir pasakysime nuoširdžiai. „Prius“ interjeras, „Toyota“ markės standartais, yra pavyzdinis. Vietoj nevykusių bandymų kopijuoti „Ford“, „Volkswagen“ ar bet kurį kitą gamintoją, „Prius“ interjeras atrodo taip, kaip ir privalo atrodyti japoniško automobilio interjeras. Funkcionalus, su keliais įmantriais dryžiais ir nesugadintas klaikios ergonomikos ar velniai žino iš kur ištrauktomis apdailomis.
Japoniški automobiliai visuomet buvo asocijuojami su kilmės šalimi – Japonija, tad skaitmeniniai ekranai, technologijų gausa ir futurizimo tema japoniškų automobilių interjerams, mūsų nuomone, tiesiog yra būtinas atributas. Ir pasakius tai, mes su didžiausiu malonumu „Prius“ matomą skaitmeninį prietaisų skydelį panaudotume „Corolla“ ar „RAV4“ modeliuose. Su didžiausiu malonumu juose išvystume ir neapkrautą bei labai aiškią centrinę konsolę, kurioje vis dar pūpso ypatingai prasta multimedija, bet kas galėjo pagalvoti, jog „Toyotai“ taip puikiai tiks minimalizmas. Modernus minimalizmas. Ir be abejonės, didžiulį džiaugsmą teikia faktas, jog automobilį galima susikomplektuoti su šviesos spalvos apdailos detalėmis, kurios suteikia jaukumo ir erdvės pojūtį.
Puikiai suprantame, jog nuo komplimentų lietaus „Priusui“ dabar raudonuoja žandai, tad laikas pakalbėti apie problemas. Erzinančias problemas, ir nors jų nėra ypatingai daug, jos bendrą pojūtį gaidina taip pat, kaip ir prastas burnos kvapas. Tad kur „Toyota“ susimovė? Ilgas galūnės turintys bičiuliai nebus laukiami ant galinių sėdynių. Iš tiesų, ant galinių sėdynių sėdėti patogu bus tik tiems, kurių ūgis neviršija 1,80 cm. Žinoma, jeigu mėgstate miegoti susirietę, galbūt tokią pačią pozą galėsite pritaikyti ir sėdint ant galinių sėdynių.
Antroji liūdesėlio stotelė – bagažinės tūris, kuris siekia 360 litrų. Palyginimui, standartinis „Priusas“ turi 502 litrų talpos bagažinę, tad ties šia akimirka kyla natūralus klausimas - kodėl jo bagažinė mažesnė už automobilio, kuris, teoriškai, yra toks pats? Matote, ši „Prius“ versija turi papildomą „dėžutę“ baterijų, kurios automobiliui leidžia važiuoti naudojant tik elektros energiją, ir būtent jas reikėtų kaltinti dėl drastiškai sumažėjusio bagažinės tūrio.
Ir paskutinis, bent jau kol kas, priekaištas keliauja „Toyota“ inžinierių suprojektuotai multimedijai. Funkcionalumo prasme – ji nėra nei kažkur tarp autsaiderių, nei tarp lyderių, rankoje laikančių šampano taurę. Tai – ypatingai, išskirtinai vidutiniška sistema, kurios veikimo greitis, beje, primena bandymus „Windows 10“ operacinę sistemą paleisti naudojant „Intel Celeron“ procesorių iš 2000-ųjų.
Vertinimo kriterijus | Toyota Prius Plug-In Hybrid |
Interjero erdvė | 7 |
Interjero apdailos medžiagos | 7 |
Surinkimo kokybė | 8 |
Ergonomika | 8 |
Matomumas | 9 |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 9 |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas | 7 |
Multimedijos sistema | 4 |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 7 |
Bagažinės tūris (l) | 360 / 1204 |
DINAMIKA
Kuomet tūnote už automobilio vairo, kurio hibridinė jėgainė išvysto(dabar pabandykite nevartyti akių) 122 arklio galias, vargu mums vertėtų galvoti vaizdingai ir įtikinamai skambančius žodžius, kurie bandytų pakeisti jūsų supratimą apie džiuginančią dinamiką. Čia – jos tiesiog nėra.
Vietoj kaklą laužančios dinamikos gaunate šį bei tą racionalesnio ir, galbūt, netgi naudingesnio. Atsižvelgiant į faktą, jog šis „Prius“ yra skirtas didmiesčiuose gyvenantiems vairuotojams, dyzelinės slyvos vairuotoją gąsdinanti akceleracija čia tiesiog nėra būtina. Kaip ir rodiklis – nuo 0 iki 100 km/val.
Jis nėra toks lėtas ir vangus kaip galite įsivaizduoti, bet ši hibridinė jėgainė atlieka tik vieną funkciją – padeda automobiliui judėti į priekį, o ir naudojant išskirtinai elektrinį motorą, mieste leidžia judėti ypatingai vikriai. Ypač nuo 0 iki maždaug 40 km/val. o tai – ryškus pranašumas prieš standartinį „Prius“, kuris geba tik vikriai pajudėti iš vietos.
Palyginus su standartiniu „Priusu“, ši versija turi ir dar vieną išskirtinumą – galimybę važinėti naudojant tik elektros energiją. Iš esmės – jis gali būti pilnaverčiu elektromobiliu, kuris nors ir geba nuvažiuoti apie 50 kilometrų, tačiau mieste – tai visapusiškas pranašumas. Tiesiog į pagalbą pasitelkite matematiką. Jeigu jūsų kasdieninio maršruto ilgis neviršija 40 ar 50 kilometrų, benzino likutis kuro bake po poros savaičių gali išlikti praktiškai toks pats. Grįžtate namo, per porą valandų įsikraunate baterijas ir tą patį procesą kartojate sekančią dieną. Jeigu gyvenate daugiabutyje – ne problema. Tam į pagalbą galite pasitelkite bet kurią elektromobiliams skirtą įkrovimo stotelę. Patogu? Ne visada. Naudinga? Be abejonės. Be to, į šią versiją sumontuota ypatingai kompleksiška oro kondicionavimo sistema padeda šildyti automobilyje esančias baterijas. Net ir tada, jeigu lauke spaudžia 20 laipsnių šaltukas.
Vertinimo kriterijus | Toyota Prius Plug-In Hybrid |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 11,1 sekundės / 10,8 sekundės |
60 - 100 km/val. (naudojant „Auto“ režimą) | 5,6 sekundės |
80 - 120 km/val. (naudojant „Auto“ režimą) | 8,8 sekundės |
Variklio išvystoma galia | 122 AG |
Didžiausias sukimo momentas | 142 Nm |
Maksimalus greitis | 162 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 3,9 litro / 4,5 litro / 5,7 litro |
Degalų bako talpa | 43 litrai |
Taršos emisijos klasė | Euro 6d |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 900 kilometrų |
VALDYMAS
Diskusija apie „Toyota Prius“ valdymo savybes labiau yra panašu į anekdotą, o ne rimtą pokalbį, kurį galima išklausyti rimtu veidu, tad siekiant apibūdinti „Toyota Prius“ važiavimo manieras nėra taip lengva kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Dėl kelių priežasčių.
Kaip pavėžėjo paslaugas teikiantis automobilis, kurio pagrindinė užduotis yra nardyti tarp juostų nerodant posūkių signalų arba nuvežti jus ne tuo adresu, kuriuo reikėtų – kaip ir standartinis „Prius“, taip papildomą bateriją turinti japoniška bandelė savo funkciją atlieka bemaž nepriekaištingai.
Sukate vairą į kairę, automobilis, važiuoja į kairę, sukate priešinga kryptimi – važiuoja kur paliepiate. Būtent tiek ir ne daugiau. Kaip ir koks nors elektrinis „Nissan Leaf“ ar „Hyundai Ioniq“, kurie nesukelia ryškesnių emocijų ar visokeriopo pasitenkinimo jį vairuojant. Visiška priešingybė „Ford Focus“ ar netgi „Volkswagen Golf“.
Vis dėlto. Ir tai yra didžiulis, raudonomis raidėmis paryškintas „vis dėlto“. Dabar ir pagaliau, „Priusas“ gali būti naudojamas užmiestyje. Mes nenorime pasakyti, jog anksčiau „Priusas“ išvažiavęs iš už miesto ribos susprogdavo, tačiau dabar su juo keliauti ilgus atstumus tampa patogu. Važiuojant 110 ar 120 km/val. greičiu automobilis nebesitąso į šonus kaip trumpas sijonas gražų vasaros vakarą, o padangų ir aerodinaminį triukšmą sugerianti izoliacija leidžia su šalia sėdinčiais keleiviais bendrauti, o ne rėkauti vienas ant kito.
Vertinimo kriterijus | Toyota Prius Plug-In Hybrid |
Pakabos suteikiamas komfortas | 8 balai |
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu | 7 balai |
Manevringumas | 9 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 7 balai |
Triukšmo lygis | 7 balai |
Padangų išmatavimai | 195/65 R15 |
EKSPLOATACIJA
Bilietas į naują gyvenimo būdą nebus pigus. „Plug-In Hybrid“ versija Lietuvoje kainuoja nuo 34 290 eurų arba 8 tūkst. eurų daugiau už standartinį „Prius“. Kaip ir minėjome anksčiau, už šią apvalią sumelę gaunate ne tik čiut, čiut išvaizdesnį automobilį, bet ir galimybę važinėti naudojant tik elektros energiją. Jeigu galima taip pasakyti – naudotis iki šiol neatskleistu „Prius“ talentu.
Taip pat verta paminėti dar vieną gerą žinią. Už 34 290 eurų gausite pakankamai gerai įrengtą mašiną. Jau bazinėje versijoje gausite: visas įmanomas saugumo sistemas, šūsnį vairavimo asistentų ir netgi belaidį telefono įkroviklį. Pačią brangiausią versiją, kainuojančią 37 tūkst. eurų, verta mokėti tik tada, jeigu norite pusėtinai skambančios „JBL“ garso sistemos bei priekyje ir gale sumontuotų parkavimo jutiklių.
Vertinimo kriterijus | Toyota Prius Plug-In Hybrid |
Pigiausio modelio kaina | 34 290 eurų |
Bandyto modelio kaina | 37 000 eurai |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 10 balų |
Standartinė garantija | 3 metai / 100 000 km |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | 35 % |
Išlaidos planiniams aptarnavimams 100 000 kilometrų laikotarpiui | - |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje, Šiauliuose |
Tai ką matote priešais save – mūsų visų ateitis. Na, bent jau tai kas slypi šios „Toyota“ viduje. Beprotišku greičiu griežtėjantys taršos reikalavimai bei madingas aplinkosaugos gyvenimo būdas reiškia, jog artimiausioje ateityje vis dažniau persėsime į elektrifikuotus automobilius.
Atsižvelgiant ne tik į „Toyota“ inžinierių atliktą darbą, bet ir į pačią pakraunamo hibrido koncepciją, šiai dienai tai yra ideali kombinacija. Mieste, važiuojant tik trumpus atstumus, pastoviai naudosite elektros energiją, sugrįžę namo – pakrausite išsikrovusias baterijas ir nesuksite galvos dėl kelionių į degalinę. Tuo tarpu tyliai tykantis benzininis variklis leis išvengti pačio didžiausio elektromobilių trūkumo – ilgai trunkančio baterijų įkrovimo ir apverktino nuvažiuojamo atstumo elektromobiliams nepalankiomis sąlygomis.
MUMS PATIKO
- Ne toks bjaurus kaip standartinis „Prius“
- Minimalistinio dizaino interjeras ir šviesūs atspalviai
- Galimybė su pilnai įkrautomis baterijomis nuvažiuoti ~ 40 kilometrų nenaudojant benzininio variklio
- Gausi komforto įranga
- Lengvas valdymas
- Komforto lygis važinėjant mieste
MUMS NEPATIKO
- Didoka kaina
- Per mažai individualizavimo galimybių
- Norint išgauti maksimalų efektyvumą, reikia nuolatos naudoti „Eco“ režimą
- Užmiestyje automobilis suvartoja tokį patį kuro kiekį kaip ir žymiai pajėgesnis benzininis motoras
- Ne pati talpiausia bagažinė
- Informacijos ir pramogų sistemos apipavidalinimas mena 1998-uosius metus. Veikimo greitis - taip pat.